Permalänk
Medlem

bf3 skivan funkar ej

Finns spelet att tanka någonstans om man ha kod osv ?

eller måste ja låna kompisens ex ?

någon mer som har problem att få skivan att fungera ?

min win7 skiva och andra skivor funkar :S

detta e fan inte sant

Visa signatur

I7 2600K @4450 16gb @1666 ,Gainward Good 2* Gtx 580 Sli , Corsair AX850w , Nzxt H2, Benq XL2410T

Permalänk
Medlem
Skrivet av elvis82:

Finns spelet att tanka någonstans om man ha kod osv ?

eller måste ja låna kompisens ex ?

någon mer som har problem att få skivan att fungera ?

min win7 skiva och andra skivor funkar :S

detta e fan inte sant

du fick antagligen med en lapp där cdkey stod .
om du läser den så ser du att du kan logga in på origin och knappa in koden , sedan ladda ner spelet via programmet.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av elvis82:

Finns spelet att tanka någonstans om man ha kod osv ?

eller måste ja låna kompisens ex ?

någon mer som har problem att få skivan att fungera ?

min win7 skiva och andra skivor funkar :S

detta e fan inte sant

Ladda ner Origin, lös in produktkoden och starta nedladdningen

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Precis, gör som alla sagt. Har varit ute för detta med t ex bioshock 2 å då fick jag byta dvd läsare. Hade samsungs läsare och bytte till optiarc.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem

En polare har samma problem. Ska detta verkligen få hända?

Visa signatur

Citera för svar!

i5 2500k @ 4.6 GHz - 2x HD6950@CF - 8 GB CL8 VENGEANCE @ 1866 MHz

Permalänk
Medlem

Har liknande problem, fast min utforskare låser sig, en kompis sa att det var min SSD som jag va tvungen att uppgradera. Men har bara hänt med BF3 CDn, men whatever tankade hem det så löste sig problemet

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Medlem

Sjukt dåligt att det ens ska hända...

Permalänk
Medlem

jag har samma grej, första disken funkar ej.
disc 2 funkar fint.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

lol, detta är fan inte bra. Installerar disc 1 nu, men den tuggar bara på skivan och laddar ner spelet via origin :s wtf liksom, borde ju bara installera från skivan till att börja med :<

15h 40min återstår av installationen

Sitter på 100/10 :S

Uppdatering: Avbröt installationen och installerade igen, då gick det bättre

Permalänk

Min skiva funkar inte heller... Har jag köpt en skiva så pallar jag inte sitta och vänta på att spelat ska laddas ner

Permalänk

Kan någon hjälpa mig med svar på tal, jag har nu laddat ner Bf3 till Origin, nu återstår bara själva ''INSTALLATIONEN'', när jag klickar på installera så blir fältet (där det innan stod med gul text, ''installera'') grått, sen efter ca. 1 minut så blir samma fält gult igen helt utan anledning (?) Så jag kan helt enkelt inte installera bf3 från origin, kan detta hat något att göra med diskutrymme (dock har jag hur mycket som helst för tillfället, då jag raderade alla mina spel för att kunna lira Bf3 på högsta prestanda). Förklara gärna för mig hur jag ska göra för att installera spelet!

Permalänk
Skrivet av elvis82:

Finns spelet att tanka någonstans om man ha kod osv ?

eller måste ja låna kompisens ex ?

någon mer som har problem att få skivan att fungera ?

min win7 skiva och andra skivor funkar :S

detta e fan inte sant

Kolla hos tillverkaren av din dvdspelare och se om det går att ladda ner något senare firmware att flasha spelaren med. Det kan faktiskt lösa dina problem.

Visa signatur

The statement below is true.
The statement above is false.

Permalänk
Medlem

När jag installerade COD Black Ops från skiva börja den tanka ner istället också och då stängde jag av internet helt och den installera från skivan. Nu vet jag inte om det fungerar på BF3 men gör ett test.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Samma här, vilket skämt då hade jag lika gärna bara behövt betala för en cdkey.

Visa signatur

[i]You have two stamp.One red, one green.
- So ?
- I have chance to go New York. 50-50.
[/i]

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

När jag installerade COD Black Ops från skiva börja den tanka ner istället också och då stängde jag av internet helt och den installera från skivan. Nu vet jag inte om det fungerar på BF3 men gör ett test.

Men det var väl via Steam? Och Steam hade nåt sånt problem förut/fortfarande, min bror hade likadant. Vi får se hur det går med hans BF3 när det kommer.