flyter i 5 minuter sen fryslagg

Permalänk
Medlem

flyter i 5 minuter sen fryslagg

Hej kära sweclockers, har kollat igenom otaliga trådar och forum för att hitta en lösning på detta problem. men då jag inte hittat något så tänkte jag fråga er om hjälp.

Jag spelar Bf3 på ultra (förutom Anti-alliasing) och det flyter som en dröm. Men efter ca 5 minuter eller att jag dör första gången och ser den blåa interfacen med loadouts etc så får jag fryslagg var 3-6 sekund, det spelar ingen roll vilka inställningar jag kör på efter att laggen har börjat, är lika dant på ultra som på low.

Detta pågår tills det helt enkelt blir ospelbart och jag stänger ner skiten. (funkade finfint igår när jag spelade, har bara haft problemet idag. Singleplayer funkar perfekt också.)

installerar om spelet nu, och har även kollat så jag har alla senaste drivrutiner, men verkar inte hjälpa!

intel i5 2500k
MSI P67A-C45 REV B3
4gb dd3 1600 mhz
Radeon HD 5800 1g video minne

Finns fler med detta problem men ingen lösning vad jag sätt.

Tack på förhand!

Permalänk

Får liknande, om inte samma bullshit... Kör allt på high, full res. allt flyter på som en dröm, men efter ca 5-15 min av spelande så fryser spelet, skärmen blir svart i en sekund, samtidigt som ett "BZZZZZZ"-ljud hörs. Jag hamnar i desktop där min muspekare försvinner av någon anledning. Får då stänga ned spelet med aktivitetshanteraren. Jobbigt värre, då spelet flyter på så jävla bra...

Specs:
GTX 560 Ti
i5 2500K (3.3GHz)
ASrock Z68 Extreme3 Gen3
8GB DDR 3 RAM, Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem

samma här, hade inte problemet imorse när jag lira, bara nu

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prison-Mike:

Får liknande, om inte samma bullshit... Kör allt på high, full res. allt flyter på som en dröm, men efter ca 5-15 min av spelande så fryser spelet, skärmen blir svart i en sekund, samtidigt som ett "BZZZZZZ"-ljud hörs. Jag hamnar i desktop där min muspekare försvinner av någon anledning. Får då stänga ned spelet med aktivitetshanteraren. Jobbigt värre, då spelet flyter på så jävla bra...

Specs:
GTX 560 Ti
i5 2500K (3.3GHz)
ASrock Z68 Extreme3 Gen3
8GB DDR 3 RAM, Corsair Vengeance

Verkar vara ett återkommande problem med 560 Ti. Jag tror det handlar om att du måste öka volten något för kortet. Det är vad jag ska prova idag hade jag tänkt. Hoppas det hjälper! Tips: MSI Afterburner gör jobbet.

Visa signatur

Fractal Design Define S - ASUS STRIX GTX 1060 6GB - Core i5 6600K @ 4.5GHz - be quiet! Pure Rock - Corsair 16GB CL13 2133MHz - Samsung 250GB SSD (OS) - ASUS Z170 PRO Gaming - Corsair RM750x 750W

Citera för svar

Permalänk
Skrivet av fRg!!!:

Verkar vara ett återkommande problem med 560 Ti. Jag tror det handlar om att du måste öka volten något för kortet. Det är vad jag ska prova idag hade jag tänkt. Hoppas det hjälper! Tips: MSI Afterburner gör jobbet.

Jag snackade med en på Battlelog-forumet och han sa att problemet fixade sig när han skruvade ner från 900 MHZ till 850 MHz; en möjlig lösning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prison-Mike:

Jag snackade med en på Battlelog-forumet och han sa att problemet fixade sig när han skruvade ner från 900 MHZ till 850 MHz; en möjlig lösning?

Jo, det är inte alls omöjligt! Men om du vill behålla din clock och inte förlora prestanda så bör du ju försöka att öka volten en aning istället kanske?

Kan jag även få fråga, vilket brand av 560 Ti kör du? Är det KFA2?

Visa signatur

Fractal Design Define S - ASUS STRIX GTX 1060 6GB - Core i5 6600K @ 4.5GHz - be quiet! Pure Rock - Corsair 16GB CL13 2133MHz - Samsung 250GB SSD (OS) - ASUS Z170 PRO Gaming - Corsair RM750x 750W

Citera för svar

Permalänk
Skrivet av fRg!!!:

Jo, det är inte alls omöjligt! Men om du vill behålla din clock och inte förlora prestanda så bör du ju försöka att öka volten en aning istället kanske?

Kan jag även få fråga, vilket brand av 560 Ti kör du? Är det KFA2?

Jag vill absolut inte förlora prestanda.. :/ Är det mycket man ska tänka på när man höjer volten? Löste det sig för dig när du ökade volten?

Ps. Det är Gigabyte.

Permalänk

Har samma problem och kör med ett GTX 560ti kort från gigabyte, flyter på bra sen helt random så fryser det till och skärmen blir svart och det börjar låta BZZZZZZZ och sen blir man urtabbad.

Permalänk
Skrivet av Shamynator:

Har samma problem och kör med ett GTX 560ti kort från gigabyte, flyter på bra sen helt random så fryser det till och skärmen blir svart och det börjar låta BZZZZZZZ och sen blir man urtabbad.

This. Samma jävla problem... Vet fan inte, ska man ta itu med det själv eller ska man vänta lite och höra vad DICE kanske har att säga?

Permalänk

Jag kommer dock vänta, kan ingenting om överklockning och kommer nog att bli så, så hoppas att DICE och nvidia gör något åt det

Permalänk
Medlem

Sänk inställningarna. Jag hade också fryslagg för att jag hade för lite videominne. Hade nästan exakt samma problem. Kör på medium och en del på high så borde du slippa problemet. Du kommer säkert ha hög fps sen. Jag har runt 70-80 fps men om jag höjer mer så tar minnet slut.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av flyawaynille:

Sänk inställningarna. Jag hade också fryslagg för att jag hade för lite videominne. Hade nästan exakt samma problem. Kör på medium och en del på high så borde du slippa problemet. Du kommer säkert ha hög fps sen. Jag har runt 70-80 fps men om jag höjer mer så tar minnet slut.

Det är inte frylagg det handlar om... Spelet i sig fryser, sen blir skärmen svar samtidigt som det låter "BZZZZ" i en sekund. Sedan kommer man tillbaks til desktop och får stänga ned från aktivitetshanteraren.

Permalänk
Skrivet av Shamynator:

Jag kommer dock vänta, kan ingenting om överklockning och kommer nog att bli så, så hoppas att DICE och nvidia gör något åt det

Gör som dig, då jag heller inte vet ett smack om under-/överklockning...

Permalänk
Medlem

Tror det har skapats 100 nya trådar på swec om problem med DC, krascher & lite annat... sj får jag DC lite då & då. Att uppdatera PB hjälpte inte mig. Tror att Dice behöver släppa lite patcher eller nått sånt ;D

Permalänk

jag får ett liknande problem med mitt radeon 6970 spelet fryser efter 5 min i kampanjen och ett felmeddelande kommer upp, samma händer i multiplayern dock efter en runda

beror nog inte på kortet dock

Visa signatur

Fractal Design Arc | ASUS P8P67 REV 3.1 | intel core i5 2500K | Corsair Vengance 8GB | ASUS Radeon HD 6970 OC | Corsair CS800 | Samsung 1TB 7200rpm |

Permalänk
Skrivet av Prison-Mike:

Gör som dig, då jag heller inte vet ett smack om under-/överklockning...

Lycka till då detta problem inte blivit fixat sedan dagen gigabyte gtx 560 ti kom ut... Det är samma problem i BFBC2 och det blev aldrig fixat. Om ni vill att det fungerar får ni ta och göra något, finns en tråd här på sweclockers just om detta.

Permalänk
Medlem

Det kan också bero på att som Swec skrev i sit prestanda test att video minnet behöver vara mer än 1 GB ifall du ska köra på ultra eftersom att det krävs ordentligt med minne!

Citat:

Noterbart är de exceptionellt låga lägstavärdena för Radeon HD 6870 samt Geforce GTX 560 Ti, ett direkt resultat av att grafikminnet inte räcker till så texturer måste laddas från primärminnet eller SSD-enheten.

Permalänk
Skrivet av Monkeyapa:

Lycka till då detta problem inte blivit fixat sedan dagen gigabyte gtx 560 ti kom ut... Det är samma problem i BFBC2 och det blev aldrig fixat. Om ni vill att det fungerar får ni ta och göra något, finns en tråd här på sweclockers just om detta.

Har inga som helst problem med BC 2 eller något annat spel för den delen, det kan jag säga här och nu. Om du har haft problem med BC 2, så är det ditt problem och inte ett universellt problem för GPU'n överlag. Punktslut. Det kanske fanns sådana problem i BC 2 strax efter releasen, men det vet jag inget om, så någon annan får fylla ut den biten.

I det här fallet så ligger problemet på DICE's sida och inte användarna, i de flesta fall i alla fall. Alla beskriver exakt samma problem (freeze, black screen, "BZZZ"-ljud o.s.v.) och det kan inte vara ett individuelt problem. Men det ändrar inte det faktum att GPU'n kanske har något att göra med den här härvan...

Permalänk
Medlem

Spelet funkar felfritt när jag kör singelkort KFA2 GTX 560 Ti i ca 2-3 minuter, sedan dör bara spelet. Slocknar helt enkelt bara på en millisekund och jag kommer tillbaka till webläsaren. Sänkt clock frekvens och ökat volten, men det hjälper inte. Skadat det här...

Löste genom att sänka clocken något. BF3 verkar ganska instabilt

Edit: Funkade fint i flera rundor. Nu börjar det krascha igen. Så random!?

Edit2: Står "You have been kicked by admin" typ. Ingen aning om varför, samma på olika servrar. Punkbuster igång och allt. Fattar ingenting...

Visa signatur

Fractal Design Define S - ASUS STRIX GTX 1060 6GB - Core i5 6600K @ 4.5GHz - be quiet! Pure Rock - Corsair 16GB CL13 2133MHz - Samsung 250GB SSD (OS) - ASUS Z170 PRO Gaming - Corsair RM750x 750W

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Jag löste det genom att gå in på origin och reparera bf3, då installerade origin en patch automatiskt och jag har inte haft problemet sen dess

Permalänk
Skrivet av Fabbs:

Jag löste det genom att gå in på origin och reparera bf3, då installerade origin en patch automatiskt och jag har inte haft problemet sen dess

Jag testade det här och... ta mig fan, det värkade fungera! Men kan ej vara helt säker föräns jag har spelat en längre period på raken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabbs:

Jag löste det genom att gå in på origin och reparera bf3, då installerade origin en patch automatiskt och jag har inte haft problemet sen dess

Jag testar det nu, hoppas det funkar.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem

Tack som fan för denna tråd. Jag kör Även med gigabyte geforce 560 Ti, exakt samma problem här med Bf3. Ska testa att reparera spelet och förhoppningsvis så funkar det

Funkade i ungefär 20min sedan händer detsamma.

Svara :P
Visa signatur

MB: Asus Maximus VII Gene Z97 CPU: Intel core i7 4790k @ 4.4GHz GPU: Zotac Geforce GTX 980 RAM: 4x 4GB Corsair DDR3 1600MHz/CL9/XMS3 PSU:Corsair RM 750 80+ Gold HDD: 1TB WD Caviar Black SSD1: 120GB OCZ Agility 3 SSD2: 120GB Samsung SSD 840-Series Ljudkort: Creative Sound Blaster Z

Permalänk
Medlem

YES! Reparerade spelet via Origin och nu funkar det utan någon fyrsning hittills (har spelat i ca 3 timmar) både singleplayer och multiplayer. För övrigt så är jag otroligt imponerad av spelet, och vilka banor! Stora detaljerade banor med grymt ljus mm.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fRg!!!:

Spelet funkar felfritt när jag kör singelkort KFA2 GTX 560 Ti i ca 2-3 minuter, sedan dör bara spelet. Slocknar helt enkelt bara på en millisekund och jag kommer tillbaka till webläsaren. Sänkt clock frekvens och ökat volten, men det hjälper inte. Skadat det här...

Löste genom att sänka clocken något. BF3 verkar ganska instabilt

Edit: Funkade fint i flera rundor. Nu börjar det krascha igen. Så random!?

Edit2: Står "You have been kicked by admin" typ. Ingen aning om varför, samma på olika servrar. Punkbuster igång och allt. Fattar ingenting...

jag fick massa crash med, löste med att uppdatera bios på gfx kortet.

Du måste installera punkbuster manuelt... kolla officiella News.

Annars håller jag med, det flyter inge bra efter en stund. Läcker väl minne nånstans....

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Skrivet av Cyberz:

jag fick massa crash med, löste med att uppdatera bios på gfx kortet.

Du måste installera punkbuster manuelt... kolla officiella News.

Annars håller jag med, det flyter inge bra efter en stund. Läcker väl minne nånstans....

Har också läst att uppdatera bios på grafikkortet ska hjälpa, hur gjorde du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av glimbrinken:

Har också läst att uppdatera bios på grafikkortet ska hjälpa, hur gjorde du?

du får kolla tillverkarens hemsida för ditt kort om de har nyare bios... för Gigabyte var det bara köra en exe fil.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Skrivet av Cyberz:

du får kolla tillverkarens hemsida för ditt kort om de har nyare bios... för Gigabyte var det bara köra en exe fil.

Jo jag har Nvidia men hittar inget mer än drivrutiner där...

Permalänk
Medlem
Skrivet av glimbrinken:

Jo jag har Nvidia men hittar inget mer än drivrutiner där...

Men alltså vem har gjort kortet? Asus, MSI , Gigabyte etc ? Kolla den tillverkarens hemsida....
Nvidia har bara drivrutiner.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Skrivet av Cyberz:

Men alltså vem har gjort kortet? Asus, MSI , Gigabyte etc ? Kolla den tillverkarens hemsida....
Nvidia har bara drivrutiner.

Asus..

Har klockat ner nu och det har fungerat en stund nu men vågar inte säga för mycket för då krånglar det säkert igen..