Om du blir konstant kickad (guide)

Permalänk

Om du blir konstant kickad (guide)

Hej. Jag har märkt att fler och fler personer blir kickade pga. en gammal punkbuster-version. Därför valde jag att göra en liten mini-guide på hur man uppdaterar sitt punkbuster.

Börja med att ladda ner PUNKBUSTER FÖR PC, "For All Windows Games"

När du laddat ner pbsetup.zip så extraherar du filen pbsetup.exe och startar den.

Välj "I agree"

Välj "OK"

När uppdateringen av Punkbuster är klar, och du möts av följande fönster så väljer du "Add a Game"

Välj ditt spel (Battlefield 3) och tryck på "Add Game"

När Battlefield 3 kommer upp i listan så markerar du Battlefield 3 och väljer "Check for Updates" (mitt spel är redan uppdaterat)

Efter att Punkbuster har uppdaterat Battlefield-klienten så är det bara att spela för fulla muggar! Ha det gött o donera till Sweclockers server!

Permalänk
Medlem

tips
dina bilder syns ej

Visa signatur

"Med datorer kan man lösa problem
man inte hade tidigare" anonym

Permalänk
Medlem

Bra ljungan. Kan rekommendera detta då det funkar. Inte blivit kickad en gång sen jag uppdatera.

Permalänk

Nu tror jag bilderna funkar också..

Permalänk
Hedersmedlem

*rubrik redigerad*

Tänk på vad ni sätter för rubriker.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem

Det gör dem! Guiden fungerade kanon också!
Tackar!

Visa signatur

○ NZXT Tempest EVO ○ Intel Core i7 4790K 4,0GHz ○ G.Skill Ripjaws 8GB 1600MHz ○ ASUS Maximus VI Extreme ○ EVGA GTX 780 Ti ○ EVGA Supernova G2 850W ○ OCZ Vertex SSD 60gb ○

Permalänk
Medlem

Blir kickad ändå :s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Blir kickad ändå :s

same.. uppdaterade precis.. blir kickad efter ett par sekunder =(

Visa signatur

"ASUS TUF Gaming Z790-Plus WIFI" "Intel Core i9 13900K 3.0 GHz 68MB" "Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 FURY Be" "ASUS ROG Strix LC II 360 A-RGB" "ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming OC" "ASUS ROG Strix 1000W" "ASUS TUF Gaming GT501 Svart"
"Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 1TB + 2x2TB" "Windows 11"

Permalänk
Medlem

Detta funkade till en början för mig...nu är det precis som förut, dissconnectad eller kickad...

Visa signatur

Intel Core i7 4770K | ASUS Z87-PRO | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 12GB | Samsung EVO 840 250Gb | Fractal Design R5 | Dell U2713HM, Eizo Foris FS2333 |

Permalänk

Som andra har nämnt i andra trådar så kan ni testa att stänga av Unpn i routern.

Permalänk
Medlem

Argh, allt funkar perfa förutom PB... Kommer ihåg att jag hade problem med det i nått annat spel vilket det nu var... american army var det nog.. varför kan inte saker bara funka för

Skiter i att lira mer idag, hoppas på lösning tills imorn efter jobbet...

Permalänk

Asså GG DICE;P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ljungan11:

Efter att Punkbuster har uppdaterat Battlefield-klienten så är det bara att spela för fulla muggar!

Mini-guiden funkade för mig, tusen tack!!

Permalänk
Medlem

Tackar för informationen!

Permalänk
Medlem

fungerar inte för mig.. har stängt av Unpn i routern men hjälpte inte

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 2700X][MSI X470 GAMING PRO CARBON] [Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB ] [MSI Radeon RX 5700 XT Mech OC] [Fractal design Define R2] [Asus VP278] Logitech G502][Razer Ornata chroma]

Permalänk

OBS!

Testa: http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2832654...

Har fungerat för mig inklusive flera andra!!

Permalänk
Skrivet av Ljungan11:

OBS!

Testa: http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2832654...

Har fungerat för mig inklusive flera andra!!

den metoden fungerade för mig med

Visa signatur

PapaSmurf

Permalänk
Medlem

EV LÖSNING

Skrivet av Copa:

fungerar inte för mig.. har stängt av Unpn i routern men hjälpte inte

Testa att uppdatera erat PB manuellt genom:-----> http://www.evenbalance.com/index.php?page=dl-bf3.php Läs anvisningarna i lugn och ro.

Till er övriga så vet jag inte om detta hjälper men hittade en intressant lösning som hjälp en vän med ASUS kort, kan ev. hjälpa andra kort.

ELDARION:
Kraschar ditt spel i slutet av rundan / loading? Har ditt spel en tendens att krascha i SP (i synnerhet precis efter första leveln)? Har du ett ASUS-grafikkort?

Lösning saxat från Battlelog som fungerade för mig och tycks ha fungerat för många andra:

Citat:
This may not work for everyone, but I had tried EVERYTHING out there short of wiping my hard drive and starting over. Turns out my Asus OSD and Asus Smart Doctor programs that came with my video card somehow were screwing with this DLL and BF3 didn't like it. Seems that people had this same issue with Dirt2 and this is how they fixed it.

How to do it:

Uninstall OSD and Smart Doctor, restart computer. Re-install GPU driver. Enjoy!

This might only work if you have a Asus card, but I suspect other cards have similar programs that are causing the same problems. Try uninstalling your GPU monitoring software and re-installing drivers, this could work on other cards.

Good luck!

Detta ska hjälp flera personer!
hoppas att det hjälper er!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Har man smartdoctor så tror jag chansen är större att det är smartdoctor i sig som är så buggigt och ostabilt. Det är ett riktigt skitprogram.

Permalänk
Hedersmedlem

Testa även att stänga av UPnP i routern, det kan hjälpa.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem

Funkade tyvärr inte för mig... e så jä**a less på ea att dom ite kan få skiten att funka för alla sådana problem har jag aldrig stött på med call of duty för att ta ett exempel. Tycker verkligen dom borde göra någon fri bat fil som gör allt åt en så man inte behöver pilla med det själv. Dom går inte heller ut med någon ursäkt dom bara säger att man måste ha senaste v på punkbuster och ifall problemet kvarstår gör ...

Permalänk
Medlem

Hittade en liten guide och det verkar funka för mig nu. men ska inte hoppas för mycket, dock spelat på 3st PB servrar i sammanlagt 2,5 timmar typ.

----------

Go to Program Files/Origin Games/Battlefiend 3 and delete the PB Folder
Launch Origin as Admin
Right Click BF3 and Choose Repair

Wait for repair to complete

Now go back to Program Files/Origin Games/Battlefeind 3/PB and copy
contents

Overwrite contents here

C:\Users\Your UserName\AppData\Local\PunkBuster\BF3

YourUsername is your computer account name, btw..

AppData is hidden so if you're not sure how to view hidden files..

http://windows.microsoft.com/en-US/windows-vista/Show-hidden-...

Should work, some may not have to do all of that.. some may need to
update their punkbuster files, etc.. but this cuts the chase and has
you do it.. takes about 10 minutes..