Har problem med att aktivera, Battlefield 3 Limited Edition.

Permalänk
Medlem

Har problem med att aktivera, Battlefield 3 Limited Edition.

EDIT: Alla som har detta problem, Battlefield 3 går nu att spela via http://battlelog.battlefield.com, utan att aktivera spelet med det oändliga kugghjulet!

De har för närvarande problem på servrarna.

Citat:

NOTICE Origin activation is down at the moment. We are aware of the issue and working on it. Thank you for your patience. See news for more info.

http://battlelog.battlefield.com/bf3/gate/?returnUrl=|bf3|new...

Citat:

Det är TVÅ aktiveringar.

Först skriver man in produktnyckeln. Det där har funkat för mig, varit nere ett tag och verkar nu funka för några till.

Sen installerar man.

SEN kommer den fullständigt onödiga EXTRA aktiveringen som görs för att "låsa upp" bf3 så folk inte ska spela före releasedagen. Den HÄR aktiveringen är jag fast på och jag har inte sett nån som kommit förbi den på många timmar. Det verkar vara en mängd olika felmeddealnden men alltihop bottnar i att de där servrarna är nere.

Permalänk
Medlem

du måste aktivera spelet online för att spela... borde bara vara att trycka på Nästa

Visa signatur

Intel 6600K | Asrock Z170 Extreme4 | Corsair 2800MHz 16GB | MSI GTX 1070 Gaming X | Fractal Design R5

Permalänk
Medlem

Gå in på Origin och ta "Lös in produktkod" under kugghjulet, funkar de så kan du annars tanka bf3 via orign om det krånglar.

EDIT:
Såg att du hade gjort detta. Testa att göra ett nytt ea konto eller kontakta ea och be dem aktivera bf3 åt dig med din key.

Du använder väl samma konto på battlelog och origin?

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacke46:

Ja använder samma, och vill gärna behålla mitt namn. Så får väl kontakta ea? var hittar man nummer

Du kan chatta med dem, nog lättast

https://customersupport.ea.com/loginapp/login.do

Tror den funkar bra.
Men är bf3 aktiverat i origin eller detta kommer upp i orign eller bara på battlelog?

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Klicka på
TALK TO A GAME ADVISOR
LEVEL UP YOUR EXPERIENCE.
Som finns till höger, sen vet jag inte riktigt. Men ska vara där iallafall.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacke46:

+46 8 44 68 00 04 hur skriver man in det på telefonen?

+46 är samma sak som 0

Edit:
+46 är Sveriges "riktnummer" kan även vara 0046. Dvs är du utomlands och skall ringa till en telefon i Sverige byter man ut den första nollan mot +46 eller 0046

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus TUF 3080 OC + övrigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacke46:

+46 8 44 68 00 04 hur skriver man in det på telefonen?

Byt ut +46 till en nolla så kommer du fram

Visa signatur

Asus TUF X570-Plus > Ryzen 7 3700X > Noctua NH-U14S > MSI RTX 3070 SUPRIM 8GB > Corsair Vengeance LPX 16GB > Kingston A2000 500GB M.2 NVMe > Samsung 860 Evo 500GB > Kingston V300 120GB > WD CB 640GB > Evga G2 750W > Meshify 2 Compact > Windows 10 Pro > Glorious Race Model D > Corsair Gaming MM350 Pro XL > Corsair Strafe RGB MX Brown > Logitech G935 > AOC AG322QCX > 100/100 Mbit

Permalänk

Var hittar jag min cdkey, beställde via webhallen och fick spelet idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacke46:

Varför kommer detta ens upp? Vad händer för er???

http://img72.imageshack.us/img72/9392/asdwau.jpg

Tror inte det är så smart att lägga upp denna bild, då alla kan se vad som står även fast du försökt dölja det

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Fattar inte hur detta kan hända!!!!!!!!!!!

Permalänk
Medlem

Har ungefär samma problem, står att spelet måste aktiveras så kommer en ruta upp och förbereder men inget mer händer, bara en vit ruta med ett grått "hjul" som snurrar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klocker:

Har ungefär samma problem, står att spelet måste aktiveras så kommer en ruta upp och förbereder men inget mer händer, bara en vit ruta med ett grått "hjul" som snurrar..

Samma här

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klocker:

Har ungefär samma problem, står att spelet måste aktiveras så kommer en ruta upp och förbereder men inget mer händer, bara en vit ruta med ett grått "hjul" som snurrar..

Samma här kan inte aktivera mitt BF3 WTF!!

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

Samma här kan inte aktivera mitt BF3 WTF!!

Skrivet av NAD:

Samma här

Skrivet av Klocker:

Har ungefär samma problem, står att spelet måste aktiveras så kommer en ruta upp och förbereder men inget mer händer, bara en vit ruta med ett grått "hjul" som snurrar..

Om ni kollar bilden, som jag lagt upp? Har ni samma problem eller något annat aktiverings tjorv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacke46:

Om ni kollar bilden, som jag lagt upp? Har ni samma problem eller något annat aktiverings tjorv?

Samma skit här......ett j-a hjul som snurrar i väntan på att aktivera!!! WTF!?

Visa signatur

Intel i5 2500K,MSI P67A-C45 REV B3, Noctua NH-U9B SE2, Kingston DDR3 32GB 1600Mhz HyperX, Corsair TX 650W, EVGA GTX 1070 8GB SC, Corsair SSD Force 3 Series 120GB, 1TB Western Digital Caviar Black 64MB,
2x500GB Western Digital Caviar SE, Zalman ZM-MFC1 Plus Fläktkontroll, Fractal Define XL, Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

samma problem här gjort allt som ni sagt.. pinsamt detta.. trodde bara det skulle vara lite problem med servrarna men detta är riktigt tråkigt.... Börjar bra detta iaf..

Visa signatur

Lian li gör världens snyggast chassi!
_____________________________
http://listen.grooveshark.com/ som spotify fast utan nerladdning :)

Permalänk
Medlem

Börjar få feta spel på detta!"!!""!

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Har samma sak men hoppas mest pga att ca 1 million försöker samma sak just nu.

Permalänk
Medlem

Sitter med samma problem! Sjukt frustrerande... jävla hjul!

Permalänk
Medlem

Nu försvann hjulet och det stod att jag skulle logga in.
När jag försöker står det att mitt lösenord är fel

Edit: och nu är hjulet tillbaka

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Detta är riktigt DÅLIGT!

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

bugg i origin så det inte aktiveras tydligen..måste ringa support så fixar det vad man har förstått..lagom drygt..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

bugg i origin så det inte aktiveras tydligen..måste ringa support så fixar det vad man har förstått..lagom drygt..

Och numret dit är?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Moget, ringer och de säger att alla linjer stängda och de har öppet mellan 10-23 alla dagar....

Permalänk
Medlem

Jävla skit EA och jävla skit Origin. Hoppas dom brinner för detta!
Finns ju en anledning till varför man köper sitt spel, just för att slippa krångla.
Inte okej. Hoppas på en lösning snarast.

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk

Har bekymmer även jag. Började installera Origin och knappade in min aktivations-kod. Slutligen skulle jag trycka 'Nästa' och när jag gjorde det hände ingenting.

Jag plockade ut skivan, vilket fick installationen att avbrytas. När jag väl stoppar in disc 1 igen så får jag detta meddelande "Page Load Error
Please reload this page by selecting "Redeem Product Code" from the settings dropdown menu. If the issue persists, please contact Origin Help."

Jag kan dock inte använda "Lös in din produktkod" då min kod enligt meddelande redan har använts!

Visa signatur

Herbert Spencer-"Allt går från enkelt till komplext"
Ta bort chassit och se efter.....

Permalänk

Samma fel här.. ett fint snurrande hjul..

Permalänk
Medlem

Ja de är ju bra köpt ett spel som jag inte kan aktivera, Tack EA & ORIGIN!

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Här har man suttit och installerat sitt nya msi GTX 580 och sen med iver installerat sitt bf 3 som damp ner i postlådan idag
och det enda man får är ett GRÅTT SNURRANDE HJUL, fy faaaan EA stick och brinn!!

Visa signatur

|i7 950 @ 4.0 Ghz 1,3v TR Archon P'n'P | Asus P6X58D-E | Dominator 6 Gb 1600 mhz | Msi GTX580 TWNFRZR II @ 840/1680/4140 | Seasonic X-750 W | WD Black 500 Gb | Samsung F3 1Tb | CM ATCs 840 | Win 7 Ultimate 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dust_Puppy:

Samma fel här.. ett fint snurrande hjul..

Samma här, lite lack på dedär hjulet asså....