BF3 limited edition! sidladdningsfel?!

Permalänk

BF3 limited edition! sidladdningsfel?!

när jag ska installera bf3 kommer detta upp --sidladdningsfel: spelaktiveringen verkar inte vara tillgänglig för tillfället. försök igen senare. om problemet kvarstår bör du kontakta origin-hjälpen--

har ngn annan fått detta? vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem

Flera hundra om inte tusentals får detta meddelande nu inklusive mig själv, riktigt jävla besviken på EA/DICE just nu.

Visa signatur

Desktop:| Corsair Crystal 280x | 2700 @ 4GHz | Corsair H100i PRO RGB |MSI B450M Mortar | Corsair Vengeance RGB PRO 16GB |Samsung 850 500GB & 860 1TB | Gigabyte 2080 Ti Gaming OC | Corsair RM850xV2 |
( För att garanterat svar skicka PM)

Permalänk
Sötast
Skrivet av GreddarN:

Flera hundra om inte tusentals får detta meddelande nu inklusive mig själv, riktigt jävla besviken på EA/DICE just nu.

Ja, de är så jävla hemska, seriöst... Vem kan inte sätta upp servrar som kan ta hand om miljontals aktiveringar på en gång? Det klarar fan min Casio miniräknare från 80-talet!!!!

(Hmm.... för säkerhetsskull så får jag väl erkänna ironi då....)

Permalänk

dice har ju inget med det att göra allt ligger på EA

Visa signatur

Silverstone Fortress 2 - Samsung 840 EVO 250Gb - Asus GTX Strixs 970
Asus Maximus VI Formula - Core i5 4670K - Adata 8Gb
CM Hyper 212EVO - Seasonic Platinum 760W

BenQ XL2411Z - Corsair M60 - Corsair K70 - SteelSeries Wireless H

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Desktop:| Corsair Crystal 280x | 2700 @ 4GHz | Corsair H100i PRO RGB |MSI B450M Mortar | Corsair Vengeance RGB PRO 16GB |Samsung 850 500GB & 860 1TB | Gigabyte 2080 Ti Gaming OC | Corsair RM850xV2 |
( För att garanterat svar skicka PM)

Permalänk

Allt ligger helt enkelt på överbelastade servrar. Testa imorgon igen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Allt ligger helt enkelt på överbelastade servrar. Testa imorgon igen...

Just det att man var taggad på releasen idag, detta är en stor besvikelse för min del

Visa signatur

Desktop:| Corsair Crystal 280x | 2700 @ 4GHz | Corsair H100i PRO RGB |MSI B450M Mortar | Corsair Vengeance RGB PRO 16GB |Samsung 850 500GB & 860 1TB | Gigabyte 2080 Ti Gaming OC | Corsair RM850xV2 |
( För att garanterat svar skicka PM)

Permalänk
Medlem

Händer det samma för mig! Riktigt irriterande!
Hur länge kan man få tyckas vänta innan det funkar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teiou:

Händer det samma för mig! Riktigt irriterande!
Hur länge kan man få tyckas vänta innan det funkar?

Svårt att säga, beror på hur kompetenta de är på EA:P

Visa signatur

Desktop:| Corsair Crystal 280x | 2700 @ 4GHz | Corsair H100i PRO RGB |MSI B450M Mortar | Corsair Vengeance RGB PRO 16GB |Samsung 850 500GB & 860 1TB | Gigabyte 2080 Ti Gaming OC | Corsair RM850xV2 |
( För att garanterat svar skicka PM)

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreddarN:

Svårt att säga, beror på hur kompetenta de är på EA:P

Men det lär väll vara fixat imorgon innan 3 tiden (15:00) ?
Eller tror du det tar längre tid?

Permalänk
Medlem

Lånar den här tråden lite, hur får man specact förbeställde på cdon där det stod att det skulle ingå. Ska man få en mail med koderna? Back to karkand får man mail då när de kommer, eller är det automatiskt på origin.

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk
Medlem

Det står på battlelog just nu "Origin activation is down at the moment. We are aware of the issue and working on it. Thank you for your patience."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teiou:

Det står på battlelog just nu "Origin activation is down at the moment. We are aware of the issue and working on it. Thank you for your patience."

Kom det upp först nu?

riktigt jävla dåligt av de isf.

Visa signatur

Desktop:| Corsair Crystal 280x | 2700 @ 4GHz | Corsair H100i PRO RGB |MSI B450M Mortar | Corsair Vengeance RGB PRO 16GB |Samsung 850 500GB & 860 1TB | Gigabyte 2080 Ti Gaming OC | Corsair RM850xV2 |
( För att garanterat svar skicka PM)

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacke910:

Lånar den här tråden lite, hur får man specact förbeställde på cdon där det stod att det skulle ingå. Ska man få en mail med koderna? Back to karkand får man mail då när de kommer, eller är det automatiskt på origin.

Jag beställde från CDON. Back to karkand packet är typ med i koden du använder när du aktiverar spelet (den ligger i fodralet), det står att du ska få BTK direkt när det kommer. Gällande specact borde du fått mail med koderna, det fick iallafall jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreddarN:

Kom det upp först nu?

riktigt jävla dåligt av de isf.

Tror inte det var där innan, inte vad jag har sett iallafall. Men kan ju hända att jag har missat det.

Permalänk
Medlem

En av deras allra största spel releaser detta året och de skiter upp allt, jösses....

Visa signatur

Desktop:| Corsair Crystal 280x | 2700 @ 4GHz | Corsair H100i PRO RGB |MSI B450M Mortar | Corsair Vengeance RGB PRO 16GB |Samsung 850 500GB & 860 1TB | Gigabyte 2080 Ti Gaming OC | Corsair RM850xV2 |
( För att garanterat svar skicka PM)

Permalänk
Medlem

Varför ska det va ett och samma release datum om deras servrar inte pallar ändå? Sicka nötter EA är.. Inte direkt att man har något val heller utan måste vänta på bättre tider.. TACK EA FÖR ERA GRYMT BRA TJÄNSTER... *pust*.. fuckersss

Permalänk
Medlem

Angående spec act fick jag ett blad med koderna i fodralet, beställde från game.se.

Visa signatur

Case Phanteks Evolv X | MB ASUS Crosshair VIII Formula | CPU 5800X3D |
RAM 32GB G.Skill Royal | GPU 6950XT WB | PSU Corsair AX1200i |
Sound DT1990 + Essence III | Fan controll Aquaero 6 XT | Monitor LG 27GR95QE |
Cooling Custom Water |

Permalänk

Jag är sjukt besviken på EA... varför inte bara låta oss installera från skivan... jag köpte den på skiva för att minimera skiten med överbelastade servrar... MORR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacke910:

Lånar den här tråden lite, hur får man specact förbeställde på cdon där det stod att det skulle ingå. Ska man få en mail med koderna? Back to karkand får man mail då när de kommer, eller är det automatiskt på origin.

Fick min kod idag fast jag lade beställningen inatt på spelet

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergLake:

Fick min kod idag fast jag lade beställningen inatt på spelet

Skrivet av Sloghunt:

Angående spec act fick jag ett blad med koderna i fodralet, beställde från game.se.

Skrivet av Teiou:

Jag beställde från CDON. Back to karkand packet är typ med i koden du använder när du aktiverar spelet (den ligger i fodralet), det står att du ska få BTK direkt när det kommer. Gällande specact borde du fått mail med koderna, det fick iallafall jag.

Fick ingen kod i fodralet förutom den till spelet, ett mail med de har jag inte heller fått eller fick ni mailet från vart ni beställde det ifrån eller ea/origin?

Edit: Den vart visst på en annan mail.

Edit 2: Det vart visst problem med aktiveringen som för ts, kom upp en ruta där det stod att de höll på med det problemet.

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk
Medlem

Fan vad trist för er som er inte kan aktivera spelet

Gjorde det i förrgår här och det fungerar finfint

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bublanski:

Jag är sjukt besviken på EA... varför inte bara låta oss installera från skivan... jag köpte den på skiva för att minimera skiten med överbelastade servrar... MORR!

Jag köpte skiva från Game, men problemet för mig ligger (som för de flesta) på aktiveringen.
Nerladdat och installerat, men inte aktiverat. =/

Permalänk

haha skitkul :D, yall so screwed guys varför kan vi inte alla bara ta o bojkotta nästa "big game" som kommer? bara vägra att köpa det nyfiken på hur företaget hade reagerat sänkta priser kanske?

Visa signatur

Corsair Graphite 600T | Asus P9X79 Deluxe | Intel i7-3820 | Corsair H100 | Vengeance 16GB | Gigabyte gtx780 | Corsair AX850W | Intel SSD 520 Series 240GB | Win7 64bit. Pro

Permalänk
Medlem

Varför måste man ha något jävla extraprogram som Origin för att spela spelet? Varför kan det inte vara som den gamla goda tiden när man bara lade in skivan i datorn, installerade och SPELADE direkt!?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem

Varför blir jag inte förvånad.. Jobbat hela dagen och vet om att spelet ligger på hallmattan o bara väntar... Hinner inte ens ta av mig
skorna innan datorn e påslagen och vad väntar..... Jo EA o dessa felmedelande... Tar mig en öl och väntar till helgen då!!..

Visa signatur

AMD 955BE @ 3,6ghz. MSI 790FX GD70. 6gb OCZ platinum. OS OCZ-VERTEX ATA Device SSD. 500gb WD black. Zalman 750w. R9 390 Vapor x.

I7 6700K. Noctua NH-U9B SE2. Gigabyte Z170 Gaming K3. Samsung Evo 500gb. Seagate Desktop SSHD 2TB 7200rpm 64MB. Kingston HyperX 32GB. Corsair RM750x. Vega 64 Nitro.

Ryzen 7 5800X. PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate, Phanteks Revolt. Pro 1000W. Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB. be quiet! Pure Rock 2.Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX. Win 11

Permalänk
Medlem

Jag förmodar att någon från EA/DICE tittar förbi i forumet och då vill jag bara hälsa till dig/er DETTA ÄR FAN INTE OK!!!!!