Battlefield 3 problem med Origin!

Permalänk
Medlem

Battlefield 3 problem med Origin!

Tjena, nyss registrerat på denna sida och vill ha hjälp med mitt Bf3 problem!

Jag köpte spelet hos Origin idag ungefär kl 16:20 något. När jag var klar så loggades jag automatiskt in på Origin Clienten (haft sen tidigare spel). Spelet börjar bli hämtad och det tog en väldigt lång stund. När det var klart så installerades spelet automatiskt (behövde inte göra något utom att vänta). Sen startar jag spelet och datorn laddar, efter ett tag så ser man att Origin inte svarar men om man väntar lite till så funkar det igen (tror jag, det försvinner bara att det inte svarar) sen kommer ett meddelande upp och säger:

(STORT X)
We could not activate Battlefield 3TM on this computer using Origin
Account you provided. Please locate your product key to activate the
game using Origin Account.
[Enter Product Key] <---(en knapp)

-------------------------------------------------------------------------------------------

If you have already registered, please make sure you're signing in to the
same Origin Account that you previosly used to activate the game.

You are signed in as:

> Sing in as different user <------(en länk)

> Buy this game <----(en länk)

------------------------------------------------------------------------------------------------------
Här är även en bild:
http://imageshack.us/photo/my-images/215/bf3help.png/

Hoppas något ni vet!

Visa signatur

<i7-8700K CPU><Crucial 2x8GB DDR4 3000MHz><ZOTAC GAMING GeForce RTX 3080 Ti Trinity OC><Fractal Design Celsius S24 240mm><Fractal Design Define R6 Black>

Permalänk
Medlem

Finns en hel tråd med 336 svar som bara handlar om den här buggen
http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1053848-har-...
Har samma problem själv

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Tur att man ändå inte fick det i brevlådan, hade ändå bara varit fullt av besvikelse och skit

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Jag köpte spelet hos Origin idag ungefär kl 16:20 något. När jag var klar så loggades jag automatiskt in på Origin Clienten (haft sen tidigare spel). Spelet börjar bli hämtad och det tog en väldigt lång stund. När det var klart så installerades spelet automatiskt (behövde inte göra något utom att vänta). Sen startar jag spelet och datorn laddar, efter ett tag så ser man att Origin inte svarar men om man väntar lite till så funkar det igen (tror jag, det försvinner bara att det inte svarar) sen kommer ett meddelande upp och säger:

(STORT X)
We could not activate Battlefield 3TM on this computer using Origin
Account you provided. Please locate your product key to activate the
game using Origin Account.
[Enter Product Key] <---(en knapp)

-------------------------------------------------------------------------------------------

If you have already registered, please make sure you're signing in to the
same Origin Account that you previosly used to activate the game.

You are signed in as:

> Sing in as different user <------(en länk)

> Buy this game <----(en länk)

------------------------------------------------------------------------------------------------------
Här är även en bild:
http://imageshack.us/photo/my-images/215/bf3help.png/

Hoppas något ni vet!

Visa signatur

<i7-8700K CPU><Crucial 2x8GB DDR4 3000MHz><ZOTAC GAMING GeForce RTX 3080 Ti Trinity OC><Fractal Design Celsius S24 240mm><Fractal Design Define R6 Black>

Permalänk
Medlem

precis samma sak här, stor besvikelse från dices sida.

Visa signatur

|Intel i7 8700k|ASUS Prime Z370-A| 16 GB RAM @ 3000Mhz | GTX 1080 | SteelSeries Rival 310 | Razer BlackWidow Chroma |
DieMudda™

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mundii:

precis samma sak här, stor besvikelse från dices sida.

Inte dices fel direkt, snarare EAs pungklient!

Permalänk
Medlem

vilka idioter, det är ju dom som betämt att vi ska den här skiten, origion battlelog osv

Visa signatur

MK Gigabyte Z68AP-D3, PSU Corsair HX 650W 80+, Corsair 16GB DDR3 1600MHz, CPU Core i5 2500K@4,2
Noctua NH-U12P , MSI GeForce GTX 780 , OCZ Agility 3 120gb, asus xonar D1, Fractal Design Arc Chassie

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pat®ik:

vilka idioter, det är ju dom som betämt att vi ska den här skiten, origion battlelog osv

EA = Endless Activiation som någon skrev, så sant så sant.
Har suttit i fyra timmar nu för att försöka få det att funka. LÖNLÖST

Permalänk
Medlem

Ni får vänta en dag, dem jobbar rätt intensivt med problemet i nuläget, att aktiveringen buggar gör saken smålustigt då jag som tankade hem det kan spela singleplayer utan problem.

Visa signatur

Core i5, gtx660

Permalänk

Exakt samma problem för mig med -.-

Permalänk
Medlem

Jag har också samma skitproblem, fan va tröttsamt!

Varför måste man bli påtvingad nån Origin klient man inte bett om och inte vill ha. Jag vill bara spela spelet jag har köpt!

Permalänk
Medlem

Dock fungerar det nu, sen längesen

Visa signatur

<i7-8700K CPU><Crucial 2x8GB DDR4 3000MHz><ZOTAC GAMING GeForce RTX 3080 Ti Trinity OC><Fractal Design Celsius S24 240mm><Fractal Design Define R6 Black>