Datorn kraschar efter inte alls lång tids BF-spelande

Permalänk
Medlem

Datorn kraschar efter inte alls lång tids BF-spelande

Någon som har nån aning om vad man ska göra om allt FRYSER (Måste stänga av hela datorn manuellt)
Specs: Radeon HD 5770 1gb, 4gb ram & i5 750 @ 2.67ghz

Händer efter jag har lirat inte alls länge, ibland 10min ibland 1h. Inte mycket mer än så så kraschar det.

Läst runt på BF forumen vissa föreslår(dock till nvidia korten) att man ska underklocka den jag provade t.o.m. det på mitt kort och det gjorde ingen skillnad.
Tack.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X - RTX 3070 Phantom GS - Corsair TX650M, 650W - DDR4 16GB 2933MHz - TUF GAMING B550-Pro, DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoveLeh:

Någon som har nån aning om vad man ska göra om allt FRYSER (Måste stänga av hela datorn manuellt)
Specs: Radeon HD 5770 1gb, 4gb ram & i5 750 @ 2.67ghz

Händer efter jag har lirat inte alls länge, ibland 10min ibland 1h. Inte mycket mer än så så kraschar det.

Läst runt på BF forumen vissa föreslår(dock till nvidia korten) att man ska underklocka den jag provade t.o.m. det på mitt kort och det gjorde ingen skillnad.
Tack.

Detta är ett problem många har men som EA vägrar att bry sig om, samma hände för många under bad company 2. Testa att spela på servers som har punkbuster igång. Jag tror felet beror på en konflikt mellan integrerade realtek ljudkort och punkbuster. Mitt spel fryser inte när jag kör på servers utan punkbuster vilket jag kommer få göra tills jag får mitt nya ljudkort. Hoppas det hjälper och för mer information om felet gå till http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/7657954.page

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReDyEy:

Detta är ett problem många har men som EA vägrar att bry sig om, samma hände för många under bad company 2. Testa att spela på servers som har punkbuster igång. Jag tror felet beror på en konflikt mellan integrerade realtek ljudkort och punkbuster. Mitt spel fryser inte när jag kör på servers utan punkbuster vilket jag kommer få göra tills jag får mitt nya ljudkort. Hoppas det hjälper och för mer information om felet gå till http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/7657954.page

Nu vet jag inte om vi har exakt samma problem för i den länken du länkade så kan dom bara ctrl, alt + del avsluta spelet hela min dator bara fryser sig. Och jag har provat att spela på icke punkbuster servrar men det hjälper ändå inte, fryser sig fortfarande efter en stund. Tack endå..

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X - RTX 3070 Phantom GS - Corsair TX650M, 650W - DDR4 16GB 2933MHz - TUF GAMING B550-Pro, DDR4

Permalänk
Medlem

Det är blandat i den tråden men det felet jag har så låser sig hela datorn och ljudet loopar. Har spelet hela dagen nu på servers med punkbuster satt på off och det har inte fryst en ända gång.

Permalänk
Visa signatur

|Intel 3770k 4.4GHz Offset OC| Cooler Master Storm Trooper | 2x Sapphire Vapor-X 7970 3Gb CrossfireX OC:1110/1500 | ASUS Maximus V Formula | SSD Samsung 830 128 | Gb Seagate 1TB HDD @7200rpm | Fractal Design 1000w | 2x4GB Corsair Vengeance DDR3 @1600MHz | CPU Kylare: Phanteks Ph-Tc14pe |