Permalänk

Ranka snabbt

Hej.

Haters gonna hate - men jag måste fråga i alla fall!

Det är ingen nyhet att många Ribbons leder till Medals vilket leder till många poäng. Vad jag har kunnat se så är Combat Efficency den vanligaste. Dock har jag nästan inga ribbons för den. Jag vet faktiskt inte hur man får den.
Såhär står det på battlelog:
"In a round, get 3 streak bonuses."
Vad för bonus är det som de syftar på? Kan ju inte vara ammo, heal eller assists, väl? Är det typ bonus från att köra en tank och så dödar person #2 någon från tanken?

Vilka andra medaljer är lätta att få?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

tror en streak i BF3 var 4 kills på ett liv, det kan ha varit 5 eller något sådant.

det snabbast sättet att ranka är utan tvekan att spela en infantry only bana, desto mindre desto bättre.
om du vill ranka snabbt måste du helt enkelt vara inne på en server där det konstant pangas.

i betan satt jag på 1000 SPM (vilket är väldig mycket, en timme är ju då 60.000 pts) och då var det alltså operation metro.
har inte provat alla banor på alla gamemodes, men infantry only är det iaf som gäller om du vill levla snabbt.

om du är riktigt seriös så borde du även vara assault då man får högst SPM när man ressar mycket, jag hade nästan ingen assault i betan, så man kan få väldigt snabbt score isf.

att vara duktig på spelet skadar inte heller, om man inte är så bra på att skjuta är det ännu viktigare att spela medic

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Skrivet av 1guy:

tror en streak i BF3 var 4 kills på ett liv, det kan ha varit 5 eller något sådant.

det snabbast sättet att ranka är utan tvekan att spela en infantry only bana, desto mindre desto bättre.
om du vill ranka snabbt måste du helt enkelt vara inne på en server där det konstant pangas.

i betan satt jag på 1000 SPM (vilket är väldig mycket, en timme är ju då 60.000 pts) och då var det alltså operation metro.
har inte provat alla banor på alla gamemodes, men infantry only är det iaf som gäller om du vill levla snabbt.

om du är riktigt seriös så borde du även vara assault då man får högst SPM när man ressar mycket, jag hade nästan ingen assault i betan, så man kan få väldigt snabbt score isf.

att vara duktig på spelet skadar inte heller, om man inte är så bra på att skjuta är det ännu viktigare att spela medic

Förstår fortfarande inte vad Combat Efficency är. Är det bara killstreak eller? Så om en streak är på 4 så blir det 3x4=12 kills utan att dö eller? :S

Permalänk
Skrivet av M4D4SS:

Förstår fortfarande inte vad Combat Efficency är. Är det bara killstreak eller? Så om en streak är på 4 så blir det 3x4=12 kills utan att dö eller? :S

Combat efficency är dina streaks, ribons är för att ha fått ett flertal. Precis som att du får squad spawn ribon om tillräckligt många spawnar på dig på ett liv. Det mest effektiva sättet att få exp i betan tycker jag vara att lira med en PDW, som t.ex. UMP, eftersom du får PDW ribbons efter endast 5 kills tror jag det var, kontra assult rifles 7 och du får guldmedaljer i PDW vid 40 ribbons istället för 50 med assult rifle. Dessa guldmedaljer ger jag tror det var 20k exp styck, vilket innebär att det är ett oerhört effektivt sätt att levla.

Permalänk
Skrivet av whiskerer:

Combat efficency är dina streaks, ribons är för att ha fått ett flertal. Precis som att du får squad spawn ribon om tillräckligt många spawnar på dig på ett liv. Det mest effektiva sättet att få exp i betan tycker jag vara att lira med en PDW, som t.ex. UMP, eftersom du får PDW ribbons efter endast 5 kills tror jag det var, kontra assult rifles 7 och du får guldmedaljer i PDW vid 40 ribbons istället för 50 med assult rifle. Dessa guldmedaljer ger jag tror det var 20k exp styck, vilket innebär att det är ett oerhört effektivt sätt att levla.

PDW är på 7 kills nu iaf och kräver 50st. Kanske var på 5 tidigare. Frågan är om det fortfarande är 20k i belöning. Men vilka vapen är det då? Förutom UMP45...

Permalänk
Skrivet av M4D4SS:

PDW är på 7 kills nu iaf och kräver 50st. Kanske var på 5 tidigare. Frågan är om det fortfarande är 20k i belöning. Men vilka vapen är det då? Förutom UMP45...

Har dom lagt PDW i nivå med assult rifle eller höjt båda? PDW är alla automatvapen som finns tillgänliga för alla klasser. Du låser upp dem med din allmänna level, i betan var umpen den första, om jag minns rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av whiskerer:

Har dom lagt PDW i nivå med assult rifle eller höjt båda? PDW är alla automatvapen som finns tillgänliga för alla klasser. Du låser upp dem med din allmänna level, i betan var umpen den första, om jag minns rätt.

PDW är personal defence weapons helt enkelt.
tänk SMG, då det inte är så stor skillnad.

Och ja, i betan (har inte ens kollat release) så var PDW utan tvekan bäst pga alla buggar* + att man fick en ribbon vid 5 kills ist för 7 och krävdes bara 40 ribbons ist för 50.

*t.ex att alla vapen dödade på ett skott om motståndaren sprang/ökad skada om de rörde sig.
allt som spelade roll var att ha många kulor och kunna skjuta dom snabbt som satan.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem

Som Engineer får man en ribbon när man förstört fyra fordon. Till sin hjälp har man minor och raketgevär. Det kan vara svårt att gå heads up mot en tank om man inte kan gömma sig, men Stingers mot helis och jets är lättare. Minor är bra, för då hinner ingen hoppa ur och man kan få många kills samtidigt om det är en modell som rymmer flera...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter