Permalänk
Medlem

Hur kan jag se vilket moderkort jag har?

Jag har sett många som skriver så exakt om vilka datorkomponenter de har, men om man som jag har en färdigbyggd dator, hur kan man då se vilket moderkort man har?

Permalänk
Medlem

CPU-z: http://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html
I kombination med tillverkarens hemsida bör ge infon du söker.
Annars kan du posta vilket moderkort CPU-z rapporterar här och SC's detektiver kan hjälpa dig

Permalänk
Medlem

Antog att det är på Mainboard jag skall kolla på, där står det: Manufacturer: Pegatron Corporation Model: Narra6 6.01

Permalänk
Medlem

det (verkar) som om du har ett "ASUS M2N68-LA" om jag fått fram rätt info:D
Men är det en HP dator som du sitter på?:D

Med reservation att jag kan ha fel!<-----

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

det (verkar) som om du har ett "ASUS M2N68-LA" om jag fått fram rätt info:D
Men är det en HP dator som du sitter på?:D

Med reservation att jag kan ha fel!<-----

Jag har en HP dator. MIn dator dog i vintras, då lämnade jag in den på behandlingshemmet för sjuka datorer, i detta fall Elgiganten. De bytte ut hela moderkortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amone:

Jag har en HP dator. MIn dator dog i vintras, då lämnade jag in den på behandlingshemmet för sjuka datorer, i detta fall Elgiganten. De bytte ut hela moderkortet.

Okej, men jag tror det är just det moderkotet du har då:D
Och ett behandlingshem för sjuka datorer var ju bra namn på det:)
Men synd att den dog:/

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |