Mina åsikter om BF3 SP och lite MP

Permalänk

Mina åsikter om BF3 SP och lite MP

Har lirat klart SP och det var väl, okej. Väldigt kort, intressant story men en ganska kasst slut. Saker jag reagerade på var att man kunde dö helt plötsligt och omotiverat. Det var också ibland väldigt svårt att se FI och då svårt att ta skydd. Ibland kunde man sprängas i bitar men ens kamrater levde fortfarande trots att dom satt bredvid. AI:n känns väldigt dum ibland och många gånger såg man hur AI:n kunde vara en meter ifrån FI utan att lyckas döda.

En sak jag också reagerade på var att det tog rätt lång tid att ladda senaste sparat ställe, och varför måste man trycka på Enter för att komma in i menyn, det är 2011 så man tycker ju att sånna saker är borta.

Usch, vad negativt det låter men det är så jag känner. Grafiken var super och spelet ställde själv in sig på High inställningarna och det har flutit på bra så, inte kollat FPS med Fraps, men inget jag reagerade på.

MP då, ja jag har lirat lite TDM den spelform som jag gillar bäst och satan vad jag blev less på att bli spawnkillad, alltså tror det var 5-6 ggr i rad som man inte ens hinner vrida på skallen innan man låg där död igen. Kan ju tycka att spelet borde vara smartare att inte skicka ut en på spelplanen där det finns en massa motståndare.

Japp, så känner jag, får återkomma med flera åsikter om MP när jag lirat lite mer.

Permalänk
Avstängd

Tänk vad reklam kan lura en

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har också en dator, men flashar inte med den

Permalänk
Medlem

Jag har också själv varit orolig över att det ska vara exakt som BC2 fast snyggare. BC2 har man ju tröttnat på kraftfullt, men jag kände ändå att det var värt 400kr att ge de en chans. Har inte hunnit prova än, tror dessutom att patcharna kommer rulla på ganska friskt kommande månaden. Men det är trist att höra att det fortfarande verkar vara samma skit. Snart springer väl folk runt med AutoAim igen eftersom punkbuster är så otroligt bra (lär ironin).

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Håller med om att SP var lite kort, väl många cutscenes men det är det ju i alla spel nu för tiden. AI var väldigt dum, spring fram till deras linje å stanna inte där "spelet" vill du ska stanna då kan du bara gå runt AI å kniva dom för dom skiter i dig å springer bara förbi
Gillar dock singel tycker det var bra flyt å snygg grafik. Har inte testa co-op än men hoppas det blir imorrn.

MP var helt ok det flöt på bra med mitt "kassa" grafikkort å inga cheaters vad jag kunde se. Hann med några servrar bl.a. en TDM och ett par conquest. Synd bara att man är så kass så man dör hela tiden

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Jag stör mig på att fordonen alla känns som ferrari bilar och de tycks mer glida fram än rulla, det känns även som om de liksom saknar vikt. Jag blev överkörd av en lite buggy men den liksom gled över bergsknallen man stod på och i verkligheten hade den fått stopp lång innan den kom upp. Man kommer lära sig vad som ger skydd och inte men det är helt klart störande med all den här fantastiska fysiken.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

SP är lite coolt men egentligen väldigt dåligt.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

SP är besvikelse... dock är Battlefield ett multiplayer spel... BF3 MP är kanonbra! Ser framemot Back To Karkand banorna!

Permalänk

Alltså, är det bra jag men varför hör man inte fotsteg och rörelse av en motståndare? Själv tycker jag man låter som fan men har flera gånger blivit knivad utan att jag hört ett skvatt. Använder Logitech G930 headphones med 7.1 ljud.

Permalänk

Nä, jag tror fan jag lägger ner BF3, detta är fan inte kul. Det är Sniperfest med Spawnkilling. Det ska vara utmanande men när det är såhär är det fan inte skoj. Varför behöver jag hela tiden tömma mitt mag i en FI innan dom ska dö (om ens det räcker), men när folk skjuter på mig är det one-shot-one-kill som gäller. Sedan, jag måste vara blind men jag har sjuka problem med att ens se motståndarna, ibland kan dom sitta 10 meter bort och jag inte ens ser dom. Sedan verkar 90% använda silencer som inte verkar minska vare sig range eller damage. Tydligen är jag en rätt dålig FPS-spelare, jag trodde jag i alla fall var medel men tydligen inte. Någon som vill övertyga mig om varför jag ska fortsätta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik/Out:

Nä, jag tror fan jag lägger ner BF3, detta är fan inte kul. Det är Sniperfest med Spawnkilling. Det ska vara utmanande men när det är såhär är det fan inte skoj. Varför behöver jag hela tiden tömma mitt mag i en FI innan dom ska dö (om ens det räcker), men när folk skjuter på mig är det one-shot-one-kill som gäller. Sedan, jag måste vara blind men jag har sjuka problem med att ens se motståndarna, ibland kan dom sitta 10 meter bort och jag inte ens ser dom. Sedan verkar 90% använda silencer som inte verkar minska vare sig range eller damage. Tydligen är jag en rätt dålig FPS-spelare, jag trodde jag i alla fall var medel men tydligen inte. Någon som vill övertyga mig om varför jag ska fortsätta?

Det där med spawn kill du beskrev i ditt första inlägg var ju att du valde att spawna på en squadmate mitt ute i slagsfältet.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem

Känns som detta problemet kan förklaras med lagg (serverlagg tack vare releasestrul) kombinerat med ett spelläge som inte är optimerat för Battlefield. Möter man folk som nött spelet senaste dagarna så har dom enorm fördel både i känslan och med fler vapen och tillägg på vapnen.

Ge spelet några dagar. Testa spela Rush och Conquest och nöj dig med att "bara" vara en bricka i spelet så blir det en helt annan njutning, förhoppningsvis.

Permalänk
Skrivet av BJORLING:

Du får det med spawn kill du beskrev i ditt första inlägg var ju att du valde att spawna på en squadmate mitt ute i slagsfältet.

I TDM kan man bara random spawna (i alla fall dom servrar jag varit på) och således inte välja vart jag vill spawna. Alltså inget jag valde själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik/Out:

Nä, jag tror fan jag lägger ner BF3, detta är fan inte kul. Det är Sniperfest med Spawnkilling. Det ska vara utmanande men när det är såhär är det fan inte skoj. Varför behöver jag hela tiden tömma mitt mag i en FI innan dom ska dö (om ens det räcker), men när folk skjuter på mig är det one-shot-one-kill som gäller. Sedan, jag måste vara blind men jag har sjuka problem med att ens se motståndarna, ibland kan dom sitta 10 meter bort och jag inte ens ser dom. Sedan verkar 90% använda silencer som inte verkar minska vare sig range eller damage. Tydligen är jag en rätt dålig FPS-spelare, jag trodde jag i alla fall var medel men tydligen inte. Någon som vill övertyga mig om varför jag ska fortsätta?

Hoppas verkligen inte att det där du nämnde med ljudet är generellt för alla. I BC2 skulle jag aldrig klara mig om jag inte kunde höra vart saker och ting kommer ifrån. T.ex. fotsteg och skottlossning m.m.

Det där med snipers är jag också riktigt trött på, samma skit i BC2. Vet inte riktigt vad man ska göra åt saken, blir ju kanske trist att spela HELT utan sniper klassen också.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Spela HC om du känner att du behöver tömma ett mag i folk för att de ska dö, personligen kör jag nästan alltid HC då jag vill ha lite mer realism dock i en lagom mängd och inte som Arma tex.

Sen tycker jag att normal mode är mkt bättre än BC2 här dör/dödar man lite enklare.

Personligen ligger jag väldigt bra har väl en 1.5-2.0 i K/D ratio och win ratio på 1.2 - 1.3, tycker det fungerar ypperligt i alla former i MP.

Singelplayer kan jag inte tala så mkt om, inte spelat det så mkt, men det jag spelat verkar vara mest en "upplevelse" dvs en jädra massa scriptade scener etc, det tilltalar vissa, och jag kan uppskatta det, men det är i MP spelet kommer till liv.

Däremot börjar recons dyka upp nu, dvs många recons, per bana, men man kan hantera det mkt bättre iom flare från siktet, så de kan inte sitta på ett ställe hela tiden längre, vilket gör att de inte är fullt så irriterande som i BC2, men man dör en del pga av snipers fortfarande om man säger så

Visa signatur

[Moderkort]: ASUS P8Z68-V PRO [CPU]: i7 3770k @Stock [Minne]: Corsair 2x8Gb Vengeance LP [GPU]: Sapphire RX480 8gb Nitro+ OC [Systemdisk]: Corsair SSD Force 3 90Gb [Storage]: Crucial M4 64Gb, 4Tb SATA 7200rpm [PSU]: Corsair AX750W [Chassi]: Coolermaster CM690 II Adv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik/Out:

I TDM kan man bara random spawna (i alla fall dom servrar jag varit på) och således inte välja vart jag vill spawna. Alltså inget jag valde själv.

Då ber jag om ursäkt, körde bara betan och utgick från de

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Hoppas verkligen inte att det där du nämnde med ljudet är generellt för alla. I BC2 skulle jag aldrig klara mig om jag inte kunde höra vart saker och ting kommer ifrån. T.ex. fotsteg och skottlossning m.m.

Det där med snipers är jag också riktigt trött på, samma skit i BC2. Vet inte riktigt vad man ska göra åt saken, blir ju kanske trist att spela HELT utan sniper klassen också.

Ingen aning om det bara är jag eller inte, men sjukt irriterande är det i alla fall. Skottlossning hör man okej, men fotsteg och rörelse hör jag inte.

Men när en sniper sitter med silencer måste både range och damage minskas. Det är ju helt omöjligt nu.

Permalänk
Skrivet av BJORLING:

Då ber jag om ursäkt, körde bara betan och utgick från de

Okej, då var missförståndet utrett!

Permalänk
Skrivet av IgelQott:

Spela HC om du känner att du behöver tömma ett mag i folk för att de ska dö, personligen kör jag nästan alltid HC då jag vill ha lite mer realism dock i en lagom mängd och inte som Arma tex.

Sen tycker jag att normal mode är mkt bättre än BC2 här dör/dödar man lite enklare.

Personligen ligger jag väldigt bra har väl en 1.5-2.0 i K/D ratio och win ratio på 1.2 - 1.3, tycker det fungerar ypperligt i alla former i MP.

Singelplayer kan jag inte tala så mkt om, inte spelat det så mkt, men det jag spelat verkar vara mest en "upplevelse" dvs en jädra massa scriptade scener etc, det tilltalar vissa, och jag kan uppskatta det, men det är i MP spelet kommer till liv.

Däremot börjar recons dyka upp nu, dvs många recons, per bana, men man kan hantera det mkt bättre iom flare från siktet, så de kan inte sitta på ett ställe hela tiden längre, vilket gör att de inte är fullt så irriterande som i BC2, men man dör en del pga av snipers fortfarande om man säger så

Får väl kanske spela HC då. Du måste vara ganska bra på BF3, ligger på kanske hälften av dig när det gäller ratio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Hoppas verkligen inte att det där du nämnde med ljudet är generellt för alla. I BC2 skulle jag aldrig klara mig om jag inte kunde höra vart saker och ting kommer ifrån. T.ex. fotsteg och skottlossning m.m.

Det där med snipers är jag också riktigt trött på, samma skit i BC2. Vet inte riktigt vad man ska göra åt saken, blir ju kanske trist att spela HELT utan sniper klassen också.

Jo, verkar som ljudet är generellt för alla (eller iallafall ett stort antal som jag har spelat med), har sett gnäll om det på forumet tidigare. Man hör skotten men inte fotsteg.

Permalänk
Medlem

Jäklar singleplayer var så tråkigt att jag inte ens orkade spela klart första uppdraget Nu blir det lite multiplayer istället

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk
Skrivet av Handa:

Jo, verkar som ljudet är generellt för alla (eller iallafall ett stort antal som jag har spelat med), har sett gnäll om det på forumet tidigare. Man hör skotten men inte fotsteg.

Okej, inte bara jag då!