3 skärmar men vill bara spel på 1, problem. BF3

Permalänk

3 skärmar men vill bara spel på 1, problem. BF3

Hej.

Som det står i rubriken vill jag bara spela på 1 av mina 3 skärmar.
När jag första gången starta upp spelet gick den efter skrivbordets upplösning, 5760x1080. När jag ställer ner upplösningen till 1920x1080 stänger datorn ner 2 skärmar & kör på en skärm, precis som jag vill ha det.
Men när jag försöker komma åt menyn inne i BF3 öppnar den ett nytt fönster i en annan skärm som inte är aktiverad, måste trycka på windows knappen för att aktivera dom två andra skärmarna för att se det nya fönstret med menyn.
För att det ska funka klockrent måste jag dra ur DVI kablarna till två skärmar.

Detta måste väl gå att lösa på något sätt? Det funkade klockrent i BFBC2, behövde aldrig strula med inställningar bara att ställa in upplösningen på 1920x1080 & köra.

Kanske är det någon som har samma problem?

Mvh Daniel.

Visa signatur

|| ASUS G75VW 17,3", GeForce GTX670 3GB, Core i7-3610QM, 16GB RAM DDR3 1600MHz, Samsung SSD 830 256GB, Blu-ray || ASUS RT-N66U ||

Permalänk
Medlem

jag får tyvärr också inaktivera Eyefinity ( Surround läge för mig ) för att kunna spela på bara en skärm Var mkt smidigare i bc2.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Skrivet av ceogar:

jag får tyvärr också inaktivera Eyefinity ( Surround läge för mig ) för att kunna spela på bara en skärm Var mkt smidigare i bc2.

Det känns inge vidare. Borde väl komma en uppdatering som löser detta får man hoppas.

Visa signatur

|| ASUS G75VW 17,3", GeForce GTX670 3GB, Core i7-3610QM, 16GB RAM DDR3 1600MHz, Samsung SSD 830 256GB, Blu-ray || ASUS RT-N66U ||