BF3, ingen bild vid start? (HIS HD 5770)

Permalänk
Medlem

BF3, ingen bild vid start? (HIS HD 5770)

Installerat BF3 på min maskin (Phenom II X4 945, 4GB RAM, HIS HD 5770 1GB - 850MHz/1200MHz) och efter att ha installerat om drivrutiner till grafikkortet lyckades jag råda bot på crash-to-desktop-problemet som jag fick varje gång vid uppstart först. Nu startar spelet och ansluter till vald server, hör ljud etc, men får ingen bild. Origin-overlayet funkar felfrit och ALT+CTRL+S får upp värden för FPS osv. Oavsett windowed eller fullscreen. Har senaste drivrutinerna och DX samt uppdaterat både BF3 och PB. Detta är vad som syns med kortkommandot: http://image.bayimg.com/nakbaaadl.jpg Jag har testat både med att dra upp fläkten till 100% oklockad, GPU-klockad, minnes-klockad, och både och, ingen skillnad. Temperaturerna är låga och bra, har ordentlig kylning. BFBC2 fungerar felfritt precis som i princip alla andra spel inklusive DiRT 3 med DX11. Någon som har någon aning om just (HIS) HD 5770? Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Bilden vill inte fungera men detta är vad som syns:

Renderer: DX11
FPS: 135 (varierar)
IGO Time: 26 us (varierar grovt, mest vid uppstart)
Windows: 4 (verkar variera mellan 4 och 5)
Texture size: 4855216 bytes
Screen size: 1280x720 (varierar efter fullscreen/windowed)
Active Keyboard Language: SE

Permalänk

Med senaste drivrutinen, menar du 11.9 eller 11.10 preview 3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Med senaste drivrutinen, menar du 11.9 eller 11.10 preview 3?

11.9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Med senaste drivrutinen, menar du 11.9 eller 11.10 preview 3?

Testade med 11.10 (26/10) nu. Samma sak. Single player går att starta men fastnar i splash screen (animerad). Tröttsamt detta...

Permalänk
Medlem

Har exakt samma problem med ett GTX580. Startar jag kampanjen får jag inte heller upp nån EA logga och inga menyer, utan det enda man ser är nån bakgrundsbild med ett par tanks o lite annat. Hittar jag nån lösning ska jag posta, håller på för fullt att försöka fixa det.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem

Enda sättet att fixa det är att starta om det för det funkade så för mig varje gång det hände. Testa skicka en ticket till origin så kanske dom kan hjälpa.

Permalänk
Medlem

Hur menar du? Jag har testat att starta om och ansluta till olika servrar minst 10-20 gånger. Startade en tråd nu i dom offeciella forumen, får kontakta origin om jag inte fått svar ikväll. Verkar vara andra med samma problem.

Permalänk
Medlem

Problemet löst, handlade helt enkelt om att mina engelska locale-filer blev unpackade till folder tack vare katalogstruktuten som min återförsäljare av någon anledning valt att packa ner filerna i. Citerar mig själv:

*********** PROBLEM SOLVED *****************

This was easier than i thought. The problem was that my en.sb and en.toc (files used in patching the RU version to EN) was in the wrong directory. They're supposed to be in your *\Origin Games\Battlefield 3\Data\Win32\Loc, the package that i got from the site where i bought the game was packed all wrong and the instructions seemed to say that you just needed to unpack it in that folder. Or maybe i just interpreted it wrong. Anyway, game is working fine now. Thanks! Here is where i found the help: http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-3-pc/1444329-b...

Permalänk
Medlem

Har precis samma problem. Skulle du kunna beskriva precis hur du gjorde? Är inte jätteduktig på sånt här. Jag har sett att en-filerna i alla fall ligger i Battlefield 3\Data\Win32\Loc\.

Vore verkligen jätteschysst, är sugen på att testa spelet!

Permalänk
Medlem

Who for.
It will work for you if you preordered on Origin.

Innebär detta att man är f*cked om man inte förhandsbokade spelet?!