Permalänk
Medlem
Skrivet av xigmatek asgard:

erkänn att ni letar upp moderkort till alla dessa chassin bara för att dom inte ska passa, det kan inte vara att ni bara tar ett i högen varenda gång

konspirationsteorier har en egen tråd i detta forum

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem

Njae... En ljudupptagning kan ändå påvisa tendenser om vilka frekvenser som lätt sprider sig. Men för att få ett hum om byggkvaliteten så kolla videon på den här sidan http://www.overclock3d.net/reviews/cases_cooling/bitfenix_out...
Ger lite bättre bild av hur tyst/högljudd lådan kan tänkas vara.
Tricket är väl att välja tysta fläktar och köra låga varv. Men tror tyvärr det går att få lådan att låta rätt mycket mer än många andra. Vet dock inte hur "soft touch" materialet dämpar ljud, om det nu gör det överhuvudtaget.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Skrivet av Fluf:

Trevlig recension som vanligt, dock råkade jag pausa för att göra något annat, då började jag asgarva. Var tvungen att köra en printscreen och dela med mig.

http://img204.imageshack.us/img204/1826/orlyc.jpg

Inget ont mot dig Jonas, bara en episk min

Och verkar vara ett otroligt prisvärt chassi. Tummen upp för designers på den

haha öwsome!
Tråkigt att han inte nämnde fördelen med moderkortet uppochner för CF & SLI, samt att han inte prövade två grafikkort med temperaturrapport.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiQ3:

Samt när Jonas starta upp datorn för att provlyssna så pratade han hela tiden så man inte hörde chassit så mycket:O

Det gör han alltid, det är lite irriterande. Så Jonas, om du läser det här, du kanske kan hålla tyst i 5 sekunder?

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Proffsmobbare

Otroligt bra grund för ett projekt, eller bara en väldigt prisvärd låda att ha i största allmänhet. Gillas starkt, även om jag inte gillar Bitfenix i övrigt så måste jag ändå erkänna detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinboson:

haha öwsome!
Tråkigt att han inte nämnde fördelen med moderkortet uppochner för CF & SLI, samt att han inte prövade två grafikkort med temperaturrapport.

Varför är det en fördel med att ha mobot uppochner när man kör SLI?

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrfisse:

Varför är det en fördel med att ha mobot uppochner när man kör SLI?

Därför att takfläktarna kommer mycket nära grafikkorten och kan suga luften rakt upp.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

På chassit i videon finns inget emblem på framsidan, men det syns ett på bilderna. Går det att montera bort? Vill ha så cleant som möjligt..

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av heande:

Det gör han alltid, det är lite irriterande. Så Jonas, om du läser det här, du kanske kan hålla tyst i 5 sekunder?

En microfon vid ett chassi kommer inte att säga dig särskilt mycket ändå, Jonas kommentarer om vad han upplever för ljud av chassit kommer att ge bättre info.

Bra genomgång som vanligt! Vill gärna se ett LianLi nångång!

Visa signatur

3600X + NH-D15 | 32GB DDR4 | MSI 1080Ti Gaming X | MSI X570 MPG | FOCUS GX 750W | MP600 2TB | Define 7 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Därför att takfläktarna kommer mycket nära grafikkorten och kan suga luften rakt upp.

Den stora frågan är om det gör ett smack ändå förrutom att byta det översta kortet mot det under som det varmare. Sett från den vinklen vi är vana vid då förstås

Jo just ja för att få bra ventliation kan i detta chassi får man nog lägga runt 400:- till.. dvs samma lika som hela chassit kostar. Då är det inte fyllt med fläktar utan bara okej.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk

Riktigt bra och tydligt presentation av produkten, första gången jag sett en sådan men lade märket till den så tack för den:-)

Visa signatur

Intel 2500K @4GHz | 2*4GB Crucial Vengance DDR3 | Asus P8Z68 Pro-V |Sapphire 7950 3Gb | Corsair 750w |
Samsung Spinpoint F3 + Seagate 250Gb | Windows 7 64bit | Logitech z-5400 | Benq 24" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pixo:

Den stora frågan är om det gör ett smack ändå förrutom att byta det översta kortet mot det under som det varmare. Sett från den vinklen vi är vana vid då förstås

Jo just ja för att få bra ventliation kan i detta chassi får man nog lägga runt 400:- till.. dvs samma lika som hela chassit kostar. Då är det inte fyllt med fläktar utan bara okej.

Grejen är väll också den att den heta luften behöver inte passera och värma upp CPUn till exempel på vägen ut.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Jag tycker den lät rätt mycket, och detta var ändå en videoupptagning via youtube.

Permalänk

Har oerhört svårt för era videoklipp, talet och kroppsspråket är konstlat. Ett råd är att ni slänger allt vad manus heter åt helvete...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gargamel123:

Har oerhört svårt för era videoklipp, talet och kroppsspråket är konstlat. Ett råd är att ni slänger allt vad manus heter åt helvete...

Umad bro?

Förövrigt tycker jag Jonas gör ypperliga recensioner!

Permalänk
Medlem

Finns bara en sak jag stör mig på i de här recensionerna och det är introt då ni rabblar ett "index" på vad videon kommer innehålla.. Eftersom ni säger exakt samma sak varje gång i videona (iaf inom chassi videos) så känns det mest fel o börja de så, bättre o bara säga nått snabbt och enkelt efter produkt introduktionen som "så nu kör vi" eller liknande, behöver inte rabbla upp ett index på exakt vilken ordning och vad ni tänkt göra/säga i videon (iaf inte i en kort review)

Annars gillar jag recensionerna skarpt! Keep it up!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte B650 Aorus Elite AX | Corsair 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | PowerColor Radeon RX 6800 XT 16GB Red Dragon | Fractal Design Torrent Compact | Seasonic Prime GX 1300W | MSI Optix MAG274QRF-QD + HP ZR24w | WD Black SN850X 2TB | Windows 11 Home 64-Bit |

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av PeeWee90:

Bra genomgång som vanligt! Vill gärna se ett LianLi nångång!

Det kommer en ny serie Lian Li lika ofta som det är solförmörkelse känns det som! Men den som väntar på något gott..

Permalänk
Medlem

Ursh för trånga chassin, ser ingen mening med att snåla med något som detta då ett chassi kan hålla livet ut om det är tillräckligt stort och har bra lösningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Ursh för trånga chassin, ser ingen mening med att snåla med något som detta då ett chassi kan hålla livet ut om det är tillräckligt stort och har bra lösningar.

Så ser nog inte så många på sitt chassi.. För dom flesta handlar det om ett så biligt chassi som möjligt för att få pengar över till annat.. Desutom så vore det ju trist om ingen köpte nya chassin utan alla satt med sina gamla för vem skulle då utväckla nya?? Detta är en absolut ett bra chassi för många förstagångs byggare med 5-6,5 tusen att spendera på ny dator.. I denna prisklas är ju inte direkt chassit så högt prioriterat..

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem

Nyrakad

Visa signatur

Genom en löjlig signatur får man inga vänner!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gargamel123:

Har oerhört svårt för era videoklipp, talet och kroppsspråket är konstlat. Ett råd är att ni slänger allt vad manus heter åt helvete...

Känns som du ska sänka din förväntningar en aning. Man ska nog komma ihåg att dom inte är några tv-programledare och att det inte är helt lätt att framföra något perfekt på film(eller vad man ska kalla det), prova själv. Tycker dom gör jättebra jobb och jag ser iallafall fram emot fredagspaneler och recensioner.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk

Kan det vara så att be quiet DarkRock är den nya favorit kylaren i kommande CPU-kylar test, efter som dom envisas med att tvinga in den i detta chassit

Visa signatur

Intel Core i5-8600k / ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING /Corsair 2x4GB DDR4 3000MHz / PowerColor HD5750 1GB SCS3 Passiv kylning / Intel SSD 256GB / 2st Samsung SpinPoint F1 1TB / Be quiet! Pure Rock Cpu-kylare / Be quiet! Straight Power 10 400W / Antec Sonata Elite /
Fri frakt Inet

Permalänk

Givet köp, sökt efter låda med samma lösning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Såg helt klart imponerande ut för det priset.
Men hur blir det med damm i grafikkortet när det är upp och ner?
Sen att det helt saknar dammfilter kändes ju aningen snålt, blir till att fulmodda

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem

blir bara mer och mer sugen på att bygga en stationär, med vattenkylning, bara för att !
Går ju lätt in två stora radiatorer i det där !

Visa signatur
Permalänk

nån som vet om man kan få plats med en corsair H100? eller får jag nöjja mig med H80, om ens det går o få sitta?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 Moderkort: MSI Z77A-G45 Grafikkort: GTX770 Processor: i5-3570K@4,3GHz Kylare: Corsair H100 RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB CL9 SSD: Samsung 830 256GB HDD: WD Black 2TB Nätaggregat: Cooler Master Silent Pro M2 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gyroshrimp:

nån som vet om man kan få plats med en corsair H100? eller får jag nöjja mig med H80, om ens det går o få sitta?

H100:s radiator är 2x120mm om jag inte minns fel, så det borde inte vara några problem i det där chassit. Föredrar dock att ha CPU:n är överst när det ändå brukar sitta radialfläktar på grafikkkorten. Blir kanske lite knepigt att få in radiatorn i topp, vilket jag tror skulle vara bättre.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7700X // MB: ASRock X670E PG Lightning (AM5) // Chassi: Fractal Design Define S // PSU: Antec Truepower 650W // CPU-kylning: Noctua NH-U12A // GPU: ASUS Radeon RX 6800 XT TUF OC // RAM: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL40 FURY Be // SSD: Intel 660p 1TB, Samsung 840 Evo 120GB // HDD: Seagate Barracuda 3TB // Monitor: Svive Pyx 34C801

Permalänk
Medlem
Skrivet av dAVEUS:

Umad bro?

Förövrigt tycker jag Jonas gör ypperliga recensioner!

+1, tycker det är mycket trevliga recensioner.
Keep up the good work.

(vill ha mer fredagspaneler, känns alldeles för sällan)

Permalänk
Skrivet av dAVEUS:

Umad bro?

Förövrigt tycker jag Jonas gör ypperliga recensioner!

Instämmer! Ni på Sweclockers gör ett mycket bra jobb, keep it up.

Permalänk

Recensera!
http://www.webhallen.com/hardvara/133294-cm_storm_enforcer-sv...
http://www.cmstorm.com/en/products/chassis/enforcer/

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|