Någon mer som köpt BF3 via Spelbutiken?

Permalänk
Medlem

Någon mer som köpt BF3 via Spelbutiken?

Som trådens namn lyder, någon som har gjort det? Ännu mera intressand är dock: Är det någon som gjort det och fått det i brevlådan idag på release?

De verkar ha varit en aningen efterblivna; deras hemsida påstår att release är imorgon, vilket gäller EU, dock inte Sverige som har release idag.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Beställde också från spelbutiken, och inte faan har jag fått mitt BF3... Jaja, en dags väntan kan man väl stå ut med.. Tänker nog inte beställa därifrån igen nästa gång dock.

Permalänk
Medlem

Jag beställde därifrån, men skickade ett mejl igår kväll att jag ville avbeställa. (orkade inte vänta, köpte nedladdningsverision på cdon istället så jag kunde lira den 27:e ) idag fick jag mejl om att: "tyvär kan du ej avbeställa för det skickades igår", alltså den 26:e , men jag kan skicka tillbaka obruten förpackning dock.

den borde ha kommit idag, men har inte sett något i brevlådan än. Vilken sort beställde ni? de hade "nordic" som skulle släppas 27:e, alltså borde man ha fått den idag eller igår om man beställde det istället.

Visa signatur

Amd Phenom II 965 BE (3,8Ghz)| 3*2048Corsair XMS3 | GTX 560TI | Asus M4N75td
HTPC/Server - Amd 6000+, l asus M2N-E sli l l 3*1024CorsairDDR2 l 8400gs 512 mb
|q6600@ 3.2 Ghz 3*Corsair DDR2 800mhz HD3870 |
MacbookPro 2010 i7+HT

Permalänk
Medlem

Skulle villja säga det bara att min står >fortfarande< på behandlas. Den har alltså inte ens skickats än vad det verkar som, det verkar ganska ruttet i sådana fall om det ska dröja ända tills på måndag innan man får ett paket som förbeställdes i augusti.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Jag liksom du hade beställt det via spelbutiken. Jobbat hårt idag, riktigt sugen på att komma hem och lira lite BF3.
Till min stora besvikelse så hade inget BF3 kommit i posten.....
Har dock inte fått något mail om något. Ne sista gången jag köpte via dem...

Permalänk

Antagligen har ni köpt UK-edition där det släpps först imorgon.

Permalänk

Spelbutiken skickar mån, ons, fre(har jag för mig) så därför får man inte prylar som har release på tors.....

Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Permalänk
Medlem

Beställde mitt måndags kväll fick det idag torsdag. ni som inte har fått det har antagligen köpt den europeiska versionen som det står release 28:e finns en nordic version med som släpptes idag 27:e för ett lite dyrare pris

Permalänk
Medlem

Det var likadant med BC2. Det köpte jag via spelbutiken och det var UK/EU versionen så det kom 1 dag senare. Antagligen samma med BF3.

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem

Det roliga är dock att Nordic/"Vanliga" var exakt likadana med datum och allt när det förbeställdes. Så tycker att det är skapligt dåligt av dom att inte nämna det.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Beställde därifrån o fick inget spel. Åkte till elgiganten o köpte spelet där. Skickar tillbaks skiten till dom o tänker aldrig mer köpa nått från det skitstället.

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk

Jag fick mitt Battlefield 3 Limited Edition/Nordic idag med posten. Ni som inte beställde Nordic versionen får gott vänta tills i morgon eller måndag tydligen.

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Freneticz:

Spelbutiken skickar mån, ons, fre(har jag för mig) så därför får man inte prylar som har release på tors.....

Precis... Ni får skylla er själva. Står ju på hemsidan och säkert även när man beställer (vet inte då det är länge sedan jag har köpt nåt där)
https://www.spelbutiken.se/catalog/minisite/frakt-och-returer

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

lånar tråden lite. Vars kan man köpa bf3 limited editon digitalt? direct2driver står det den 28e. Vill hinna spela lite ikväll.

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Medlem

spelbutiken

Detta JÄV** mail fick ja i dag!!

du har på din favoritbutik gjort en förbeställning på Battlefield 3: Limited Edition /PC.

Distributören har meddelat oss att nytt releasedatum är 2011-10-28 00:00:00.

Detta är något som berör alla återförsäljare och ändringar av releasedatum förekommer.

Ha en härlig dag!( inte troligt tack vare er)

Med vänliga hälsningar
skitbutiken!!

hur fan kommer det sig då att flera av polarna som med köpt detta spel kan spela det redan i dag??
medan andra butiker och kedjor på internet skickat sina spel till folk redan!!!!

NI SUGER PÅ SPELBUTIKEN fan ALDRIG köpa något av er igen!!! jävla lögnare o svikare!!!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF 932 Processor: AMD Phenom II X4 3,2Ghz Grafikkort: Asus Radeon HD5870
1GB, GDDR5, PCI-E 2.1, HDMI, DirectX 11, CrossFireX, Eyefinity
Moderkort: Gigabyte GA-890GPA-UD3H, Socket-AM3 Ram: Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL8 HDD: 1,6 TB

Permalänk
Skrivet av hearunus:

Beställde mitt måndags kväll fick det idag torsdag. ni som inte har fått det har antagligen köpt den europeiska versionen som det står release 28:e finns en nordic version med som släpptes idag 27:e för ett lite dyrare pris

För mig spelar det iofs ingen roll när spelat kommer, räknat med att det ska bli sent. Men nu undrar jag vad den europeiska versionen innebär? Vad är skillnaden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Precis... Ni får skylla er själva. Står ju på hemsidan och säkert även när man beställer (vet inte då det är länge sedan jag har köpt nåt där)
https://www.spelbutiken.se/catalog/minisite/frakt-och-returer

Skylla er själva? Men snälla någon. Dom har haft flera månader på sig att förebereda leveranserna, i alla fall i mitt fall. Poängen med att förbeställa är att få varan vid release, eller som vid många andra fall, aka CDON med mera, dagen innan.

Detta är knappast vad man förväntar sig när man förbeställer, och även om Spelbutiken har bra priser så är detta knappast acceptabelt i min mening. 1 dag är 1 dag för mycket, men nu är risken att det blir 5 (!) dagar försenat i bästa fall.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av Atlas Tasume:

Skulle villja säga det bara att min står >fortfarande< på behandlas. Den har alltså inte ens skickats än vad det verkar som, det verkar ganska ruttet i sådana fall om det ska dröja ända tills på måndag innan man får ett paket som förbeställdes i augusti.

Står samma för mig men snackade med support och de sa att statusen inte hade uppdaterats och att spelet skickades igår, grejjen är att spelbutiken.se säljer UK versionen och nordic och UK släpps 28/10 så det borde komma imorn. Blev själv lite förbannad då det inte stod något om det när jag bokade...

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem

Ni kanske borde läre er att läsa,,det står ju på deras sida!
Ni var för snåla för att köpa Nordic: https://www.spelbutiken.se/catalog/product/69015-battlefield-...
Utan köpte UK: https://www.spelbutiken.se/catalog/product/66646-battlefield-... (här står det ju att release är 28/11).

Finns inget att gnälla om!

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk

Vadå inget o gnälla om alla mina kompisar har köpt vanliga limited som jag men.. dom har redan fått hem dem... :@

Permalänk

beställde mitt i onsdags. Fick mail om att det var ändrat releasedatum. Så får det på måndag troligtvis:(

Visa signatur

i5 750 3,7ghz,xfx hd 6870(snart ett till), gigabyte mobbo,corsair 60gb ssd,1250gb hdd, lian Li k62, 4gb ram, corsair agg 550w.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dskjono:

lånar tråden lite. Vars kan man köpa bf3 limited editon digitalt? direct2driver står det den 28e. Vill hinna spela lite ikväll.

köpte mitt därifrån i påskas, fick nyckel och installfil 2 dagar innan, då allt var klart så fort servrarna öppnade. klockrent

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Ni kanske borde läre er att läsa,,det står ju på deras sida!
Ni var för snåla för att köpa Nordic: https://www.spelbutiken.se/catalog/product/69015-battlefield-...
Utan köpte UK: https://www.spelbutiken.se/catalog/product/66646-battlefield-... (här står det ju att release är 28/11).

Finns inget att gnälla om!

Problemet är ju att releasedatumet ändrades i efterhand. Alla versioner hade samma releasdatum när spelet fanns som förhandsbokning. Går man då inte in varje dag och kollar om spelet är skickat innan releasdatumet (kanske flera månader innan) så vet man ju inte detta förrens man märker att spelet inte kommit.

Sen varför finns det mening med att köpa ett Nordic när det finns UK för billigare peng? Enda orsaken är om man inte förstår engelska.. Fick mitt för 99kr pga bonusar så jag klagar inte.

Vad gör en dag mer eller mindre, servrarna fungerar ändå inte som dom ska. Väntar gladeligen till måndag, så kan man ägna lite tid åt sin underbara fru och son. Puss o Kram

Visa signatur

l Cooler Master Elite 430 l ASUS P8P67 M PRO l Inter Core i5 2500K (@4,5Ghz) l Corsair H50 Hydro Series l Corsair TX 650W 80 Plus l Corsair XMS3 1333Mhz 8GB l HIS Radeon HD 6870 1GB l Crucial Real SSD C300 64GB l Western Digital Caviar Blue 500GB l

Permalänk

Jag köpte iofs nordic och har inte fått det hlr, ringde igår och fick prata med ngn otrevlig som sa att det är skickat 26e precis som det står på min sida och att jag isf senast skullle ha det idag. Damp ned ett mail senare vid 21-22tiden om att det packats och skickats från Varberg...... jag fick tag på typ sista ltd edition på webhallen och kommer attt göra ett återköp på spelbutiken. Är sjukt missnöjd med dem och letar man lite så finns det många andra med samma erfarenhet
'
Ska sägas att jag fått min post men inget bf3 nordic där hlr.... Hade jag undersökt lite så hade jag självklart handlat via webhallens edition redan från början men nu vet jag att inte ha ngt att gör med det här företaget igen

Visa signatur

I7 960 | Gig X58A Ud7 | 5970 Be | 6gig Dom 2000mhz | H50 | Intel 80gig SSD | Win 64 oem | Diverse 1tb hdd, externa | SteelSeries Xai Laser |

Permalänk
Medlem

Bokade och _betalade_ för mitt exemplar av BF3 redan under Juli månaden. Fick inte spelet idag. Så nu måste jag vänta fram till på måndag.... Jag ringde och kollade med dem i måndags om de var säkra på att jag skulle få spelet idag. De svarade att jag skulle få det idag. Känner mig grymt besviken. Jag har handlat för flera tusen kronor hos spelbutiken. Och varit trogen kund och köpte många titlar både nya och gamla... Aldrig mer förhandsboka hos spelbutiken för min del.

Permalänk

Jag bokade mitt på spelbutiken ca 1 månad innan release och det låg och vänta på mig innanför dörren när jag kom hem igår.. sen att EA inte kan fixa sitt j*vla origin så man inte fick spela föränn vid midnatt är ju knappast deras fel.

Första gången jag köper spel där och kan inte annat än vara nöjd, har även flera vänner som rekommenderat dom. Är väl som med alla butiker finns alltid två sidor på myntet.

Visa signatur

Chassi: CoolerMaster HAF 922 CPU: i5 2500k@4.5GHz CPU kylning: Corsair Hydro H100
Moderkort: ASUS P8P67 Pro RAM: Corsair Vengeance Blue 1600MHz 16GB Grafikkort: ASUS Geforce GTX 960 DCII | MSI Geforce GTX 960
Nätaggregat: Corsair HX650W SSD: Samsung 850 EVO 250GB HDD: Western Digital Green 1.5+2TB
Mus: Logitech G400 Tangentbord: Microsoft SideWinder X4

Permalänk
Medlem

Beställde också ifrån Spelbutiken, låg i brevlådan idag. Var lite orolig att jag skulle bli utan BF3 i helgen men det ordnade sig.

Permalänk
Medlem

UK edition kom i brevlådan idag

Visa signatur

l Cooler Master Elite 430 l ASUS P8P67 M PRO l Inter Core i5 2500K (@4,5Ghz) l Corsair H50 Hydro Series l Corsair TX 650W 80 Plus l Corsair XMS3 1333Mhz 8GB l HIS Radeon HD 6870 1GB l Crucial Real SSD C300 64GB l Western Digital Caviar Blue 500GB l

Permalänk
Medlem

Rammlade även ner i brevlådan för mig idag. Deras hemsida som var seg på att skicka att dom sänt iväg paketet. Fick mailet för igår kväll, men enligt killen jag pratade med över mail så skickades det i onsdags.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841