Battlelog och BBB, driftstörning

Permalänk
Medlem

Battlelog och BBB, driftstörning

Verkar som det är en driftstörning till 31.222.133.87, vilket är battleloggen och vissa av oss som har BBB är berörda av detta fel, själv bor jag i blekinge och kan därför inte säga ifall det är så för er i andra län.

Så om du har BBB och inte kommer åt battlelog så vet ni varför utan att sitta och köa till support.

Killen i supporten sa att de inte va 100% säkra på om det skulle bli klart idag.

Permalänk
Medlem

Jag kommer in på Battlelog men får "You have been disconnected from the login server" hela tiden och har således inte kommit in på någon server än. Var likadant med Betan men det löstes av "sig själv" efter några dagar.

Visa signatur

| Gibabyte GA-P55A-UD4 | i5 750 @ 3.6 Ghz | 8GB Corsair Vengance | Asus GTX570 DCUII | | DELL 2408WFP | Logitech z-5500|
"If it bleeds, we can kill it!" Arnold Schwarzenegger, the Predator

Permalänk
Medlem

funkar felfritt här i Hjo

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Hedersmedlem

Vi är några till som har problem med just BF3 från BBB i Karlshamn. Supporten sa att de skulle starta om under natten (!). De skulle SMSa när det var igång igen, så vi får väll se
Blir väll att spela Single Player, eller i värsta fall till och med dra ner till Kåren och vara lite social ikväll

Udda driftstörning de har förresten. Vissa siter fungerar precis som de ska (finfin ping på 11-13ms till siter som vanligt), medans andra är helt/delvis döda (bredbandskollen.se, loopia.se, xkcd.com, etc).

Permalänk
Medlem

Kan va enbart Karlshamn detta handlar om då, förstår inte varför de inte har fler olika battlelogs med olika adresser som backup(dice/ea).

Permalänk
Hedersmedlem

Det är möjligt att de har det, men att fallbacken inte fungerar som den ska. Jag tycker det är mest svenska adresser som failar, så jag håller just nu på att hitta något sätt att lista ut någon mer IP för login-server (ska testa att proxya fram något)

Permalänk
Medlem
Skrivet av odd:

Det är möjligt att de har det, men att fallbacken inte fungerar som den ska. Jag tycker det är mest svenska adresser som failar, så jag håller just nu på att hitta något sätt att lista ut någon mer IP för login-server (ska testa att proxya fram något)

Ifall du hittar någon lösning skulle det va uppskattat!

Permalänk
Hedersmedlem

Nu gick hela mitt nät ner och upp igen (hoppas)

Edit: Samma sak Det som failar för mig är websockets till/från 46.51.142.197
Screw this, vi drar till Pizzeta