Permalänk

DirectX problem?

Får upp denna när jag äntligen kommit hem efter en vecka ute på jobb, snacks inhandlat och så dyker denna skiten upp!

Jag hittar inte riktigt den där .cab filen

Visa signatur

Case Labs M8 | ASUS WS Revolution B3 | i5 2500K | Zotac GTX580 3gb | Corsair AX 850 | Corsair 8gb Vengance CL8 | ASUS Xonar Essence STX | Corsair GT 120gb + 4tb WD black/green | Vattenkylt |

Permalänk

Kör denna...borde fixa problemet...
http://www.microsoft.com/downloads/sv-se/details.aspx?display...

Den fixar så du har de nyaste directX för ditt operativsystem samt hårvara...
Borde fixa det som är vajsing i din installation.

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk

Det hjälpte föga...

Denna får jag upp nu när jag kör install filen för directx som finns i
battlefield3/install/directx/redist

Visa signatur

Case Labs M8 | ASUS WS Revolution B3 | i5 2500K | Zotac GTX580 3gb | Corsair AX 850 | Corsair 8gb Vengance CL8 | ASUS Xonar Essence STX | Corsair GT 120gb + 4tb WD black/green | Vattenkylt |

Permalänk

Prova köra Directxsetup i den katalogen du anger där (battlefield3/install/directx/redist) först...sedan kör du installationen av BF3

Finns en annan lösning om inte det funkar...gå in i mapp redist (battlefield3/install/directx/redist)....skapa en ny map...kopiera alla .cab filer från redist mappen till den nya mapp...nu lovar jag att det funkar! Obs bara .cab filerna inga andra...!

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk

Ser du min förra bild, det är vad som kommer upp när jag kör den DXsetup filen

hur fasiken signerar man en kabinettfil egentligen?

Visa signatur

Case Labs M8 | ASUS WS Revolution B3 | i5 2500K | Zotac GTX580 3gb | Corsair AX 850 | Corsair 8gb Vengance CL8 | ASUS Xonar Essence STX | Corsair GT 120gb + 4tb WD black/green | Vattenkylt |

Permalänk

Finns en annan lösning om inte det funkar...gå in i mapp redist (battlefield3/install/directx/redist)....skapa en ny map...kopiera alla .cab filer från redist mappen till den nya mapp...nu lovar jag att det funkar! Obs bara .cab filerna inga andra...! Du kan ju döpa den nya mappen till Fidel!

Nice eller hur:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk

Det blev så jäkla great!
Men nu jag försöker starta den så gnäller den på att jag måste vara inloggad som administratör för att aktivera den, jag hö-klickar och väljer kör som administratör... Och inget händer!
Jag blir galen

Visa signatur

Case Labs M8 | ASUS WS Revolution B3 | i5 2500K | Zotac GTX580 3gb | Corsair AX 850 | Corsair 8gb Vengance CL8 | ASUS Xonar Essence STX | Corsair GT 120gb + 4tb WD black/green | Vattenkylt |

Permalänk
Skrivet av Murphy214:

Det blev så jäkla great!
Men nu jag försöker starta den så gnäller den på att jag måste vara inloggad som administratör för att aktivera den, jag hö-klickar och väljer kör som administratör... Och inget händer!
Jag blir galen

Deaktivera antivirusprogramet....starta om datorn....kör origin som administratör (högerklicka på filen - välj kör som administratör)

Sorry att jag gick ifrån...skulle bara flytta över moderkortet till en annat chassi...:)...skall ha mitt Antec 1200 chassi till mitt Sandy Bridgebygge:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Skrivet av Fidel Castro:

Deaktivera antivirusprogramet....starta om datorn....kör origin som administratör (högerklicka på filen - välj kör som administratör)

Sorry att jag gick ifrån...skulle bara flytta över moderkortet till en annat chassi...:)...skall ha mitt Antec 1200 chassi till mitt Sandy Bridgebygge:)

Ingen fara, snällt att hjälper till...
Fan va gott med fina saker, slutar aldrig va kul och pilla haha

Men det blir ingen skillnad, den står bara och tuggar när man ska connecta till nån server, den startar inte campaign eller nåt... har dom verkligen fixat att man kan aktivera spelet?

Visa signatur

Case Labs M8 | ASUS WS Revolution B3 | i5 2500K | Zotac GTX580 3gb | Corsair AX 850 | Corsair 8gb Vengance CL8 | ASUS Xonar Essence STX | Corsair GT 120gb + 4tb WD black/green | Vattenkylt |

Permalänk

Funkade inte med att avaktivera antivirus....hm....har du provat ominstallera origin utan att avinstalllera det?

Du har Win7 64 bitars eller hur?

Här får du en lösning som kan funka...på engelska:

EA have (for a reason only known to EA) produced only a single version of OriginSetup.exe and it's compatibility mode is set to Windows XP Service Pack 3.

[Obviously any normal software distributor would have multiple files under different links, each set to different OS's, even if it is just the same file set with different compatibility settings]

To resolve the issue you need to set the compatibility mode in accordance to your OS.

[The following is for Win7, it might vary for other OS's]

1) Uninstall Origin.
2) Either re-download or locate your previous OriginSetup.exe file
3) Right click and go to Properties
3) Select the Compatibility tab
4) Hit the "Change setting for all users"
5) Check the "Run this program in compatibility mode for:" box then select the appropriate option, commensurate with your OS.
6) Press OK
7) Press OK
Double click and follow the on screen prompts.

Sedan borde det funka....:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk

Japp jag håller på¨nu att installera om allt... hoppas på bättre resultat
TACK! .... så länge

Visa signatur

Case Labs M8 | ASUS WS Revolution B3 | i5 2500K | Zotac GTX580 3gb | Corsair AX 850 | Corsair 8gb Vengance CL8 | ASUS Xonar Essence STX | Corsair GT 120gb + 4tb WD black/green | Vattenkylt |

Permalänk

Jag älskar dig! Nu hoppade det igång... Nu började det uppdatera och så... men körde 7 min typ sen krashade det haha men det var... roligt?

Visa signatur

Case Labs M8 | ASUS WS Revolution B3 | i5 2500K | Zotac GTX580 3gb | Corsair AX 850 | Corsair 8gb Vengance CL8 | ASUS Xonar Essence STX | Corsair GT 120gb + 4tb WD black/green | Vattenkylt |

Permalänk

Jag säger bara EA och Dice...suck...

Hur är läget nu...drickat och snacksen slut...men spelet funkar inte ännu?

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk

Nu funkade det rätt bra på webhallens ena server, två banbyte utan krasch och sen gick det ca 3 min och så var det dags! Allt snacks slut såklart haha...
Ditt funkar ok eller?

Visa signatur

Case Labs M8 | ASUS WS Revolution B3 | i5 2500K | Zotac GTX580 3gb | Corsair AX 850 | Corsair 8gb Vengance CL8 | ASUS Xonar Essence STX | Corsair GT 120gb + 4tb WD black/green | Vattenkylt |

Permalänk

Har inget gillar inte spelet ...väntar på MW3;)...tröttnade efter 10 min på betan...

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk

haha ja jag med faktiskt... men det är ganska bra nu när jag lirat lite på svensk stabil server... Men Mw3 lär ju bli fett!

Visa signatur

Case Labs M8 | ASUS WS Revolution B3 | i5 2500K | Zotac GTX580 3gb | Corsair AX 850 | Corsair 8gb Vengance CL8 | ASUS Xonar Essence STX | Corsair GT 120gb + 4tb WD black/green | Vattenkylt |