"Lagg" i Battlefield 3 - 6970 CF

Permalänk
Medlem

"Lagg" i Battlefield 3 - 6970 CF

Hej alla. Fick äntligen BF3 att funka och började köra lite singleplayer. Efter att jag sett sweclockers prestandatest var jag helt säker på att jag skulle kunna köra på högsta grafik - speciellt i Singleplayer. Kör den första banan och det känns ju lite...skumt typ, Inte låg fps men ett "lagg" - typ som att spelet inte riktigt flyter på(Jag vet, det låter dumt, men jag kan inte beskriva det bättre).

Sänker grafiken lite, ändrar HBAO till SSAO, ett snäpp mindre AA och AF. Och det blir "lite" bättre. Som sagt, det är inte låg medel FPS utan mer små FPS drops. Märks VÄLDIGT tydligt när man tittar på filmerna mellan uppdragen. Det "hackar" då och då, dock utan att ljuder också hackar. Sedan på flygplans banan ser jag det ibland när man tittar mot flygplanets akter - lite små FPS drops då och då.

Jag har inte kört med fraps än eftersom det krånglade i början och jag orkade inte hålla på med det just då. Ska testa lite med FRAPS nu. Men är det någon annan som upplever samma problem?

Permalänk
Medlem

Kallas microstuttering.

vad kör du för drivers ?

Visa signatur

not so fast

Permalänk

Jag har haft samma problem, även om jag inte har samma kort som dig, och jag fick det här nyss, sedan jag körde lite single idag. Jag har spelat sen i måndags och tidigare har det inte upplevts, men jag provar att installera om drivrutiner just nu och updaterar dig om det funkar

Permalänk
Medlem
Permalänk

Ser ut att fungera, prova du med!

Permalänk
Medlem

Stäng av hyperthreading om ni har intel processorer, tog bort allt lagg för mig.

Permalänk
Medlem

Laddade ner 11.9 CAP4, ska se om det funkar bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exsid:

Laddade ner 11.9 CAP4, ska se om det funkar bättre.

Jag kör CAP2 och det fungerar för mig.