Inaktivera på nåt sätt innan sälja BF3?

Permalänk
Avstängd

Inaktivera på nåt sätt innan sälja BF3?

Jag blev som många andra övertygad av smickrande reklam och lovord från alla håll att förboka Battlefield 3, spenderat några timmar med att spela och kan konstatera att jag är ganska missnöjd med spelet, och tänker göra mig av med detta och vänta på releasen av nya Modern Warfare istället som alltid bjuder på högklassigt spelande. Min fråga nu är då ifall jag behöver avaktivera mitt konto och alla koder som följde med det förbokade spelet för att någon annan ska kunna installera och spela det, vet inte hur pass avancerat och krångligt Dice gjort detta? Eller är det bara att avinstallera och slänga ut en annons?

Permalänk

Ditt koder är låst till just ditt konto, ska du sälja spelet måste du även sälja iväg ditt Origin konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emmet45:

Jag blev som många andra övertygad av smickrande reklam och lovord från alla håll att förboka Battlefield 3, spenderat några timmar med att spela och kan konstatera att jag är ganska missnöjd med spelet, och tänker göra mig av med detta och vänta på releasen av nya Modern Warfare istället som alltid bjuder på högklassigt spelande. Min fråga nu är då ifall jag behöver avaktivera mitt konto och alla koder som följde med det förbokade spelet för att någon annan ska kunna installera och spela det, vet inte hur pass avancerat och krångligt Dice gjort detta? Eller är det bara att avinstallera och slänga ut en annons?

Haha, du har inte lärt dig något då?

Svar på din fråga är nej, det kan du inte. Du får sälja ditt konto isf.

Permalänk
Medlem

Som ovan sa, i princip kan du inte sälja BF3 utan att gå miste om ditt konto. Men har du bara BF3 på kontot så ska det inte göra något, se till att kontouppgifterna inte kan störa eller påverka dig på ett negativt sätt när du sålt den (t.ex bankkonto uppgifter)

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Emmet45:

spenderat några timmar med att spela och kan konstatera att jag är ganska missnöjd med spelet,

"GeForce GTX 460 1024MB"

jag förstår dig
det är som att nån ber dig att sätta en pistol mot huvudet och ge dig BF3 och ett GTX 460 och säger åt dig att välja.
vad väljer du?
jag hade valt det första

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Nu är alla inte Grafikentusiaster, jag t.ex Jag ser bra grafik som en guldkant, min huvudsak är hur spelet fungerar.

Ska själv köpa mig en dator snart, levt med en P4 hela mitt liv, byter upp sig mot PhenomII 955 + Hd6870, kommer duga fint på medel (1360x768)

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

"GeForce GTX 460 1024MB"

jag förstår dig
det är som att nån ber dig att sätta en pistol mot huvudet och ge dig BF3 och ett GTX 460 och säger åt dig att välja.
vad väljer du?
jag hade valt det första

med ett gtx 460 så rullar spelet på medium med skaplig fps (inte 60 men inte under 30 iaf) så nja det är nog inte därför han är missnöjd.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Babianen:

Haha, du har inte lärt dig något då?

Svar på din fråga är nej, det kan du inte. Du får sälja ditt konto isf.

Detta var första BF-spelet jag kört, och jag har spelat alla tidigare MW, så ja, jag kan nog vara ganska säker på att jag kommer bli mer nöjd med det spelet.

Skrivet av pg_ice:

"GeForce GTX 460 1024MB"

jag förstår dig
det är som att nån ber dig att sätta en pistol mot huvudet och ge dig BF3 och ett GTX 460 och säger åt dig att välja.
vad väljer du?
jag hade valt det första

Vad har det med saken att göra? Det är inget grafiskt, jag kan köra på högsta inställningarna i 1920x1080 med det kortet utan problem, precis som jag kör på alla andra spel. Det är spelkänslan och allt sånt jag inte är nöjd med, det är inget spel för mig bara.

Permalänk
Medlem

Den stora nackdelen med dagens pc spel, går inte att sälja begagnade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emmet45:

Detta var första BF-spelet jag kört, och jag har spelat alla tidigare MW, så ja, jag kan nog vara ganska säker på att jag kommer bli mer nöjd med det spelet.

Vad har det med saken att göra? Det är inget grafiskt, jag kan köra på högsta inställningarna i 1920x1080 med det kortet utan problem, precis som jag kör på alla andra spel. Det är spelkänslan och allt sånt jag inte är nöjd med, det är inget spel för mig bara.

Inte för att vara sån, men NEJ du kan inte köra spelet på högsta inställningar. Eller visst du kan ställa in allt på högsta, men du får 20fps.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emmet45:

Jag blev som många andra övertygad av smickrande reklam och lovord från alla håll att förboka Battlefield 3, spenderat några timmar med att spela och kan konstatera att jag är ganska missnöjd med spelet, och tänker göra mig av med detta och vänta på releasen av nya Modern Warfare istället som alltid bjuder på högklassigt spelande. Min fråga nu är då ifall jag behöver avaktivera mitt konto och alla koder som följde med det förbokade spelet för att någon annan ska kunna installera och spela det, vet inte hur pass avancerat och krångligt Dice gjort detta? Eller är det bara att avinstallera och slänga ut en annons?

Bra att du kan se in i framtiden, kan du se in i min med? Låter mycket intressant!

Som andra sa, du måste sälja ditt Origin-konto ifall du vill sälja spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emmet45:

Detta var första BF-spelet jag kört, och jag har spelat alla tidigare MW, så ja, jag kan nog vara ganska säker på att jag kommer bli mer nöjd med det spelet.

Vad har det med saken att göra? Det är inget grafiskt, jag kan köra på högsta inställningarna i 1920x1080 med det kortet utan problem, precis som jag kör på alla andra spel. Det är spelkänslan och allt sånt jag inte är nöjd med, det är inget spel för mig bara.

Jag tycker det är kul att ALLA kan köra alla spel på högsta inställningar utan problem.
Konstigt. Jag kan minsann inte köra alla spel på högsta med mitt 5850. Vad gör ditt 460 så magiskt?

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem

Tror du trampa många ömma tår med tråden Lite som att svära i kyrkan

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svbg:

Jag tycker det är kul att ALLA kan köra alla spel på högsta inställningar utan problem.
Konstigt. Jag kan minsann inte köra alla spel på högsta med mitt 5850. Vad gör ditt 460 så magiskt?

Vad vet jag, allt jag vet är att allt grafiskt är inställt på high inom upplösningen 1920x1080, hur det påverkar fps och allt sånt vet jag inte. Det motsvarar ju knappast dom allra högsta möjliga inställningarna som du påstår, men får till väldigt bra grafisk kvalitet. Som jag sa så kan jag köra på höga inställningar för den upplösningen enligt vad det står i spelet, om det nu motsvarar "medium" allt som allt vet jag inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emmet45:

Vad vet jag, allt jag vet är att allt grafiskt är inställt på high inom upplösningen 1920x1080, hur det påverkar fps och allt sånt vet jag inte. Det motsvarar ju knappast dom högsta inställningarna som du påstår, men får till väldigt bra grafisk kvalitet.

Du skrev att du kunde köra på högsta inställningarna med ditt 460, vilket du inte kan. De högsta inställningarna är allt på ultra, och AA osv. på max.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emmet45:

Vad vet jag, allt jag vet är att allt grafiskt är inställt på high inom upplösningen 1920x1080, hur det påverkar fps och allt sånt vet jag inte. Det motsvarar ju knappast dom högsta inställningarna som du påstår, men får till väldigt bra grafisk kvalitet.

Det var inte jag som påstod att det var dom högsta inställningarna, det var du.
För att svara på din fråga så kan du inte inaktivera det. Du kan däremot ge ditt Origin acc till mig. *blinkblink*

Hoppas du har roligare i MW3. Att springa runt och spreja har också sin charm.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marcusk:

Du skrev att du kunde köra på högsta inställningarna med ditt 460, vilket du inte kan. De högsta inställningarna är allt på ultra, och AA osv. på max.

Ok, dåligt ordval, menade såklart inom ramen för mitt grafikkort. Vad jag försökte att få fram var att grafiken var väldigt bra, och det var inte den som främst påverkade mitt val att göra mig av med spelet.

Men jo, det går såklart visst att sälja. Som någon sa ovan, sälja spelet med origin-konto, klart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emmet45:

Ok, dåligt ordval, menade såklart inom ramen för mitt grafikkort. Vad jag försökte att få fram var att grafiken var väldigt bra, och det var inte den som främst påverkade mitt val att göra mig av med spelet.

Men jo, det går såklart visst att sälja. Som någon sa ovan, sälja spelet med origin-konto, klart.

-Jag kan köra snabbast i världen!
-Med din Reanult Laguna?
-Ja jag kan köra så fort som den går med den!

..........

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Narta:

-Jag kan köra snabbast i världen!
-Med din Reanult Laguna?
-Ja jag kan köra så fort som den går med den!

..........

Hur man slösar bort tid med onödiga inlägg och drar ut på småsaker så långt som möjligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emmet45:

Hur man slösar bort tid med onödiga inlägg och drar ut på småsaker så långt som möjligt

Permalänk
Skrivet av Emmet45:

Jag blev som många andra övertygad av smickrande reklam och lovord från alla håll att förboka Battlefield 3, spenderat några timmar med att spela och kan konstatera att jag är ganska missnöjd med spelet, och tänker göra mig av med detta och vänta på releasen av nya Modern Warfare istället som alltid bjuder på högklassigt spelande. Min fråga nu är då ifall jag behöver avaktivera mitt konto och alla koder som följde med det förbokade spelet för att någon annan ska kunna installera och spela det, vet inte hur pass avancerat och krångligt Dice gjort detta? Eller är det bara att avinstallera och slänga ut en annons?

Detta kanske kan vara något? http://www.gamefront.com/5-tips-for-call-of-duty-players-jump...

Men som svar till din fråga är det väl bara att sälja Originkontot. Känns dock inte som att du kan få så mycket för det då man kan köpa ett nytt spel för ca 300kr...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ericobarco:

Tack för tipset, det var intressant läsning Jag måste erkänna att jag var COD-mentalt inställd när jag spelade BF3, att man ska vara snabb och rörlig, inte campa och vänta osv.. som sagt inte spelat Battlefield tidigare så jag var nog inte helt inställd på det taktiska tänkandet snarare än springa och skjuta.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att du ska ge det en chans till. Tycker oxå att det är svårt nu i början innan man lärt sig hur det fungerar.
Hittils är bf2 bästa spelet någonsin men jag hoppas att jag tycker lika om bf3 efter 50 timmar

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem

Har man inte spelat BF tidigare, och tror att man bara ska in och röja så blir man nog besviken. Låt det sjunka in lite och lägg ner 5-6 timmar och försök tänka mer taktiskt. Jag å andra sidan avskyr COD och dessa eviga killstreaks. I BF är inte alltid det primära att enbart skjuta. Har tillbringat matcher med att bara köra som engineer och hjälpa de som kör tanks t.ex.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Skrivet av Pimmp:

Jag tycker att du ska ge det en chans till. Tycker oxå att det är svårt nu i början innan man lärt sig hur det fungerar.
Hittils är bf2 bästa spelet någonsin men jag hoppas att jag tycker lika om bf3 efter 50 timmar

Håller inte med. CoD-spelare ska hålla sig till CoD såvida dom inte är intresserade att lära sig. Han är uppenbarligen inte det.

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emmet45:

och vänta på releasen av nya Modern Warfare istället som alltid bjuder på högklassigt spelande.

Det där måste vara skrivet i provocerande syfte...

On-topic: Som många andra redan har skrivit, så måste du sälja ditt Origin konto ifall du vill "sälja iväg" spelet.

Trevligt att det numera finns en mindre BF3 spelare som föredrar en CoD spelstil.

Visa signatur

ASUS P8P76-Pro | i7 2600k | 8GB Corsair XMS3 | Gigabyte 6970 | 2x Samsung Spinpoint 1TB | Corsair Obsidian 800D | Corsair HX 750w |

Permalänk
Medlem

Synd att detta spårade ur i ett krig istället för att ta upp det verkligen intressanta, att skittjänster som Origin med tillhörande konton totalt sätter andrahandsmarknaden ur spel.
I ärlighetens namn tror jag nog just det är en av dom allra största anledningarna till tjänster/konton...

Att man sedan får lite "plusstjänster" (alla spel samlade på samma ställe, digital download, battlelog) är antagligen bara skapat för att förtäcka att dom egentligen vill låsa spelare och ha full kontroll, samtidigt som dom totalt dödar andrahandsmarknaden.

Permalänk
Skrivet av Ericobarco:

Detta kanske kan vara något? http://www.gamefront.com/5-tips-for-call-of-duty-players-jump...

Men som svar till din fråga är det väl bara att sälja Originkontot. Känns dock inte som att du kan få så mycket för det då man kan köpa ett nytt spel för ca 300kr...

Det där förklarar en hel del angående Squad Deathmatch som jag har döpt om i Procon till " Camp-mode ". Ta det som skrivs med en nypa salt, och " Camp More " innebär inte att campa hela matcher eller mesta dels, utan arbeta sig taktiskt frammåt.

Låt oss säga att du har 5 fiender framför dig, innan du når M-COMen så är det en raksträcka med endast 3 stenblock som du har till skydd. Nummer 1 är närmast dig och nummer 3 närmast M-COM. Mellan dig och resten av stenarna är det ca 5 meter.

Du spawnar bakom en vägg, peakar ut och inser att shit, 5 fiender står och väntar på mig. Jag kan snabbt konstatera att dom är utan större skydd och har bara varandra.

Jag går in bakom väggen, tar upp en granat i högsta hugg, går snabbt ut och slänger iväg den så den landar i mitten av dessa 5. Såklart tar dom skydd för granaten och måste tänka på det istället för dig. Då anvancerar du fram till Skydd 1. Du står också och väntar på att något offer ska komma fram då det är till din fördel att se fienderna först.

Sagt och gjort, nu har du skadat 1 och även tagigt ner 1. Nu har du 3½ fiende att tänka på. Hur gör du nu? Det står 2 styckna i mitten och 1 till vänster, du kommer lättare åt den vänstra igenom att utnyttja stenens form. Nu är vänstersidan utan kontroll och du kan smidigt kräla dig fram, närmare M-COMen.

Motståndarna har inte heller någon kommunikation, så att dom varken ser eller hör dig först du ställer dig upp och gör en blixt-attack. Du går från Crouch -> Standing och kan därför ha Zoomen redo. Pang, nu har du endast 1½ personer kvar att tänka på. Du kommer ihåg den sårade på din högersida och tar ner honom så snart som möjligt. Sedan fortstätter det sådär.

Ursäktar för det hastiga slutet, men poängen med det hela är att koppla bort CoD tänket ( MW2 ) och tänker ur ett stridsperspektiv. Du ska täcka upp andra så att dom kan anvancera frammåt, dom ska också sedan täcka dig så att du kan anvancera frammåt. Kör Co-Op på Hard med någon polare så kommer du ändra uppfattning. ( Kan man hoppas ) =D

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

med ett gtx 460 så rullar spelet på medium med skaplig fps (inte 60 men inte under 30 iaf) så nja det är nog inte därför han är missnöjd.

Konstigt, för jag kör ju på high och det rullar på runt 50 fps, stänger man av HBAO så rullar det fint på 60-65, har ett GTX 460

Visa signatur

CPU: Intel Core 2500k @ 4.2ghz - Mobo: MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 - GPU: Sparkle Nvidia GTX 460 OC 1GB - Minne: Corsair XMS3 8GB 1600Mhz - HDD: Spinpoint F3 1TB - PSU: 650W - Chassi: Antec Nine Hundred

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emmet45:

Jag blev som många andra övertygad av smickrande reklam och lovord från alla håll att förboka Battlefield 3, spenderat några timmar med att spela och kan konstatera att jag är ganska missnöjd med spelet, och tänker göra mig av med detta och vänta på releasen av nya Modern Warfare istället som alltid bjuder på högklassigt spelande. Min fråga nu är då ifall jag behöver avaktivera mitt konto och alla koder som följde med det förbokade spelet för att någon annan ska kunna installera och spela det, vet inte hur pass avancerat och krångligt Dice gjort detta? Eller är det bara att avinstallera och slänga ut en annons?

Då måste du göra dig av med ditt konto till Origin också. EA och Dice skiter i dig eftersom du är en kund som betalat för spelet.