Kopiera Battlefield 3 till annan dator

Permalänk
Medlem

Kopiera Battlefield 3 till annan dator

Hej

Är det nån som vet om det går att kopiera spelfilerna (Battlefield 3, Origin) till en annan dator så man slipper tanka spelet flera gånger? I steam är det enkelt med "backup game", hittar inget sånt i Origin.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Skrivet av Nioreh83:

Hej

Är det nån som vet om det går att kopiera spelfilerna (Battlefield 3, Origin) till en annan dator så man slipper tanka spelet flera gånger? I steam är det enkelt med "backup game", hittar inget sånt i Origin.

Har ingen erfarenhet av origin, ska snart får när jag köper BF3, men jag skulle gissa på att du kan kopiera till en extern hårddisk. Prova att köra en snabbsökning efter filen

Visa signatur

ASUS Crosshair Hero VII Wifi | R7 3700X| ASUS STRIX DCU III GTX980TI| 32 GB DDR4 3200MHz |

Permalänk

Finns molnlagring som lagrar upp till 100mb. Så jag antar att det lagrar det viktigaste,sparade spel o så i single game antar jag. Så om du installerar om spelet så bör du ha kvar alla inställningar.

Men du måste aktivera det i Origin!

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Excalibur:

Finns molnlagring som lagrar upp till 100mb. Så jag antar att det lagrar det viktigaste,sparade spel o så i single game antar jag. Så om du installerar om spelet så bör du ha kvar alla inställningar.

Men du måste aktivera det i Origin!

Meningen med det hela är att jag vill slippa ladda ner det flera gånger om. Vi är tre stycken som köpt det (LAN) och har lite taskig lina.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Hittade detta på EA Forums:

Citat:

In regards to making a backup copy of your games here's a workaround for moving your downloaded/installed game to another computer:

1. Allow Origin to fully download and install your game.

2. Copy the entire game directory (Example Battlefield Bad Company™ 2 Digital Deluxe Edition is 8.33 GB).
Now you have basically three options. A: Transfer these files to the other computer over your home network. B: Transfer to a USB key that has enough space then transfer to the other computer. C: Burn files onto a dual layer DVD (This option requires a special drive and space is limited so you may need to span the files across two discs).

3. Once the files are on the other computer in the directory where you normally install your games, navigate to the directory called ""__Installer\DISK1"".

4. Find the EASetup.exe file and run it.
Running this file will create the proper registry keys you need for the game to be detected and launch properly from Origin.

Let us know if this information was helpful.
The Origin Live Support Team

Håller på och kopierar över från brorsans dator just nu, kan återkomma sen med resultat.

Länk till tråden: http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/6528996.page

Edit: Fick det att fungera nu! Gjorde dock ej som på beskrivningen ovan.
1. Såg till att Origin var avstängt
2. Kopierade över "Battlefield 3" mappen från min brors dator till min "Origin Games" mapp.
3. Startade Origin
4. Köpte spelet
5. En installationsknapp dök upp på spelet på första sidan i Origin, tryckte på knappen och spelet installerades (tog någon minut)
6. Sen var det klart! Fungerar prima.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Villor:

Hittade detta på EA Forums:

Håller på och kopierar över från brorsans dator just nu, kan återkomma sen med resultat.

Länk till tråden: http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/6528996.page

Edit: Fick det att fungera nu! Gjorde dock ej som på beskrivningen ovan.
1. Såg till att Origin var avstängt
2. Kopierade över "Battlefield 3" mappen från min brors dator till min "Origin Games" mapp.
3. Startade Origin
4. Köpte spelet
5. En installationsknapp dök upp på spelet på första sidan i Origin, tryckte på knappen och spelet installerades (tog någon minut)
6. Sen var det klart! Fungerar prima.

Najs! Tusen tack för infon. Nu har vi förvisso redan köpt det, men det lär alltså funka ändå.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB