Battlefield 3 crashar så fort jag kommer in på Damavand Peak

Permalänk
Medlem

Battlefield 3 crashar så fort jag kommer in på Damavand Peak

Hej!

Allt har fungerat perfekt dom senaste dagarna jag har spelat Battlefield 3 men nu har jag ett problem. Alla baner har fungerat helt okej medan Damavand Peak har inte fungerat alls. Jag kommer in på servern men medan det laddar när jag ska komma in på Damavand Peak så crashar spelat och Battlefield 3 lägger av och jag får meddelandet "Battlefield 3 har slutat fungera..". Någon som vet vad problemet skulle kunna vara?

Detta har jag just nu i min dator:

Intel i7 2600k
Asus Geforce GTX 580
8192MB RAM

Permalänk
Hedersmedlem

* Tråd flyttad *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Någon som skulle kunna tänka sig vad problemet kan vara?

Permalänk
Legendary RiceClocker

Något fel på någon fil kanske, testa att installera om.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5 | Ryzen 3600 | MSI Tomahawk Max b450 | 4x8GB 3200MHz Corsair Vengance LPX | XFX 6950 XT | Intel 660p 1TB | Corsair RM750X 750W v2 |

Permalänk
Medlem

Verkar som att spelet crashar för väldigt många utan anledning.
Det crashar då och då för mig, har provat alla möjliga lösningar men inget som löst det.
Kör med två 5870 i CF. För mig hänger sig oftast hela datorn och jag får starta om manuellt med strömbrytaren på datorn.
Jag får hoppas på att det kommer någon lösning i antingen drivrutiner eller patchning.

För din del låter det lite skumt att det enbart är vid laddning av Damavand Peak. Som ovan nämnt så kanske det är någon dålig fil.

Visa signatur

NZXT Phantom 820 - Asus Rampage IV Black Edition - Intel i7 4930K - 32 GB Corsair Dominator Platinum 2133MHz - 2x EVGA 780 Ti SLI - Corsair AX1200W PSU - 2st Samsung 840 PRO 256GB SSD- Samsung 840 PRO 512GB SSD - 2st WD Caviar Black 4TB - Windows 10 Pro 64-bit - Acer X34 Predator.

Permalänk

Jag har exakt samma problem men med Operation Firestorm, och det konstiga är att jag ibland lyckats spela operation fireatorm på någon tysk server , har inte lyckats komma in på någon svensk,norsk,dansk eller holländsk server.

Spelet hänger upp sig när den lilla fyrkanter i det högra hörnet blinkar och precis när den har laddat färdigt och ska slå om så att man kommer in i menyn så hänger sig spelet och jag måsta stänga ner det med aktivitets hanteraren.

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3 | Core i7, 2600K | MSI GeForce GTX 580 TWIN FROZR II | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V | Corsair SSD Force Series 115GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | Creative SB X-Fi Fatality XtremeGamer | Silverstone ST60F-ES600W ES | Taurus HAF Miditower | Win 7 Home Prem 64-bit
http://www.inet.se/artikel/1517095/taurus-overkill-gamer-gtx580-i7-2600k