Asus presenterar nya serier moderkort med Intel X79

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av warh0g:

Så mao behöver man inte ha fläkten på? Det var ju trevliga nyheter isf

Helt korrekt

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinc:

Helt korrekt

Gött, då blir det mer intressant, förresten så är det väldigt trevligt att få svar direkt i tråden på detta sätt

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

Jag är såld, den blir det helt klart. Min Rampage 2 Extreme och i7 920 är 3 år gamla nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

för min del blir de dubbla CPUs denna gången, ska bli kul att se vad EVGA släper

Det kan ju bli intel som släpper en ny skulltrail, annars så är det bara ASUS vad jag vet som släppt dubbla sockets med cf/sli-stöd, doc så var ASUS till amd socket F.

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Layon:

Det kan ju bli intel som släpper en ny skulltrail, annars så är det bara ASUS vad jag vet som släppt dubbla sockets med cf/sli-stöd, doc så var ASUS till amd socket F.

Jo, ASUS släpper ju en del sådana,, men ofta är dom inte så snygga.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Den där fläkten på rog kortet var direkt "A big nono". tyckte jag läste att man kunna stänga av den utan nån större förlust på kylningen, vad är då pointen med den? sätt dit en större kylare ist för 10mm 7000 rpm fläktar...

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinc:

Det kommer ett WS-kort; P9X79 WS heter det och följer samma upplägg som P6T6 WS Revolution. Det har 8 DIMMs, samma pciex layout som Rampage IV Extreme och dubbla Intel LAN/NIC.

hur ser det ut på dubbelcpu-fronten då, kommer det nått liknande SR3 måntro? eller blir det att kika på asus mer serverinriktade moderkort för den biten?

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk

Kanske dum fråga men vad ska man med 4/5 fullsize pcie och 2 mini till?? Kan man ha 4/5 grafikkort?

Visa signatur

Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?

Dem har köpt varsin studs matta. Dem köpte ochså en katt och döpte hon till maria. Katten tycker att det är kul och hoppa studs matta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinc:

Helt korrekt

Eftersom du postat i tråden passar jag på att fråga.

Jag har ett Asus Maximus IV Extreme (P67) som inte klarade att aktivera SLi (2x EVGA GTX580 HC2 1,5GB). Jag fick kortet utbytt och nu har jag samma problem med det utbytta. Rimligtvis innebär det att det inte är moderkortet det är fel på, eller hur? Är SLi-problem något ni har upplevt på Asuskorten eller låter det här problemet väldigt unikt?

(Jag har bytt drivare, installerat om Windows, bytt kortens placering, bytt sli-brygga, klockat ned allt, typ allt någon kan begära att man ska göra för att leta fel och mer...)

Rampage IV Extreme ser fantastiskt ut f.ö.

Permalänk
Skrivet av Mordrana:

Den där fläkten på rog kortet var direkt "A big nono". tyckte jag läste att man kunna stänga av den utan nån större förlust på kylningen, vad är då pointen med den? sätt dit en större kylare ist för 10mm 7000 rpm fläktar...

Håller med! Ser jag en enda fläkt på kortet så vet jag att det är något som går varmt som fan och feldesignat/implementerat, en kompis köpte ett värstingkort med liten fläkt och den surrade som ett bi, man fick med någon utbytesfläns utan pipe och med den på så varnade datorn konstant att någon krets blev överhettad. STARKT JOBBAT!

Visa signatur

Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?

Dem har köpt varsin studs matta. Dem köpte ochså en katt och döpte hon till maria. Katten tycker att det är kul och hoppa studs matta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bigmac pro:

Håller med! Ser jag en enda fläkt på kortet så vet jag att det är något som går varmt som fan och feldesignat/implementerat, en kompis köpte ett värstingkort med liten fläkt och den surrade som ett bi, man fick med någon utbytesfläns utan pipe och med den på så varnade datorn konstant att någon krets blev överhettad. STARKT JOBBAT!

Jao, kanske de hade bråttom med att pissa ut korten, intel jobbar ju snabbt så dom kanske vart stressade, kanske blir någon form av ny revision i ett senare skede utan fläktar, sabeltandkortet vart ju riktigt hemskt, dubbla geting-fläktar.. Beställde dock ett p8z68-v Pro Gen3 samt en 2500k så blir nog o köra på det nått år.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem

Tråkigt att ingen tillverkare verkar satsa på extra sata controller till sina x79 kort, hade sett fram emot och hoppats på några modeller med 12 sata2/3 portar.

Permalänk
Medlem

Har du provat att uppgradera bios,ja har ett gene-z där första grafikporten inte hittas,ska ta detta i helgen

ska flyttas till
Visa signatur

R-SON

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinc:

Det kommer ett WS-kort; P9X79 WS heter det och följer samma upplägg som P6T6 WS Revolution. Det har 8 DIMMs, samma pciex layout som Rampage IV Extreme och dubbla Intel LAN/NIC.

Skrivet av Solaris:

Hoppas på ett WS Revolution. Har för tillfället ett P6T6 WS Revolution som har hängt med under alla år.

Tror att det är det beryktade P9X79 WS som visas längst ner i artikeln -> http://www.legitreviews.com/article/1757/2/
Dock inte helt samma pciex layout som Rampage IV Extreme då WS ser ut att ha 2st pciex 4x och Rampage IV Extreme 1st pciex 4x samt en 1st pciex 1x.

Visa signatur

JAG ÄR LIVRÄDD FÖR ATT LEVA & JAG ÄR DÖDSRÄDD FÖR ATT DÖ

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Nifrit:

Tråkigt att ingen tillverkare verkar satsa på extra sata controller till sina x79 kort, hade sett fram emot och hoppats på några modeller med 12 sata2/3 portar.

Det kommer när Intel fixar alla lanes i sina processorer, så ja, krävs både nytt moderskrot och processor.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Jätte fina kort men får avvakta ^^

Visa signatur

Mobo: Asus Maximus 4 Extreme CPU: Intel Core i7 2600K @ 4,6GHz / Corsair H70 GPU: 2x Asus GTX580 DirectCUII (SLI) RAM: Corsair Vengeance 16GB @ 1866MHz PSU: Corsair AX850 HDD: Intel 120 GB 510 SSD & WD 1 TB SATA3 ODD: LG Blu-ray Case: Corsair Graphite 600T Display: Asus VG236H 120 Hz 3D Speakers: Sound Sticks III Headset: Sennheiser 3D G4ME1 (PC-333D) Keyboard: Razer BlackWidow Mouse/Surface: Razer Mamba / Razer Vespula OS: Windows 7 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Sa ju exakt det redan när ASRock X79-kortet presenterades...

Vem "sa" det? Är inte detta en nyhet om ASUS-moderkort?

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Var är mATX korten?

Visa signatur

Många datorer.

Permalänk
Medlem

säger det samma, var är mATX..

orkar inte köpa nytt chassi

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem

Nej nej nej nej. Fläktar på moderkortet ger mig mardrömmar på nytt.