Hur många har lyckats att installera bf3 på första försöket

Permalänk

Hur många har lyckats att installera bf3 på första försöket

Som titeln lyder hur många har det gott bra för att installera bf3. Man har läst om alla det jävlas för o jag lider med dem. Men jag verkar vara förskonad från problem. Det skulle vara kul å höra från fler som det går bra för.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Skrivet av Gunner357:

Som titeln lyder hur många har det gott bra för att installera bf3. Man har läst om alla det jävlas för o jag lider med dem. Men jag verkar vara förskonad från problem. Det skulle vara kul å höra från fler som det går bra för.

hade inga problem med installation samt spelande fram tills igår när resten började spela. nu är det rubberbanding och kickas av pb ofta

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Installerade mitt utan problem och lirade ganska felfritt med undantag för ett förbannat irriterande problem, gubben står inte still, utan rör sig lite snett bakåt.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem

installerade utan problem, sen hade jag punkbuster problem men efter uppdateringen så funkar bf3 bra.

Permalänk

Inga problem här heller.

Permalänk
Medlem

Hade inga problem med att installera. Bara lite buggar i spelet.

Permalänk
Medlem

Installationen gick felfritt

Permalänk
Medlem

För mig gick det alldelels utmärkt att faktiskt installera och fixa. Spelat sedan tidigt i tisdags. Saken är att så fort jag kör på trådlöst nätverk så rubberbandar spelet som SATAN hela tiden. När jag stoppar i nätverkskabeln så märks ingenting av detta. Jag tycker det är jätteskumt och har ingen aning om vad man ska göra åt saken... Inga andra spel laggar.

Visa signatur

i7 4790k @ stock, 16gig ram @1866mhz, GTX TITAN @ stock kylare 1000ghz; Soundblaster Zx som driver AKGQ701/ATH-M50.

Permalänk

Inga som helst problem, bara lite lagg och några små buggar. Annars har det varit det bästa spelsläpp jag har varit med på.

Permalänk
Skrivet av Grayson:

För mig gick det alldelels utmärkt att faktiskt installera och fixa. Spelat sedan tidigt i tisdags. Saken är att så fort jag kör på trådlöst nätverk så rubberbandar spelet som SATAN hela tiden. När jag stoppar i nätverkskabeln så märks ingenting av detta. Jag tycker det är jätteskumt och har ingen aning om vad man ska göra åt saken... Inga andra spel laggar.

Jag lider av det med kör mobilt bredband för tillfället ska byta till fast bredband snart så jag hoppas det försvinner.:)

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Installationen var det ENDA som fungerade ordentligt för min polare.

Permalänk
Medlem

Första gången, Pb dampade men det fixade sig. Sen dess har jag kunnat spela.

Permalänk
Medlem

Har inte haft några problem alls. Uppdaterade pb i förebyggande syfte, men har inte haft några större problem med det heller. Tror det har hänt en gång att jag inte kommit in pga pb.

Visa signatur

2500k @ 4.6GHz atm | Noctua NH-D14 | Asus MIVE | 8GB G.Skill Ripjaws X @ 1866MHz | 2x Asus HD 6970 DirectCU II @ 920/5500 | Corsair AX850w | Corsair F60 + 1Tb Spinpoint | Corsair 650D | 2x BenQ 22" | Filco Majestouch Ninja Tenkeyless MX Red | Razer Deathadder Respawn, Qpad CT Swec edition | Astro A40 + Mixamp

Permalänk
Medlem

Inga problem här heller

Visa signatur

l Cooler Master Elite 430 l ASUS P8P67 M PRO l Inter Core i5 2500K (@4,5Ghz) l Corsair H50 Hydro Series l Corsair TX 650W 80 Plus l Corsair XMS3 1333Mhz 8GB l HIS Radeon HD 6870 1GB l Crucial Real SSD C300 64GB l Western Digital Caviar Blue 500GB l

Permalänk

Har testat 6 gånger nu har inte funkat en ända gång pratat med dom 2 gånger 1 på telefon 1 på chatt och 3 mails.

Permalänk

Man undrar då varför så många drabbats av problem att installera o aktivera spelet.
Medans vissa går det hur bra som helst. Beror det på vilken tidpunkt på dygnet dom installerar eller servrar hårdvara mm mm.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk

Nytt problem jag har fått en ny cd key av ea för min gamla var något fel på men den nya la dom till automatiskt på mitt konto men nu frågar EA efter nyckeln som sägs vara använd redan av mig och när jag försöker lira så står det att en update finns avaible när jag klickar update kommer jag till affären för att köpa spelet.....

Permalänk
Medlem

Har inte haft några problem. Vare sig med min eller med min sons installation/aktivering. Har spelat felfritt i 2 dagar nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpammerN^:

Installerade mitt utan problem och lirade ganska felfritt med undantag för ett förbannat irriterande problem, gubben står inte still, utan rör sig lite snett bakåt.

Joystick?

Permalänk
Inaktiv

Nemas problemas.

Permalänk
Medlem

Installerade fint för mig (fysisk skiva) har spelat i 11h sen dess. Har säkert kraschat 10ggr men ingen omstart av datorn har krävts. Det är bättre jämfört med betan men har fortfarande en del saker att fixa..

Edit: värt att notera är det att logitechs "gaming framework system" som är den nya mjukvaran för deras produkter i G serien inte funkar med beta drivisarna för AMd korten. Det var Logitech programmet som hängde sig men då kraschar bf3. Funkar fint efter att jag gick ner till 11.09. Har haft någon krasch av bf3 sen dess men då pga bf3

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Skrivet av Gunner357:

Man undrar då varför så många drabbats av problem att installera o aktivera spelet.
Medans vissa går det hur bra som helst. Beror det på vilken tidpunkt på dygnet dom installerar eller servrar hårdvara mm mm.

Hur många är det egentligen av ca 1 miljon sålda spel? Kanske en 10000 pers eller lite mer? Dock 1 för mycket men vissa har ju inte tillräckligt bra dator då kan du inte installera spelet har jag för mig. Hur fick jag fram siffran? Ca 7500 pers har kommenterad under News på Battlelog ang. nyheten att Origin strular. Sen så har nog endast ca 5000 lagt in en gång resten flera gånger. Men sen tror jag att flera inte ens kommer in i Battlelog eller orkar inte skriva.

Men oavsett så är det ca 1% som har problem resten funkar allt kanon på och av dessa 1% är det säkert bara 0,5% som har problem med Origin resten har kass dator eller bredband.

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk

För min del funkade allt kanon, strula bara en gång och det berodde på mig, jag glömde installera punkbuster manuellt. Nu funkar allt.

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk

Har aldrig haft problem...

Permalänk
Medlem

Allt funkar perfa för mig, installerade från skiva

Permalänk
Medlem

Inga problem här.

Visa signatur

Core i7 930@3.8 ghz, Prolimatech Megahalems, 2x5870 CF, 12 GB Corsair Vengeance, Corsair TX 850 W, Asus P6T SE, Dell
U2711, W7 Ultimate 64.

Permalänk
Medlem

Två gånger jag har installerat det då jag fick problem med disconnects hela tiden. Läste på Battlelog forumen att vissa hade blivit av med det genom att köra en "Repair Installation" i Origin.

"Det kan väl inte skada..." tänkte jag och körde igång. När den var klar så hade jag en icke fungerande installation av spelet och Origin vägrade att starta upp spelet och gav mig enbart alternativet att installera om det. Men hur många gånger jag än klickade på install knappen fullföljde den aldrig det utan knappen stod fortfarande som "Install" efteråt.

Fick installera om Origin och dra in BF3 igen för att det skulle släppa ur Install läget. Hur EA tror att detta ska hålla som en konkurrent till Steam förstår jag inte, fungerar inte att släppa en tjänst som är så långt under dagens standard om folk ska ta den seriöst.

Permalänk

Inga problem.

Permalänk

Inga problem med installen, dock hade klonat en skiva dagen innan releasen så installerade utan fysisk skiva installen gick snabbare men inga problem dock,

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem

Inga problem här, installerade via Origin, ~15 minuter download och sen var de klart. Bara att tuta å köra.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.