datorn hänger inte med i battlefield 3?

Permalänk
Medlem

datorn hänger inte med i battlefield 3?

Hej,

Jag köpte cdons battlefield 3 kampanj dator.

http://cdon.se/hemelektronik/corsair_8gb_(kit)_ddr3_1600mhz%2...
http://cdon.se/hemelektronik/corsair_force_3_series_f120_120g...
http://cdon.se/hemelektronik/corsair_tx_750w_v2_%252f80%2b_br...
http://cdon.se/hemelektronik/intel%c2%ae_core_i7_2600k%2c_3.4...
http://cdon.se/hemelektronik/microsoft_windows_7_home_premium...
http://cdon.se/hemelektronik/msi_p67a-c45_(b3)-14187897
http://cdon.se/hemelektronik/msi_geforce_gtx_580_oc_1536mb_gd...

jag har monterat ihop allt och startat datorn.. laddat ner nvidias drivrutiner till grafikkort samt så har jag laddat ner drivrutiner till moderkortet.

Efter allt jävla jobb hela dagen så ska jag nu gå in och prova köra battlefield 3. Och det lagga så inått helvete. varken ljudet eller grafiken hänger med. jag skjuter ett skott och den avfyras några sekunder efter. Allt liksom hackar. Vad kan jag gjort för fel?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Jävligt lustigt,absolut inget fel på hårdvaran om inte något är defekt.
Blir det likadant om du testar något annat spel? isåfall testa

Permalänk
Medlem

Stäng av HyperThreading eftersom du har en 2600k. Det löser lagg för många.

Visa signatur

Citera för svar!

i5 2500k @ 4.6 GHz - 2x HD6950@CF - 8 GB CL8 VENGEANCE @ 1866 MHz

Permalänk
Inaktiv

För mig är det drivrutinerna som spökar, testa ladda hem dom näst nyaste. Men dom nyaste för mig så fryser spelet och man kan inte göra någonting alls... Måste bryta strömmen till datorn. Med dom näst nyaste så försvinner detta problem men då varje gång jag startar datorn så fungerar inte Windows Aero.....

Permalänk
Inaktiv

Var det så i multiplayer eller singleplayer? Om multi, hur går det i single?

Permalänk
Medlem

suck..msi är ett skräpmärke på moderkort och kommer alltid förbli...om folk googlade lite på sina delar innan de kutade iväg för att köpa..msi är ökända för att ha instabila och tråkiga moderkort, inte precis undra på att de ofta är billiga och med i många paketerbjudande..kollada ifall minnena är listade i deras lista över godkända minnen först
Sen, om de är det, ta ur en sticka i taget och försök köra datorn, dvs 4gb ram i taget
Ifall detta inte hjälper, kör memtest några rundor, minst fem stycken
Ifall det ger utslag på fel, så byt ut minnena på garanti
Ifall det inte gör det, så biosuppdatera ditt moderkort
Uppdatera firmware på din ssd disk ifall detta inte är gjort -detta är mycket viktigt
Angående din ssd, så skall den sitta i portarna för sata 6.0 och inte i s-ata 3 för då kommer du uppleva din burk som seg och knasig och i värsta fall ger det t o m låsningar

Ifall du har andra diskar inkopplade, koppla ur dessa och prova att göra ny installation igen, var noga med drivrutiner, hämta dessa enbart från respektive sidor, t e x grafikdrivern från nvidias hemsida och ljudkortets driver från msi´s hemsida och så vidare.

Hoppas detta kan hjälpa dig lite i felsökningen^^

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Avstängd

Det enda felet jag ser är nvida grafikkortet
För en gångs skull så är det Nvidia som gör fel!
(stolt Amd Radeon HD 6970)
Jag har märkt att det är väldigt många med just nvida som har problem.
Det är dem där förbaskade nya drivrutinerna.

Försök hämta tillbaka dom gamla, tydligen ska det funka :S
Men jag säger det till alla som läser det här och inte har köpt bf3 och allt dom ska innan dess, KÖP INTE NVIDA GRAFIK KORT!
In

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av joYchez:

Stäng av HyperThreading eftersom du har en 2600k. Det löser lagg för många.

Vart gör man det? Intresserad!

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Vart gör man det? Intresserad!

In i bios

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Skrivet av RambOFreAc:

Det enda felet jag ser är nvida grafikkortet
För en gångs skull så är det Nvidia som gör fel!
(stolt Amd Radeon HD 6970)
Jag har märkt att det är väldigt många med just nvida som har problem.
Det är dem där förbaskade nya drivrutinerna.

Försök hämta tillbaka dom gamla, tydligen ska det funka :S
Men jag säger det till alla som läser det här och inte har köpt bf3 och allt dom ska innan dess, KÖP INTE NVIDA GRAFIK KORT!
In

Tycker vi lämnar fanboyism utanför detta....

Visa signatur

Intel core i5 760 @ 3.63Ghz| Msi 560Ti HWK/9800GT| 10GB ram 1TB seagate|Noctua NH-U12P SE2| Fractal R3 White ||| Äpplet fick flytta sig för en mer arbetsinriktad maskin, Dell XPS15 (gen2) | IntelSB Core i7 2640m @ 3.2Ghz (Dualcore.m HT) | GF GT540m | 8GB ram | 500GB WD CavBlack | 1080P AdobeRBG | JBL-ljud |||
"VAR E CHIPPET!!?"

Permalänk
Medlem

Stäng av HyperThreading (inne i bios), ladda ner 260.26 drivrutinerna (många har problem med de nyaste, inkl. jag), virussök datorn, testa ett annat spel och kolla vad som händer.

EDIT: Var datorn monterad när du köpte den?

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem

Som sagt HT ställer till det för mpnga som har i7a, jag löste mina laggproblem med att stänga av HT.
Sen läste jag att det blev bättre för nån när dom stängde av "raw mouse input" finns under "options" och "controls" tror jag det va.

Jag har då inga som helst problem med nvidias nyaste drivisar.

Visa signatur

|i7 950 @ 4.0 Ghz 1,3v TR Archon P'n'P | Asus P6X58D-E | Dominator 6 Gb 1600 mhz | Msi GTX580 TWNFRZR II @ 840/1680/4140 | Seasonic X-750 W | WD Black 500 Gb | Samsung F3 1Tb | CM ATCs 840 | Win 7 Ultimate 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

suck..msi är ett skräpmärke på moderkort och kommer alltid förbli...om folk googlade lite på sina delar innan de kutade iväg för att köpa..msi är ökända för att ha instabila och tråkiga moderkort, inte precis undra på att de ofta är billiga och med i många paketerbjudande..kollada ifall minnena är listade i deras lista över godkända minnen först
Sen, om de är det, ta ur en sticka i taget och försök köra datorn, dvs 4gb ram i taget
Ifall detta inte hjälper, kör memtest några rundor, minst fem stycken
Ifall det ger utslag på fel, så byt ut minnena på garanti
Ifall det inte gör det, så biosuppdatera ditt moderkort
Uppdatera firmware på din ssd disk ifall detta inte är gjort -detta är mycket viktigt
Angående din ssd, så skall den sitta i portarna för sata 6.0 och inte i s-ata 3 för då kommer du uppleva din burk som seg och knasig och i värsta fall ger det t o m låsningar

Ifall du har andra diskar inkopplade, koppla ur dessa och prova att göra ny installation igen, var noga med drivrutiner, hämta dessa enbart från respektive sidor, t e x grafikdrivern från nvidias hemsida och ljudkortets driver från msi´s hemsida och så vidare.

Hoppas detta kan hjälpa dig lite i felsökningen^^

Alla prylar som va med i kampanjen hade fått bra recensioner på inet när jag gick igenom det så antog att jag skulle göra en bra deal.

Hur biosuppdaterar jag mitt moderkort? Hdd disken och ssd disken sitter i sata 5.0 respektive 6.0

Men det blir väl att ägna sig yttligare 5 timmar till att bygga datorn imorn då:p

tack för din hjälp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbidden:

In i bios

Vart i biosen typ?

har du nån bild?

jag använder Asus där man har musen som användning!

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Vart i biosen typ?

har du nån bild?

jag använder Asus där man har musen som användning!

Du har UEFI inte BIOS, men i bios finns det iaf under nåt som heter AI TWEAKER,
vet inte vad det heter i UEFI du får leta lite.

Visa signatur

|i7 950 @ 4.0 Ghz 1,3v TR Archon P'n'P | Asus P6X58D-E | Dominator 6 Gb 1600 mhz | Msi GTX580 TWNFRZR II @ 840/1680/4140 | Seasonic X-750 W | WD Black 500 Gb | Samsung F3 1Tb | CM ATCs 840 | Win 7 Ultimate 64-bit |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av godspeed:

suck..msi är ett skräpmärke på moderkort och kommer alltid förbli...om folk googlade lite på sina delar innan de kutade iväg för att köpa..msi är ökända för att ha instabila och tråkiga moderkort, inte precis undra på att de ofta är billiga och med i många paketerbjudande..kollada ifall minnena är listade i deras lista över godkända minnen först
Sen, om de är det, ta ur en sticka i taget och försök köra datorn, dvs 4gb ram i taget
Ifall detta inte hjälper, kör memtest några rundor, minst fem stycken
Ifall det ger utslag på fel, så byt ut minnena på garanti
Ifall det inte gör det, så biosuppdatera ditt moderkort
Uppdatera firmware på din ssd disk ifall detta inte är gjort -detta är mycket viktigt
Angående din ssd, så skall den sitta i portarna för sata 6.0 och inte i s-ata 3 för då kommer du uppleva din burk som seg och knasig och i värsta fall ger det t o m låsningar

Ifall du har andra diskar inkopplade, koppla ur dessa och prova att göra ny installation igen, var noga med drivrutiner, hämta dessa enbart från respektive sidor, t e x grafikdrivern från nvidias hemsida och ljudkortets driver från msi´s hemsida och så vidare.

Hoppas detta kan hjälpa dig lite i felsökningen^^

Jag har ett MSI 770 och det är bättre än något annat jag haft.
Har inte det minsta problem med något, allt funkar som det ska och jag har haft det länge
Så nej, du har total fel. Sluta släng ur dig en massa skit bara för att du ogillar msi av någon anledning.
Faktum är att MSI är något bland det bästa så..
Aah..
Läs på nästa gång och sluta gå från dina egna erfarenheter bara för att du inte kan hantera en dator på rätt sätt

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av swinto538:

Tycker vi lämnar fanboyism utanför detta....

You know im right

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Medlem

Jag fann den och disabla:de, det blev en stor skillnad.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av RambOFreAc:

Jag har ett MSI 770 och det är bättre än något annat jag haft.
Har inte det minsta problem med något, allt funkar som det ska och jag har haft det länge
Så nej, du har total fel. Sluta släng ur dig en massa skit bara för att du ogillar msi av någon anledning.
Faktum är att MSI är något bland det bästa så..
Aah..
Läs på nästa gång och sluta gå från dina egna erfarenheter bara för att du inte kan hantera en dator på rätt sätt

--------------
Du baserar din erfarenhet på 1 kort, och för det första ett Amd-kort, vilka fungerar MYCKET bättre än deras intelbord.

Råkar jobba som pc-tekniker och handhar alla tillverkarna på moderkortssidan utom ecs,jetway och zotac, även om vi sålt lite zotac itx-bord.

Så ifall jag inte kan något, så borde jag vara anställd som något helt annat idag eller bytt yrke för den delen.

Jag baserar det här på mina erfarenheter som tekniker, inte av några fåniga personliga skäl som du just byggde din post på.
Det är inte ett instabilt msi-kort i singularis jag handhaft genom åren och särskilt inte s1155, s1156 korten var en dröm i jämförelse med p67 och h61 från msi ,gjorde senast idag ett rma på ett p67 från msi, slutade med att min chef sa att han inte tänker ta in fler utav märket på intelsidan.
Det finns alltid kort som fallerar, och det finns alltid såna som strular mer eller mindre än andra, och det är inte något man ska ta personligt, det gör inte tillverkarna heller.

Rant over.

TS:
Fick du total fart på burken med ht avslaget?
Det borde inte påverka så mycket egentligen
Men, biosuppdatering är simpelt med msi moderkort, du kör bara msi liveupdate och följer instruktionerna, var bara mycket noga med att ha en stabil dator i övrigt innan du gör detta

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Har man Sandy bridge (2600K) ska man INTE stänga av HT. Bara för de äldre.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Avstängd
Skrivet av godspeed:

--------------
Du baserar din erfarenhet på 1 kort, och för det första ett Amd-kort, vilka fungerar MYCKET bättre än deras intelbord.

Råkar jobba som pc-tekniker och handhar alla tillverkarna på moderkortssidan utom ecs,jetway och zotac, även om vi sålt lite zotac itx-bord.

Så ifall jag inte kan något, så borde jag vara anställd som något helt annat idag eller bytt yrke för den delen.

Jag baserar det här på mina erfarenheter som tekniker, inte av några fåniga personliga skäl som du just byggde din post på.
Det är inte ett instabilt msi-kort i singularis jag handhaft genom åren och särskilt inte s1155, s1156 korten var en dröm i jämförelse med p67 och h61 från msi ,gjorde senast idag ett rma på ett p67 från msi, slutade med att min chef sa att han inte tänker ta in fler utav märket på intelsidan.
Det finns alltid kort som fallerar, och det finns alltid såna som strular mer eller mindre än andra, och det är inte något man ska ta personligt, det gör inte tillverkarna heller.

Rant over.

TS:
Fick du total fart på burken med ht avslaget?
Det borde inte påverka så mycket egentligen
Men, biosuppdatering är simpelt med msi moderkort, du kör bara msi liveupdate och följer instruktionerna, var bara mycket noga med att ha en stabil dator i övrigt innan du gör detta

Att du "jobbar" som pc tekniker har jag svårt att tro då du inte vet vad du själv säger
Du letar troligtvis upp allt det där på igoogle då jag vet att MSI är bra.
Du får säga vad du vill, du kan sitta och försöka övertyga alla om att msi är dåligt, men i slutändan så är msi bra
Finns inget du kan göra åt det.
Så kom du med dina "erfarenheter" och säg en massa saker.
MSI är fortfarande bäst

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meanis:

Som sagt HT ställer till det för mpnga som har i7a, jag löste mina laggproblem med att stänga av HT.
Sen läste jag att det blev bättre för nån när dom stängde av "raw mouse input" finns under "options" och "controls" tror jag det va.

Jag har då inga som helst problem med nvidias nyaste drivisar.

Har HT och i7 2600k, och har HT på, har inga llagg problem, vet inte enns vad du snackar om? Inte märkt något problem med något spel alls med HT på. Så skulle gärna vilja veta mer vad detta påstående kommer ifrån.

Låter mer som om det är något annat program som kanske spökar till det om ni har HT på.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Har HT och i7 2600k, och har HT på, har inga llagg problem, vet inte enns vad du snackar om? Inte märkt något problem med något spel alls med HT på. Så skulle gärna vilja veta mer vad detta påstående kommer ifrån.

Låter mer som om det är något annat program som kanske spökar till det om ni har HT på.

Jag hittade då massor av inlägg när jag googlade om att folk löst sina lagg, stuttering när dom stängt av HT
kollade dock inte så noga om det bara gällde BLOOMFIELD eller om det faktist också gällde SB.
Kan hända att det fungerar bättre med SB.

Som sagt mina problem försvann när jag stängde av HT, men det är ju säkert bättre utvecklat i SB plattformen får man anta.

Visa signatur

|i7 950 @ 4.0 Ghz 1,3v TR Archon P'n'P | Asus P6X58D-E | Dominator 6 Gb 1600 mhz | Msi GTX580 TWNFRZR II @ 840/1680/4140 | Seasonic X-750 W | WD Black 500 Gb | Samsung F3 1Tb | CM ATCs 840 | Win 7 Ultimate 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RambOFreAc:

Jag har ett MSI 770 och det är bättre än något annat jag haft.
Har inte det minsta problem med något, allt funkar som det ska och jag har haft det länge
Så nej, du har total fel. Sluta släng ur dig en massa skit bara för att du ogillar msi av någon anledning.
Faktum är att MSI är något bland det bästa så..
Aah..
Läs på nästa gång och sluta gå från dina egna erfarenheter bara för att du inte kan hantera en dator på rätt sätt

Byt ut MSI mot Nvidia i det du skrev Jag har dessutom ett MSI Nvidia graffe som fungerar UTMÄRKT i BF3 både med gamla drivrutiner och nya. Faktum är att jag märker ingen skillnad alls mellan 280->285 drivrutinerna, spelet flyter på hur bra som helst på High inställningar... och klart spelbart på ultra Generalisera gärna inte genom att säga att Nvidia korten krånglar i allmähet. Det är nått strul med de nya drivisarna just nu och om vi skall vara ärliga är väl AMD historiskt legendariska på strulande drivrutiner, även om deras kort var mycket bra...förr

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av RambOFreAc:

Det enda felet jag ser är nvida grafikkortet
För en gångs skull så är det Nvidia som gör fel!
(stolt Amd Radeon HD 6970)
Jag har märkt att det är väldigt många med just nvida som har problem.
Det är dem där förbaskade nya drivrutinerna.

Försök hämta tillbaka dom gamla, tydligen ska det funka :S
Men jag säger det till alla som läser det här och inte har köpt bf3 och allt dom ska innan dess, KÖP INTE NVIDA GRAFIK KORT!
In

Uhm..
Jag kör 2st MSI Geforce GTX580 kort och jag kan ju säga att du har helt fel! Ligger mellan 80 - 120 fps på ultra i även de största striderna.

Som svar på varför det går segt.. Ta bort ALLA drivrutiner till grafikkortet och hämta hem den nya drivrutinen igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av RambOFreAc:

Att du "jobbar" som pc tekniker har jag svårt att tro då du inte vet vad du själv säger
Du letar troligtvis upp allt det där på igoogle då jag vet att MSI är bra.
Du får säga vad du vill, du kan sitta och försöka övertyga alla om att msi är dåligt, men i slutändan så är msi bra
Finns inget du kan göra åt det.
Så kom du med dina "erfarenheter" och säg en massa saker.
MSI är fortfarande bäst

Holy hell vilken fanboy du är, tänkte inte ens skriva här men du är bara förmycket. MSI är kiss, tyvärr, visst dom har några enstaka kort som presterat bra men dom är kända för att vara billiga för kompletta billiga paket. Jobbar även som pc-tekniker och haft många fel på MSI, trist men sant. Så vi köper ej in MSI längre.

Men får väl gratulera dig till ett stabilt moderkort

Sorry för OT btw =/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hypn0tiC:

Uhm..
Jag kör 2st MSI Geforce GTX580 kort och jag kan ju säga att du har helt fel! Ligger mellan 80 - 120 fps på ultra i även de största striderna.

Som svar på varför det går segt.. Ta bort ALLA drivrutiner till grafikkortet och hämta hem den nya drivrutinen igen

Men snälla dom är byggda i samma fabrik som övriga kort! Sen brand på

Fattar inte vad problemet är,Jag gillar inte heller MSI pgr av en massa missöden så håller jag med till en stor del! Betyder dock inte att det är skit för att jag har haft problem med diverse kort från MSI.JAg själv tycker Gigabyte är väldens bästa märke men det finns det många andra som inte tycker och det är väl tur det!

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

--------------
Du baserar din erfarenhet på 1 kort, och för det första ett Amd-kort, vilka fungerar MYCKET bättre än deras intelbord.

Råkar jobba som pc-tekniker och handhar alla tillverkarna på moderkortssidan utom ecs,jetway och zotac, även om vi sålt lite zotac itx-bord.

Så ifall jag inte kan något, så borde jag vara anställd som något helt annat idag eller bytt yrke för den delen.

Jag baserar det här på mina erfarenheter som tekniker, inte av några fåniga personliga skäl som du just byggde din post på.
Det är inte ett instabilt msi-kort i singularis jag handhaft genom åren och särskilt inte s1155, s1156 korten var en dröm i jämförelse med p67 och h61 från msi ,gjorde senast idag ett rma på ett p67 från msi, slutade med att min chef sa att han inte tänker ta in fler utav märket på intelsidan.
Det finns alltid kort som fallerar, och det finns alltid såna som strular mer eller mindre än andra, och det är inte något man ska ta personligt, det gör inte tillverkarna heller.

Rant over.

TS:
Fick du total fart på burken med ht avslaget?
Det borde inte påverka så mycket egentligen
Men, biosuppdatering är simpelt med msi moderkort, du kör bara msi liveupdate och följer instruktionerna, var bara mycket noga med att ha en stabil dator i övrigt innan du gör detta

Jag satte ssd på sata 6.0 och hdd på sata 5.0(Det var tvärtom innan) och jag vet inte om det var det som var felet men nu känns datorn mycket "smoothare" både på internet och när jag är inne i battlefield 3. Dock känns det inte 100%igt om du förstår vad jag menar.. Jag var inne i bios i säker 1-2 timmar och hittade ingenting om HT, kan du kanske veta vart jag ska kolla? Dock såg jag när ja va inne att temperaturen på CPUn va 97 grader, är inte det jävligt mycket?
Ska jag köra en biosuppdatering av moderkortet även fast jag har laddat ner och installerat drivrutiner från msi's hemsida? kan nått bli knas då?

tack för all hjälp!

PS. FPSn i Battlfield 3 ligger mellan 7-80 därför känns datorn inte 100% borde väl kunna få det stabilare?

Permalänk
Medlem

ide????load???

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk

Det är ju internetet som inte hänger med tror jag.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36