Utförlig Battlefield 3 Manual med Squad commands?

Permalänk
Avstängd

Utförlig Battlefield 3 Manual med Squad commands?

finns det nån riktigt utförlig manual för BF3?
det enda man får upp från origin är en epelepsi varningsbild

läste även den officiella manualen men inte ett skit om vilka kommandon squad leadern har

det jag undrar över är mest hur man väljer olika kommandon som squad leader?
jag vet om att man trycker Q när man siktar på en post
men inte hur man väljer attack this eller defend this det tycks väljas lite olika?
move to this location finns inte eller?

Squad leadern ska ju även kunna tillkalla artilleri stöd?
hur funkar det?
är det nån upplåsning som kommer senare?

pissigt att man måste gissa sig till kommandon eller fråga om dom.

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Bra fråga, jag undrar också vad som hände med DICE's utlovade kompensation för avsaknaden av commander.

Visa signatur

Citera för svar!

i5 2500k @ 4.6 GHz - 2x HD6950@CF - 8 GB CL8 VENGEANCE @ 1866 MHz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av joYchez:

Bra fråga, jag undrar också vad som hände med DICE's utlovade kompensation för avsaknaden av commander.

det verkar som det är Engineeren som måste låsa upp för att kunna tillkalla Artilleri stöd om han är Squad leader
läste det nånstans men jag vet inte om det stämmer.

kom igen nu det måste ju finnas nån riktig manual nånstans?
eller är det unlock på den med ?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Avstängd

ok ta bort tråden

tydligen så har Dice supit bort den utförliga manualen så det är ingen ide att fråga efter den

jag fick även svar på frågan ang Squad leader commands på battlelog forumet
dom enda kommandona man kan göra som Squad Leader är Attack This eller Defend this när man siktar på en flagga.
är flaggan tagen av sitt lag så väljs Defend this och är den tagen av motsatta laget så blir det Attack This.
det är det enda man kan göra.

sen varför dom har tagit bort Need Ammo/Repair/Medic från Commo rose är ju en annan fråga

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|