Permalänk
Avstängd

Hack Till BF3 Redan?

Har det redan kommit hacks och cheats till BF3 som förstör spelet? Inte uppmärksammat något för egen del, men på en server igår klagade en massa på att en kille wallhackade. Cheat eller nån bugg bara, vad tror ni?

Permalänk
Konsolgrävare

Yes det finns hack tex http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/Boxman13/ är lvl 145(högsta) och han har bara 106 kills, han har 392 729 427 score/min och bara spelat i 4 timmar......

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emmet45:

Har det redan kommit hacks och cheats till BF3 som förstör spelet? Inte uppmärksammat något för egen del, men på en server igår klagade en massa på att en kille wallhackade. Cheat eller nån bugg bara, vad tror ni?

Det är inte direkt någonting nytt att människor i spel anklagar bra spelare för att hacka, det förekommer i princip i alla spel som har en multiplayer. Jag tror alltså inte att det är en "bugg"

Visa signatur

ASUS P8P76-Pro | i7 2600k | 8GB Corsair XMS3 | Gigabyte 6970 | 2x Samsung Spinpoint 1TB | Corsair Obsidian 800D | Corsair HX 750w |

Permalänk
Sötast

Klart det finns hacks, det finns det till alla spel :C

Permalänk

Japp... Finns flera tyvärr-.-...

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Avstängd

Klart att det finns hacks till alla spel, jag blev så överraskad att det redan kommit cheats till BF3, två dagar efter releasen..

Permalänk
Medlem

Igår när jag lirade så var det flera st som blev bannade pga "Multihack" så anticheatmjukvaran verkar fungera. Får hoppas att problemet inte blir ignorerat som i BFBC2 bara!

See you on the battlefield!

Permalänk
Avstängd

Hur många har stake att våga erkänna att dom använder sig av hacks och cheats då? Jag har aldrig använt mig av något, för mig förstör det lite av spelet att som killen på länken ovan komma till högsta level direkt, då finns det ju inget kvar att spela för? Bara spela utan några rewards, det är sånt spel går ut på för min del, att få rewards och levla upp hela tiden. Men kör inget cheats för att ta mig dit snabbare för den delen.

Permalänk
Medlem

Fanns ju hacks redan på betan så :/

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Avstängd

skit i hack
det är väl bara att banna dom som håller på

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Jag förstår faktiskt inte hur snorungarna tänker när man vill fuska i ett multiplayer spel? Patetiskt och hur fan är det kul?

Jag tycker det är en helt annan sak att fuska i singelplayer då det bara är en själv som det handlar om med detta är bara barnsligt.

Permalänk
Medlem

Under release natten var det en och en annan, sprejad i palten från andra sidan kartan med M249 var riktigt intressant när man kom från basen. Men det är grymt svårt att bedömma då det inte finns någon möjlighet att specca folk från deras ögon, som i t ex CS. Fattar inte hur man kan slira på en sån liten grej sen BF1942.

Permalänk
Medlem

Kan ju själv erkänna att man fuskat, typ lite hacks i typ CS 1.6 och Diablo 2 och kanske i något singleplayer spel (GTA för att få vapen etc) när man var yngre (säg runt 13-14, nu 21). Men det växte man ju ifrån ganska snabbt tyckte. Är helt enkelt inte lika roligt om man klarar något endast pga fusk.

OT: Fanns hacks redan i betan. Synd, men så är tyvärr verkligheten. Finns allt för många ryggradslöst folk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kid_A:

Det är inte direkt någonting nytt att människor i spel anklagar bra spelare för att hacka, det förekommer i princip i alla spel som har en multiplayer. Jag tror alltså inte att det är en "bugg"

Så sant så, en polare som blir bannad lite nu och då i TF2 och när jag sitter bredvid honom så kan jag tydligt se att han inte fuskar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av onYYx:

Fanns ju hacks redan på betan så :/

Hehe, av Dice själva, som när man trillade ner genom marken och kunde se alla på hela kartan och skjuta dem därifrån. Argh, dumma Dice som stoppar in hacks i betan
(Ta det inte seriöst ^^ )

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Få hoppas dom får upp ett bra filter mot det . det är lite surt för ärliga spelare när en fuskare kommer in.
Spela CS mycket förut men sluta med de för det var så många som fuska där, värst när ens spel kompisar sitter och klagar sen nästa stund kör hack själv .
Tyvärr så kommer det alltid att finnas fuskare i alla spel minsta motståndets lag.

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emmet45:

Klart att det finns hacks till alla spel, jag blev så överraskad att det redan kommit cheats till BF3, två dagar efter releasen..

Har varit ute i mer än två dagar.

Tyvärr så hjälper PB ingenting.

Permalänk

Kolla på han som ligger först t.ex: http://battlelog.battlefield.com/bf3/battlereport/show/398536...

Där är ett av hans senaste games, och som du ser så har har otroligt usla stats (vilket betyder att han inte har något som oneshottar från andra mapen). Han får bara så otroligt mycket points, liksom alla andra på servern. Det är alltså servern som gör det, då ALLA får så mycket poäng.

Permalänk
Medlem

spelade på en server igår. såg säkert 30-40pers som vart bannade för GAMEHACK

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HaBBarN:

spelade på en server igår. såg säkert 30-40pers som vart bannade för GAMEHACK

haha du skojar?
40 pers av 64?
är folk så dåliga så att dom måste ta till fusk eller vad är det frågan om :)?

stackars folk som inte kan spela nåt mer
hur tänker dom?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

haha du skojar?
40 pers av 64?
är folk så dåliga så att dom måste ta till fusk eller vad är det frågan om :)?

stackars folk som inte kan spela nåt mer
hur tänker dom?

inte på samma runda men 5-6 st per runda vart säkert bannade, var på en svenskserver. dom flesta som vart bannade var säkert ryssar.

VcC Gaming - Rush&Conquest [SWE] denna server var det

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem

Det finns företag som programmerar hacks/cheats/aimbots och säljer det för pengar. Likaså fanns det pirat versioner av BF3 redan dagen efter att de lanserades i USA. Detta vet de flesta som är insatt i data världen. Men sen är det också som det har sagts tidigare, att bra spelare kan enkelt anklagas för fusk av folk som helt enkelt.... är sämre och har mindre erfarenheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chourou:

Det finns företag som programmerar hacks/cheats/aimbots och säljer det för pengar. Likaså fanns det pirat versioner av BF3 redan dagen efter att de lanserades i USA. Detta vet de flesta som är insatt i data världen. Men sen är det också som det har sagts tidigare, att bra spelare kan enkelt anklagas för fusk av folk som helt enkelt.... är sämre och har mindre erfarenheter

Inte bara bra spelare, har själv blivit bannad i CS för "WH".
Jag har alltid spelat mycket med öronen så hör jag KLAMP KLAMP på andra sidan väggen så väljer jag att skjuta istället för att vänta å förlora "mano a mano" ;).
Det är både bra å dåligt, bra att dom bannar om dom misstänker men samtidigt kan det bli lite hårt ibland. Fast det är väl baksidan som ni proffs får ta.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Själv har jag inte stött på något. Borde finnas ett smidigt kick-system men det fungerar ju sällan...

Permalänk
Medlem

Dom som ligger först cheatar inte, dom trixar med poängsystemet.

Visa signatur

Corsair Carbide 500r | Intel i7 2600k 3,8 Ghz | Asus P8P67 Pro | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 16 GB|Asus GeForce GTX 580 DirectCU II 1,5 Gb | Corsair Gameing 800 W |

Permalänk
Medlem

Folk e ju så jävla dumma i huvet som ska fuska. Det e ju inte ens kul.
Ok. när man lirade t ex Single player i Starcraft elelr WarCraft 3 kanske man kunde dra in cash eller nåt. för att få det över fort. Bara för att få se Storyn o så.
Men när man lirar multiplayer. Palla bli bannad i ett spel man köpt. Speciellt om man har Steam Konto eller Origin med massa andra spel länkade.
Aja. finns alltid idioter överallt.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem

Här är en "fuskserver" men det finns garanterat fler.
http://battlelog.battlefield.com/bf3/battlereport/show/396343...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Här är en "fuskserver" men det finns garanterat fler.
http://battlelog.battlefield.com/bf3/battlereport/show/396343...

Fy fan asså, dom kan säkert inte lira heller.

Visa signatur

Corsair Carbide 500r | Intel i7 2600k 3,8 Ghz | Asus P8P67 Pro | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 16 GB|Asus GeForce GTX 580 DirectCU II 1,5 Gb | Corsair Gameing 800 W |