radeon 6400 hd series bf 3 problem hjälp

Permalänk
Medlem

radeon 6400 hd series bf 3 problem hjälp

jo när jag installerade bf 3 och det funkade inte först, sedan ändrade jag det till 16 bitar det funkade bara när man minimerade fönstret men när man gör i helskärm så flimrar det 4 gånger ungefär. jag använder hp 4530s modellen som är en bärbar dator. och är det någon som vet att man kan lämna tillbaka spelet och få pengarna tillbaka hos gamestop.

Permalänk
Hedersmedlem

Snälla, en laptop för ett av de mest krävande spelen.
Lämna tillbaka det och lira något mer snällt för din dator.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Jag tror inte att du kan lämna tillbaka spelet om du har aktiverat koden.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ditt grafikkort är väldigt uselt. Ledsen att behöva spräcka din bubbla.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

men hur byter jag det och var kan man köpa det nya grafiken

Permalänk
Skrivet av Valiumballong:

Ditt grafikkort är väldigt uselt. Ledsen att behöva spräcka din bubbla.

Onödigt drygt svar hursom ...

Dock räcker ditt grafikkort knappt till, iaf inte på högre upplösning

Visa signatur

''Du kanske kan spela, MEN KAN DU KÖTTA?!?!?!''

Spelrigg: Intel i5 3570k 3.4Ghz [/B], Asus Nåt med Z77 4Gb DDR3, Asus GTX560Ti, 500gb HDD,Tagan Twoforce II 500w
Server: DL380G3, 6Gb ECC-minne, 2x Xeon @ 2,4Ghz, 72Gb 10k rpm SCSI, ESX Hypervisor 3.5

Permalänk
Medlem

jo även vid hög upplösing funkar det men jag får den inte helskärm den visar bara fönstret

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurresingh:

men hur byter jag det och var kan man köpa det nya grafiken

Eftersom du har bärbar går grafiken inte att byta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurresingh:

Inte för att va sån men den datorn är väll bra till surf å film mm, men lite för budget för att spela ett sånt spel med tillfredsställande inställningar.
Alt+Enter brukar funka om man vill ha helskärm men vad jag kan förstå det som så kan du få helskärm men det funkar inte så bra eller?
Och nej du kan inte byta grafikkort i en bärbar!

Visa signatur

Mobo: Msi M-Power Lightning CPU: i7-3770K som kyls av en Antec KÜHLER H2O 920 RAM: Ballistic Elite 1866 16 GB GPU: Msi Gtx 780 Lightning SLI PSU: Be quiet dark power pro 850W Chassi: NZXT Switch 810 - Gunmetal SSD: Samsung 840 Pro Series SSD 128GB HDD 1: WD Caviar Black 1TB HDD 2:WD Caviar Black 2TB HDD 3:WD Green 4TB Skärm: BenQ XL2410T 120Hz Optiska enheter:Samsung DVD±RW brännare, SH-S223C Ljud: Asus Xonar Xense

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurresingh:

men hur byter jag det och var kan man köpa det nya grafiken

Det kan du inte göra. Det är bara till att köpa helt ny dator om du vill kunna spela BF3.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

men när jag trycker alt+enter så funkar det inte det bara flimrar

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurresingh:

men när jag trycker alt+enter så funkar det inte det bara flimrar

Tror helt enkelt att din dator inte pallar med spelet, då ditt grafikkort inte är tillräckligt kraftfullt.

Visa signatur

Mobo: Msi M-Power Lightning CPU: i7-3770K som kyls av en Antec KÜHLER H2O 920 RAM: Ballistic Elite 1866 16 GB GPU: Msi Gtx 780 Lightning SLI PSU: Be quiet dark power pro 850W Chassi: NZXT Switch 810 - Gunmetal SSD: Samsung 840 Pro Series SSD 128GB HDD 1: WD Caviar Black 1TB HDD 2:WD Caviar Black 2TB HDD 3:WD Green 4TB Skärm: BenQ XL2410T 120Hz Optiska enheter:Samsung DVD±RW brännare, SH-S223C Ljud: Asus Xonar Xense

Permalänk
Hedersmedlem

Som jag skrev. Din laptop är tyvärr ingen spelmaskin, så om du vill spela BF3 köp en stationär, för liknande som för laptopen + 5000:-.
Jag påstår inte att din burk är dålig, men det är ingen spelmaskin.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

ja jag håller på att upgradera min stationära som använder sig av P4 2.40 till 3.4 Ghz
och denns grafikkort är ny http://www.webhallen.com/hardvara/129231-gigabyte_geforce_620...

Permalänk
Medlem

men skumaste av allt det funkade med helskärms läge för någon dag sedan men nu ser jag fönstret med

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurresingh:

ja jag håller på att upgradera min stationära som använder sig av P4 2.40 till 3.4 Ghz
och denns grafikkort är ny http://www.webhallen.com/hardvara/129231-gigabyte_geforce_620...

Hoppas du bara trollar för oss. Men gör du inte det så kan jag direkt säga att en dator baserad på pentium 4 aldrig kommer klara bf3.
Jag har ex en athlon II x4 630 4gb ram och ett Radeon 4770. spelar i upplösningen 1280x1024 med medium-low och då är den datorn en bra bit bättre än en p4 tyvärr.
Du kommer behöva köpa dig en modern dator med spelgrafikkort det kan du nog få hjälp med här.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av gurresingh:

ja jag håller på att upgradera min stationära som använder sig av P4 2.40 till 3.4 Ghz
och denns grafikkort är ny http://www.webhallen.com/hardvara/129231-gigabyte_geforce_620...

Obvious troll is obvious

Permalänk
Medlem

Jag skulle gissa att det är något drivrutinsfel eller annat mjukvarufel som orsakar problemen för dig. En kompis kör spelet med ett HD 5470 dvs generationen innan ditt kort och han klarar av det i låg upplösning/inställningar med godkänd fps.

Tycker det är löjligt med alla grafiktalibaner här på forumet som skriker köp nytt grafikkort och vägrar överväga något annat än att man behöver nyaste kortet för 5000kr för att spela på minimum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurresingh:

ja jag håller på att upgradera min stationära som använder sig av P4 2.40 till 3.4 Ghz
och denns grafikkort är ny http://www.webhallen.com/hardvara/129231-gigabyte_geforce_620...

Directx 9 med bf3, njaaaa det funkar juh inte så bra.

Även sämst dator vid dagens läge.

Permalänk

Precis som alla säger, och utan att vara otrevlig men din laptop suger, specellt för BF3 som är ett av de mest krävande spelen to-date.

Permalänk
Medlem

gurresingh måste trolla annars vet jag inte vart sweclockers tagit vägen.....

Visa signatur

Fraktfritt Inet!

Varse gó ;)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av exroz:

Tycker det är löjligt med alla grafiktalibaner här på forumet som skriker köp nytt grafikkort och vägrar överväga något annat än att man behöver nyaste kortet för 5000kr för att spela på minimum.

Jag tycker det är löjligt med personer som ger intryck av kunnande om hårdvara, inte förstår kraven för ett nytt spel utan lämnar osedvanligt korkade uttalanden om lösningen på TS problem.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av exroz:

Jag skulle gissa att det är något drivrutinsfel eller annat mjukvarufel som orsakar problemen för dig. En kompis kör spelet med ett HD 5470 dvs generationen innan ditt kort och han klarar av det i låg upplösning/inställningar med godkänd fps.

Tycker det är löjligt med alla grafiktalibaner här på forumet som skriker köp nytt grafikkort och vägrar överväga något annat än att man behöver nyaste kortet för 5000kr för att spela på minimum.

1. Beror på vad man ser som godkänd fps.

2. Din kompis HD5470, är det ett stationärt kort eller ett mobility?

3. Ingen har sagt att man måste lägga 5000kr för att spela på minimum, men faktum är att spelet är våldsamt krävande. Lägg inte ord i våra munnar.

4. 5XXX och 6XXX-serierna är av samma generation men olika serie eftersom dom använder sig av samma tillverkningsteknik. Skillnaderna mellan dom två är försumbara.

Permalänk
Medlem

nåja tack för er information men jag ska ändå byta ut P4 till 3.40Ghz

Permalänk
Skrivet av gurresingh:

nåja tack för er information men jag ska ändå byta ut P4 till 3.40Ghz

Klockfrekvensen på en processor säger faktiskt inte mycket alls om dess faktiska prestanda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurresingh:

nåja tack för er information men jag ska ändå byta ut P4 till 3.40Ghz

Då hoppas jag inte att du menar P4 med 3.4 GHz, för den kommer inte att göra någon skillnad i BF3. Har du läst http://www.sweclockers.com/artikel/14650-prestandaanalys-batt... ? För att sammanfatta det hela är HD6400 och P4 inget man vill använda för att spela BF3.

Permalänk
Medlem

gör gärna det! men du kommer inte kunna spela på den..

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem

Ibland undrar jag vart nivån på folks intellekt ligger när de skriver sina svar här.
Men det ger oss andra något kul att flabba åt i alla fall.
Så fortsätt ni för all del

Ses på venten sen Jalle64, har lite roligt att förtälja dig

Visa signatur

"Jag skulle hellre vara både alkoholist och narkoman än religiös.
Alkoholister och narkomaner har i vart fall emellanåt en fungerande verklighetsuppfattning."
- Okänd.