Battlefield 3 datorkomponenter!

Permalänk
Medlem

Battlefield 3 datorkomponenter!

Hur höga inställningar kommer jag att kunna ha med denna burken? Vill helst kunna köra med minst high med acceptabla FPS.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1057262/2011-10-29

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Medium @ 1080p. Den klara inte minst High med acceptabla fps.

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banksia:

Hur höga inställningar kommer jag att kunna ha med denna burken? Vill helst kunna köra med minst high med acceptabla FPS.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1057262/2011-10-29

Tack på förhand!

Alltid svårt att säga, vad accepterar du för FPS o.s.v. men ultra bör du kunna köra utan problem sen om du kan ha AA, AO och hög AF det beror som sagt på hur hög FPS du vill ha för att det ska flyta för dig
Dock kanske på ultra du får klara dig utan AA och HBAO.

Personligen tycker jag high ser riktigt bra ut och kör du high lär du kunna dra på allt annat riktigt bra

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Köp inte två stycker 560 ti 1gb modellen om du ska lira BF3, det kräver mer videominne för de högre inställningarna.
Skulle satsat på ett 580 i detta fallet faktiskt.
Kolla här för info om hur de olika korten presterar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foniox:

Köp inte två stycker 560 ti 1gb modellen om du ska lira BF3, det kräver mer videominne för de högre inställningarna.
Skulle satsat på ett 580 i detta fallet faktiskt.
Kolla här för info om hur de olika korten presterar.

Just ja det tänkte jag inte på BF3 vill gärna ha upp mot 1.5GB minne vid ultra, my bad.
Kanske bäst att du försöker hitta nåt annat kort med mer minne om du vill lira på ultra :/

Mitt GTX 460 funkar bra på high men jag kör utan AA och AO och jag har bara 4xAF.

Vet inte hur mycket mer minne AA, AO och högre AF kräver så vill du ha allt "lull lull" på så satsa på GTX 580 eller AMD 6950 2GB eller 6970 2GB

EDIT: Men då blir det också dyrare om du väljer GTX 580 SLI eller AMD 6950 CF eller AMD 6970 CF :/

Visa signatur