Permalänk
Medlem

BF3 upplåsning M4?

Någon som vet varför det finns två stycken M4;or att låsa upp som engineer? Man blir ju ändå länkad till samma vapen när man klickar på det i upplåsningsfliken. Det första heter bara M4 och man låser upp det vid 40,000 engineer poäng. Det andra låser man upp vid 145,000 poäng och då endast som ryss eftersom man redan har den bössan som amerikan.

Någon som vet något kring detta? Jag menar, M4 och M4A1 är ju samma vapen.

Permalänk
Medlem

Det är inte riktigt samma vapen om jag minns rätt (:
Använt den en gång men om jag minns rätt så kunde man inte ha full auto på den utan bara burst och semi auto(?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qewk:

Det är inte riktigt samma vapen om jag minns rätt (:
Använt den en gång men om jag minns rätt så kunde man inte ha full auto på den utan bara burst och semi auto(?)

Jaså okej, det var ju väldigt kreativt av Dice att ta med ett vapen som är precis lika förutom en liten burst, väldigt trevligt och kul. (not)

Permalänk
Medlem

I-landsproblem?

Visa signatur

CPU: 3570K |Minne: 8GB Corsair Vengence|GPU: GTX 650|Chassi: Nano 304|PSU: Corsair 600W M|Kylning: Batterisyra|Mus: MX150|Tangentbord: JP|Platta: Nexus 7(2013)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Jaså okej, det var ju väldigt kreativt av Dice att ta med ett vapen som är precis lika förutom en liten burst, väldigt trevligt och kul. (not)

Haha
Jag ska gå in på nå server och kika på om jag minns rätt, så jag inte lurat dig!

Permalänk
Medlem

Google is your friend........

Står allt du behöver veta om bägge vapnen
http://en.wikipedia.org/wiki/M4_carbine

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av bud986:

I-landsproblem?

Må det mycket väl vara, hela BF3 är väl ett stort enda i-landsproblem iofs.

Skrivet av Qewk:

Haha
Jag ska gå in på nå server och kika på om jag minns rätt, så jag inte lurat dig!

Hehe ja gör så.

Om Dice läser denna tråden så kan de ju spara in på fler vapen inför nästa spel, ni kan ha minst 3 st AK-74 till assault klassen nästa gång. AK-74, AKS-74 och AK-74M. Tänk vad med tid ni skulle spara! Även ett flertal M16-versioner går ju att använda, finns ju hur många som helst.

Permalänk
Medlem

Okej hade rätt
Den heter bara M4 medan den andra som man startar med heter M4A1.
Dem har länkat till fel vapen på battlelog :(!
Men iaf, burst och semi auto är det på vapnet.. tror inte att det är bättre på något sätt faktiskt, tråkig unlock!

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Google is your friend........

Står allt du behöver veta om bägge vapnen
http://en.wikipedia.org/wiki/M4_carbine

Jag trodde inte att Dice kunde vara så tråkiga att de valde att införa två nästan identiska vapen med eldläge som skillnad, väldigt kasst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Jag trodde inte att Dice kunde vara så tråkiga att de valde att införa två nästan identiska vapen med eldläge som skillnad, väldigt kasst.

Aa fyfan, det förstörde allt för mig, blir väll att avinstallera nu då

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

För att man ska som ryss kunna spela med en m4, det hände i BF2 att många ville spela med det andra lagets vapen. Tänk lite! Anledningen till att man låser upp den sent vet jag ej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NZany:

För att man ska som ryss kunna spela med en m4, det hände i BF2 att många ville spela med det andra lagets vapen. Tänk lite! Anledningen till att man låser upp den sent vet jag ej.

Läste du ens vad jag skrev?

Permalänk
Medlem

Det är en flagga på vapnet vilket borde betyda att man kan låser upp vapnet för andra sidan också. Ser ut så på alla klassers startvapen...

Men ja, det finns två M4. Kanske en miss från Dice?

Edit: mjo, klickar man på den i battlelog så går det till samma; M4A1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NZany:

För att man ska som ryss kunna spela med en m4, det hände i BF2 att många ville spela med det andra lagets vapen. Tänk lite! Anledningen till att man låser upp den sent vet jag ej.

Skrivet av Tjodd:

Det är en flagga på vapnet vilket borde betyda att man kan låser upp vapnet för andra sidan också. Ser ut så på alla klassers startvapen...

Men ja, det finns två M4. Kanske en miss från Dice?

Det är ett annat vapen :/

Att få spela med M4A1 som ryss låser du upp ännu senare, efter G36C.. vilket är knepigt :(!
När man väl fått G36C lär man inte byta, är ett helt underbart vapen.. och de är nog en stor anledningen till att jag har 95% spelat som engineer haha =D

Permalänk
Medlem

Upptäckte precis att de har ju faktiskt gjort samma sak med assaultklassen, M16A3 och A4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Upptäckte precis att de har ju faktiskt gjort samma sak med assaultklassen, M16A3 och A4.

Ta en titt på RPK-74M och SVD också

Det är väl helt enkelt som sagt för att många vill kunna lira med ryska/amerikanska vapen som fel lag. Ungefär som i MoH (fast då amerikaner/talibaner) där man låser upp andra teamets vapen på lvl 12 för varje kit. Onödigt tycker jag då inte att det är, skapar mer möjligheter och större variation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaR:

Ta en titt på RPK-74M och SVD också

Det är väl helt enkelt som sagt för att många vill kunna lira med ryska/amerikanska vapen som fel lag. Ungefär som i MoH (fast då amerikaner/talibaner) där man låser upp andra teamets vapen på lvl 12 för varje kit. Onödigt tycker jag då inte att det är, skapar mer möjligheter och större variation.

Jo men det är inte det jag snackar om, jag snackar om att man låser upp ett nästan identiskt vapen där skillnaden är ett eldläge(M4 & M4A1, M16A3 & M16A4. Jag vet att man låser upp de ryska vapnen som amerikan och tvärtom.

Permalänk
Avstängd

Låste upp G36c idag så nu behöver jag bara 40k poäng till och jag låser upp standard vapnet, ser jag verkligen fram emot

Visst man kanske vill spela med andra lagets vapen men varför ha dom som dom sista vapen som du kan få? Väldigt konstigt tänk där.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Det jag har reagerat på är att både M16A3 och M16A4 finns i spelet. Fan vad nördigt, liksom. "Det är ju rent tekniskt sett annorlunda vapen, så det är ju ett legitimt tillägg i spelet."

Eller hur? xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Jaså okej, det var ju väldigt kreativt av Dice att ta med ett vapen som är precis lika förutom en liten burst, väldigt trevligt och kul. (not)

Ja men det är ju inte första gången DICE gör det.
Kolla bara i bf2 där du tex har 3 varianter av samma vapen.

G36E 3-burst/single (Stevie Wonder-bössan för medic)
G36C auto/single (spec-ops)
G36K 3-burst/auto (spec-ops i SF)

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

Fan vilken deal breaker, jag avinstallerar BF3 genast! Såhär får man inte göra!

EDIT: Kan man få pengarna tillbaka? Vad säger ARN om detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGiant:

Ja men det är ju inte första gången DICE gör det.
Kolla bara i bf2 där du tex har 3 varianter av samma vapen.

G36E 3-burst/single (Stevie Wonder-bössan för medic)
G36C auto/single (spec-ops)
G36K 3-burst/auto (spec-ops i SF)

inte riktigt samma grej då alla dom vapnena är OLIKA
http://en.wikipedia.org/wiki/Heckler_%26_Koch_G36#Variants

men enda skillnaden mellan M4 och M4A1 är om den har burst eller auto.
dock så tycker jag det här är löjligt att bli sur om.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

Sen när använder den ryska armen M4:or?

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

inte riktigt samma grej då alla dom vapnena är OLIKA
http://en.wikipedia.org/wiki/Heckler_%26_Koch_G36#Variants

men enda skillnaden mellan M4 och M4A1 är om den har burst eller auto.
dock så tycker jag det här är löjligt att bli sur om.

Är väl ingen som är sur? Tycker bara det är tråkigt, hade hellre sett fler andra vapen då istället. Det är ju variationen att kunna köra med flera olika vapen som är väldigt trevligt i längden, men amerikanerna har ju inte så många korta karbiner så jag förstår att de får återanvända M4 som engineer.

Men vem vet, vi kanske får lite fler vapen i framtiden, EA har ju sagt att de har en väldigt "aggressiv" expansionstaktik. (Förutom Back to Karkand)

Permalänk
Avstängd

kan det va som i medal of honur m4 v2 en lite mer modify version vad vet jag en bugg är det knappast

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Är väl ingen som är sur? Tycker bara det är tråkigt, hade hellre sett fler andra vapen då istället. Det är ju variationen att kunna köra med flera olika vapen som är väldigt trevligt i längden, men amerikanerna har ju inte så många korta karbiner så jag förstår att de får återanvända M4 som engineer.

Men vem vet, vi kanske får lite fler vapen i framtiden, EA har ju sagt att de har en väldigt "aggressiv" expansionstaktik. (Förutom Back to Karkand)

Korta karbiner finns det dock gott om - SCAR-L/H (CQC) (som i retail omvandlades till SCAR-H), Magpul Masda (fd ACR), MTAR-21 "Tavor" (som trots sitt israeliska ursprung enkelt kan falla under kategorin amerikansk), och XM8 - som as a matter of fact redan har varit med i Bad Company 1 & 2. Kan hända att jag glömde en och annan

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirnicke:

Korta karbiner finns det dock gott om - SCAR-L/H (CQC) (som i retail omvandlades till SCAR-H), Magpul Masda (fd ACR), MTAR-21 "Tavor" (som trots sitt israeliska ursprung enkelt kan falla under kategorin amerikansk), och XM8 - som as a matter of fact redan har varit med i Bad Company 1 & 2. Kan hända att jag glömde en och annan

Där ser man, XM8 hade jag helt glömt bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Är väl ingen som är sur? Tycker bara det är tråkigt, hade hellre sett fler andra vapen då istället. Det är ju variationen att kunna köra med flera olika vapen som är väldigt trevligt i längden, men amerikanerna har ju inte så många korta karbiner så jag förstår att de får återanvända M4 som engineer.

Men vem vet, vi kanske får lite fler vapen i framtiden, EA har ju sagt att de har en väldigt "aggressiv" expansionstaktik. (Förutom Back to Karkand)

I guess I over reacted

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |