Bildspecial: Captech Expo 2011

Permalänk
Medlem

För guddskull uppmärksamma nu inte att det var boothbabes på plats, då lär det ju aldrig hända igen... då kommer säkert militanta feminister dit och protesterar tills "vi" det vill säga alla andra än dem, inte orkar höra på tjatet längre utan tar bort boothbabesen för all framtid
Trevlig helg alla!

Permalänk
Skrivet av soccom83:

För guddskull uppmärksamma nu inte att det var boothbabes på plats, då lär det ju aldrig hända igen... då kommer säkert militanta feminister dit och protesterar tills "vi" det vill säga alla andra än dem, inte orkar höra på tjatet längre utan tar bort boothbabesen för all framtid
Trevlig helg alla!

Boothbabes är fett pinsamt. Har ingenting att göra med datorer (eller alla andra produkter de visar upp sig med) och jag skäms bara jag tänker på fenomenet.

Annars såg mässan trevlig ut. Synd att man inte bor i götet. Ja, eller, bo där vill jag inte göra men att besöka mässan hade varit skoj.

Permalänk
Medlem

Booth babes är pinsamt, gamer chicks är kick-ass *tittar nöjt på sambon som spelar Euphloria på PS3 just nu och vanligtvis raidar hardcore i WoW*

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

haha vill veta vad den kylaren tar

Visa signatur

||MSI P67a-gd55 REV B3 || Fractal Design R3 Arctic White || Intel i5 2500k 3.3/4.2 ghz || Gigabtye Geforce GTX 560 Ti SLI || 1 tb western digital 7200 rpm || Corsair XMS3 2x2gb 1,5 V 1600 mhz cl9 || Corsair TX750w ||

Permalänk

våran Cpu klocka helt okey på LN2

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Casemod-mästare

Det resultatet BSODade, det högsta vi fick var 6580 MHz i CPU-Z

Visa signatur

i7-980X | 2st Quadro FX4800 | GA-X58A-OC | Vengeance LP 6x 4GB (Tot; 24GB) | HX1000W | Intel 510, 120GB | Intel 520, 240GB | Raid1 2x 1,5TB (Tot; 1,5TB) | Raid5 6x 2TB (Tot; 10TB)
Hemmabyggt skärmställ för 4st 24" skärmar (Galleri) | Solid koppar pot för LN2 (Galleri)

Permalänk
Medlem
Skrivet av rampjesus:

Boothbabes är fett pinsamt. Har ingenting att göra med datorer (eller alla andra produkter de visar upp sig med) och jag skäms bara jag tänker på fenomenet.

Annars såg mässan trevlig ut. Synd att man inte bor i götet. Ja, eller, bo där vill jag inte göra men att besöka mässan hade varit skoj.

Vad är det som gör dem fett pinsamma? Har inte de samma rätt som en "nörd" eller en helt vanlig snubbe att stå där? har inte företag rätt att anställa vem de vill?
brudar har ju inte direkt så mycket med bilar att göra heller, men ändå finns det mängder att bootbabes på bilmässor. Men vi kanske ska inför regler som säger att tjejer/kvinnor inte får vara lättklädda på allmän plats, och att de inte får arbeta om som bootbabes om det genomförs en omröstning på facebook och det anses vara felaktigt?

Permalänk
Skrivet av Mr 3D:

Det resultatet BSODade, det högsta vi fick var 6580 MHz i CPU-Z

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2069550

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem

Hitta den feta cpu kylaren http://www.scythe-usa.com/product/cpu/116/ScytheUSA-ProductsC...
Hitta försäljare http://www.inet.se/artikel/5321868/scythe-susanoo
mm kanske köpa en inte så dyr

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

All components around the CPU socket, including MOSFET, Northbridge, VGA, as well as RAM, this super ultra-sized heatsink can cool the entire devices in your PC!

Man blåser alltså all värme som kylaren absorberat rakt mot moderkortet och VÄRMER alla komponenter istället för att blåsa den rakt ut ur lådan som många andra gör.

Visa signatur

Vit kaffekopp V1.0

Permalänk
Skrivet av soccom83:

Vad är det som gör dem fett pinsamma? Har inte de samma rätt som en "nörd" eller en helt vanlig snubbe att stå där? har inte företag rätt att anställa vem de vill?
brudar har ju inte direkt så mycket med bilar att göra heller, men ändå finns det mängder att bootbabes på bilmässor. Men vi kanske ska inför regler som säger att tjejer/kvinnor inte får vara lättklädda på allmän plats, och att de inte får arbeta om som bootbabes om det genomförs en omröstning på facebook och det anses vara felaktigt?

Har väl inte så mycket med saken att göra? Bara för att det är okej att ha sex innebär det inte att det är okej att köpa sex, alla dina argument är exakt lika applicerbara där. Men om du tycker att prostitution är okej så kan jag köpa dina argument även om jag inte håller med om dem för fem öre.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Isorien:

Man blåser alltså all värme som kylaren absorberat rakt mot moderkortet och VÄRMER alla komponenter istället för att blåsa den rakt ut ur lådan som många andra gör.

Detta förutsätter ju att luften hettas upp mycket när den passerar kylaren, och med tanke på ytan så kan jag säga att det inte händer. Luften kommer vara mycket kallare än komponenterna.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av whiskerer:

Har väl inte så mycket med saken att göra? Bara för att det är okej att ha sex innebär det inte att det är okej att köpa sex, alla dina argument är exakt lika applicerbara där. Men om du tycker att prostitution är okej så kan jag köpa dina argument även om jag inte håller med om dem för fem öre.

jag skulle säga att det skulle vara samma sak som att sälja sex, det är ju en tjänst man försöker förmedla i det fallet. Det gör ju i princip alla företag, jag menar modeller är ju mer än bara en glorifierad klädhängare.. Carmen electra, pamela anderson osv. Jag tycker nog att sälja en image på det sättet måste vara okej. Att man sen kan tycka att det inte har med sammanhanget att göra är en annan sak, det får folk verkligen tycka och sedan agera utefter. Att kategoriskt säga att något är rätt eller fel är ofta svårt.

Permalänk
Sötast

Gå å lägg er PKsverige, orkar inte höra erat skit i alla forum i sverige >_<

Permalänk
Medlem

Jag var på Mässan , mycket intressant och kul att Sweclockers lagt upp om detta =). Fräckast vart den dära kvävekylda datorn dom höll på med hos Gigabyte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av soccom83:

Vad är det som gör dem fett pinsamma? Har inte de samma rätt som en "nörd" eller en helt vanlig snubbe att stå där? har inte företag rätt att anställa vem de vill?
brudar har ju inte direkt så mycket med bilar att göra heller, men ändå finns det mängder att bootbabes på bilmässor. Men vi kanske ska inför regler som säger att tjejer/kvinnor inte får vara lättklädda på allmän plats, och att de inte får arbeta om som bootbabes om det genomförs en omröstning på facebook och det anses vara felaktigt?

När vi ändå är i farten kan vi väl förbjuda alla modeller också? Varför behöver det vara snygga tjejer som visar upp kläder överallt?

Permalänk

Tycker inte alls tjejer passar in som delar ut reklam eller står i någon monter med minimalt med kläder eller pattar som är way to big to be beautiful. De får gärna vara där som vilken kontorsnisse som helst men för att locka 'kunder' eller att bara få så många bilder tagna på sig som de flesta är ute efter.. Nej tack.

Lite synd att det är en stängd mässa.
Ett par dar för företag och ett par öppen mässa hade ju varit optimalt kanske?

ang öl eller 'gåvor' visst det kanske också är fel liksom tjejer men hur många tittar ärlig talat på produkten mer än 'ha begäret' dvs gå fram ta en penna och en godisbit och springa iväg och gömma sig eller den som har tyngst påse med mest saker med sig hem vinner tävlingen.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Bara gubbar och killar

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Detta förutsätter ju att luften hettas upp mycket när den passerar kylaren, och med tanke på ytan så kan jag säga att det inte händer. Luften kommer vara mycket kallare än komponenterna.

Men hur mycket luften hettas upp av kylaren är ju ett direkt kvitto på hur mycket värme den leder bort från cpu. Ju effektivare kylare ju mer värme tar den upp ur processorn och skickar ut i luften. Sen är det ju bara en detalj om det skickas ut som en liten riktad ström ut ur lådan eller virvlas runt i ett stort flöde inne i lådan som den här verkar göra? Den värmen som känns ganska sval i början kommer ju efter nån timme med hög belastning värmas upp då det inte skickas ut ur lådan?

ganska övertygad att totaltempen kommer stiga sakta ju längre du kör med hård belastning på en sån här teknik då värmen inte skickas rakt ut.

Visa signatur

Vit kaffekopp V1.0

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Isorien:

Men hur mycket luften hettas upp av kylaren är ju ett direkt kvitto på hur mycket värme den leder bort från cpu. Ju effektivare kylare ju mer värme tar den upp ur processorn och skickar ut i luften. Sen är det ju bara en detalj om det skickas ut som en liten riktad ström ut ur lådan eller virvlas runt i ett stort flöde inne i lådan som den här verkar göra? Den värmen som känns ganska sval i början kommer ju efter nån timme med hög belastning värmas upp då det inte skickas ut ur lådan?

ganska övertygad att totaltempen kommer stiga sakta ju längre du kör med hård belastning på en sån här teknik då värmen inte skickas rakt ut.

Då har du inte välfungerande chassiventilation. Och det är i princip omöjligt att få riktigt varm luft från en kylare, om man får det så fungerar den inte bra.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Skrivet av doskrille:

Jag var på Mässan , mycket intressant och kul att Sweclockers lagt upp om detta =). Fräckast vart den dära kvävekylda datorn dom höll på med hos Gigabyte.

kul att du gillade våran rigg

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

ang öl eller 'gåvor' visst det kanske också är fel liksom tjejer men hur många tittar ärlig talat på produkten mer än 'ha begäret' dvs gå fram ta en penna och en godisbit och springa iväg och gömma sig eller den som har tyngst påse med mest saker med sig hem vinner tävlingen.

Med tanke på att det var en stängd mässa för återförsäljare kanske deflesta var väldigt intresserade eftersom det är deras jobb att vara där? Jag vet inte, men tycker att det borde vara stor skillnad mot en mässa öppen för konsumenter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celcius:

Helt lagom, tycker att det var bättre att ha 120mm än 100mm fläktar

Hehe ok

Skrivet av Lastviking:

Det är den bästa processor kylaren jag har ägt!, slår True Black och H50 på fingrarna som jag hade innan i ljud och temp funktion!, funkar kallas till min nya 1090T @ 4.1ghz+

Låter väldigt lite med fläktarna på min och även inte allt för högt med fläktarna på max. Kyler även ram minnena och är inte i vägen för dem.

Ok, ja har man ett tillräckligt stort chassi för kylaren så kan jag tänka mig att den är bra

Visa signatur

Stationär: EVGA X299 Micro | Intel Core i7 7740X | GeForce GTX 1060 6GB | Kingston HyperX 16GB 2666 MHz | WD Blue 3D NAND SSD 500GB
Tillbehör: 3 x LG 21,5" | Corsair Vengeance K65 | Deathadder | Astro A40
Bärbart: MacBook Pro 13" -10 | iPad 2 16Gb

.: Citera för svar :.

Permalänk
Medlem

Hade varit kul om ni hade kunnat göra ett reportage därifrån nu när det inte blev någon fredagspanel. Skaffa en kameraman till redaktionen?!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Skrivet av soccom83:

Vad är det som gör dem fett pinsamma? Har inte de samma rätt som en "nörd" eller en helt vanlig snubbe att stå där? har inte företag rätt att anställa vem de vill?
brudar har ju inte direkt så mycket med bilar att göra heller, men ändå finns det mängder att bootbabes på bilmässor. Men vi kanske ska inför regler som säger att tjejer/kvinnor inte får vara lättklädda på allmän plats, och att de inte får arbeta om som bootbabes om det genomförs en omröstning på facebook och det anses vara felaktigt?

Det känns som att du inte riktigt förstår hur jag menar nu. Jag menar att det är pinsamt av företagen att använda sig av brudar för att kränga produkter och jag tycker att det är pinsamt eftersom de förstärker fördomarna mot oss människor som är intresserade av datorer, nördar om man så vill, som idioter som köper prylar endast för att det står en kvinna och visar hud. Jag tycker att det är billigt helt enkelt, tacky, och förminskar kvinnor till att bara stå där och vara snygga objekt.

Jag tycker alltså att det är företagen som använder sig av dem som är pinsamma och bakåtsträvande när det gäller synen på datorer och kvinnor.

Men jag är väl bara en tråkig idiot som inte tycker att folk "ska få ha kul" när de är på mässa. För man går ju på en datormässa för brudarna, right?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rampjesus:

Det känns som att du inte riktigt förstår hur jag menar nu. Jag menar att det är pinsamt av företagen att använda sig av brudar för att kränga produkter och jag tycker att det är pinsamt eftersom de förstärker fördomarna mot oss människor som är intresserade av datorer, nördar om man så vill, som idioter som köper prylar endast för att det står en kvinna och visar hud. Jag tycker att det är billigt helt enkelt, tacky, och förminskar kvinnor till att bara stå där och vara snygga objekt.

Jag tycker alltså att det är företagen som använder sig av dem som är pinsamma och bakåtsträvande när det gäller synen på datorer och kvinnor.

Men jag är väl bara en tråkig idiot som inte tycker att folk "ska få ha kul" när de är på mässa. För man går ju på en datormässa för brudarna, right?!

Då jag är kunnig inom marknadsföring så kan jag säga att företagen inte är idioter när de använder sig av sexknep såsom att använda sig av vackra kvinnor i båsen. Detta då syftet med dem inte är att du skall gå därifrån direkt med en köpt pryl. Nej syftet är att få din hjärna i programmerarläge, när man ser en sexuellt attraktiv tjej så vidgas pupillerna och hjärnan blir mycket mer observant, samt lägger saker och ting på minnet. Man kan säga att minnet av händelsen intensifieras, man minns bättre helt enkelt. Syftet med att förstärka minnet på det här sättet är att branda din hjärna dvs bränna in företagets märke i ditt huvud. Nästa gång du tänker tex moderkort vid nästa bygge så vill företaget att MSI som märke skall dyka upp i ditt huvud som ett alternativ och därmed öka chansen att det blir ett sådant vid nästa bygge.

Det här tricket är väl beprövat särskilt inom bilbranchen och det fungerar.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av rampjesus:

Det känns som att du inte riktigt förstår hur jag menar nu. Jag menar att det är pinsamt av företagen att använda sig av brudar för att kränga produkter och jag tycker att det är pinsamt eftersom de förstärker fördomarna mot oss människor som är intresserade av datorer, nördar om man så vill, som idioter som köper prylar endast för att det står en kvinna och visar hud. Jag tycker att det är billigt helt enkelt, tacky, och förminskar kvinnor till att bara stå där och vara snygga objekt.

Jag tycker alltså att det är företagen som använder sig av dem som är pinsamma och bakåtsträvande när det gäller synen på datorer och kvinnor.

Men jag är väl bara en tråkig idiot som inte tycker att folk "ska få ha kul" när de är på mässa. För man går ju på en datormässa för brudarna, right?!

Förstår inte hur det kan förstärka fördomar mot nördar när detta existerar på ALLA events som är inriktat mot en manlig målgrupp. Datorer, Bilar, Vapen och annat liknande. Avsaknaden skulle snarare peka på att vi nördar var asexuella.. ^^