Permalänk

Battlefield 3 FOV

Vad exakt gör Field of View? Man kan ju välja mellan 60-90. 70 är standard tror jag. Själv tycker jag att det är bättre med 90, känns bättre iaf. Tycker det känns lite mer utdraget på nå vis, men ser ändå ingen större skillnad.

Vilket borde man köra på? beror det på vilken skärm man har osv?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Almost_Me:

Vad exakt gör Field of View? Man kan ju välja mellan 60-90. 70 är standard tror jag. Själv tycker jag att det är bättre med 90, känns bättre iaf. Tycker det känns lite mer utdraget på nå vis, men ser ändå ingen större skillnad.

Vilket borde man köra på? beror det på vilken skärm man har osv?

FOV ändrar just det - din Field of View. Det vill säga, hur brett ditt synfält blir i grader räknat. Ju högre värde desto mer åt sidorna ser du men desto mindre "inzoomat" blir det du tittar på.

ETA: Vad du ska spela med beror helt på vad du tycker känns bäst. Det finns inget som är bättre eller sämre, bara vad man själv trivs med. Jag föredrar 90 och skulle gärna kört 100 om det hade gått.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

det är hur stort ditt synfält är, dvs hur många grader runt dig du kan se. En FOV på 90 betyder att du kommer ha det lättare i närkamp, och du kommer inte känna dig lika instängd när du sitter vid en datorskärm. Om man däremot har en klen dator och behöver alla fps man kan få kan man köra 70, för spelet behöver inte rendera lika mycket då. Om man sitter långt (mer än en meter) från skärmen, så bör man köra närmare 70 i fov, annars kommer det kännas konstigt.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Skrivet av Sgt. Stinger:

det är hur stort ditt synfält är, dvs hur många grader runt dig du kan se. En FOV på 90 betyder att du kommer ha det lättare i närkamp, och du kommer inte känna dig lika instängd när du sitter vid en datorskärm. Om man däremot har en klen dator och behöver alla fps man kan få kan man köra 70, för spelet behöver inte rendera lika mycket då. Om man sitter långt (mer än en meter) från skärmen, så bör man köra närmare 70 i fov, annars kommer det kännas konstigt.

Okej tack för det snabba svaret jo tyckte det blev lite för inzoomat ut vid 60. 90 så känns det bra för ögonen osv.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk

EDIT: Orelevant

Visa signatur

[Cooler Master Elite 430[Intel Core i5 3570K] [Gigabyte Gtx 670 2Gb OC] [Asus P8Z77-V] [Corsair 8Gb XMS3] [Corsair 650W] [Samsung 840EVO 120Gb] [Samsung F3 500Gb HDD]

Permalänk

hej har en fråga får man mycket mer fps om man sänker foven från tex 70 till 60? Har ungefär 25-50 fps nu (beroende på vilken karta det är) kör allt på low med 720p upplösning. Hade varit bra att få lite mer fps. Men om jag sänker till 60 fps komemr jag då få andra nackdelar i spelet, tex som att jag inte ser fiender lika bra som dem andra osv.....?

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

för en gång skull tycker jag faktiskt att det förinställda synfältet är riktigt bra inställt, till skillnad från alla andra tunnelseende spel de senaste åren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inanimate:

Standard är 70 va? Har problem att bestämma mig för vad jag ska ha tbh. Skulle nästan vilja switcha med en knapptryckning beroende på vilken miljö jag är i..

Ta screenshot. Så kan du kolla när du spelat klart.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Hur ändrar man FOV:en? Vad ska man skriva i konsolen?

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Gainward GeForce RTX 2080 Triple Fan | Gigabyte Aorus Z390 Elite | Intel Core i7 9700K | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Samsung 970 EVO Series | NZXT H440W NE

Permalänk
Medlem

Vad var det för FOV i BF2?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Avstängd

Ser att detta finns i RO2. Antar att det är samma sak i bägge spelen? Jag hade fått för mig att det var hur långt man ser i spelet. Men det verkar inte vara så?

Visa signatur

lolclockers