Fastnar på Initializing/Joining server

Permalänk
Medlem

Fastnar på Initializing/Joining server

När jag försöker spela fastnar jag på initializing(campaign) eller joining server(multiplayer) varje gång. Någon som har något tips? Har 285.62 som drivisar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kujanpaa:

När jag försöker spela fastnar jag på initializing(campaign) eller joining server(multiplayer) varje gång. Någon som har något tips? Har 285.62 som drivisar.

Samma här, kunde spela betan utan problem, men nu fastnar jag på joining server...

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem

Precis samma här. Följde instruktionerna som någon i news la ut, men fungerade inte! Segt nu när man väntat i något år på denna dagen...

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Medlem

Funderar på att formatera om datorn och ladda ner bf3 igen i ren desperation. LAN som gäller imorgon så vill ju gärna lösa problemet tills dess.

Permalänk

Jag har exakt samma problem. Jag har uppdaterat till 285.62. Ominstallerat spelet två gånger. Testat IE, Chrome och Firefox. Avstängd brandvägg, senaste mobo drivrutiner.

Jag formaterade och uppdaterade alla drivrutiner, installerade om allting, bytte ID på origin. Kopplat ur alla usb kontakter bortsett från tangentbord/mus, startat som admin, startat i windowed mode, kört memtest utan problem, kört intels SSD Toolbox tester utan problem.

Ändå så startar inte ens spelet. Det står bara "initializing..." när jag går in på Campaign och "Joining server..." vid quick match. Jag har väntat tålmodigt i timmar.

Geforce GTX 570
12GB 1600Mhz
i7 950 3,06Ghz
Asrock x58 Extreme 3

Intel SSD x25-m 80GB
2TB Samsung Ecogreen
(har testat att installera på båda diskarna)

Nu är jag vresig. Hjälp?

Visa signatur

LEDAMOT - SDFA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snugglesniff:

Jag har exakt samma problem. Jag har uppdaterat till 285.62. Ominstallerat spelet två gånger. Testat IE, Chrome och Firefox. Avstängd brandvägg, senaste mobo drivrutiner.

Jag formaterade och uppdaterade alla drivrutiner, installerade om allting, bytte ID på origin. Kopplat ur alla usb kontakter bortsett från tangentbord/mus, startat som admin, startat i windowed mode, kört memtest utan problem, kört intels SSD Toolbox tester utan problem.

Ändå så startar inte ens spelet. Det står bara "initializing..." när jag går in på Campaign och "Joining server..." vid quick match. Jag har väntat tålmodigt i timmar.

Geforce GTX 570
12GB 1600Mhz
i7 950 3,06Ghz
Asrock x58 Extreme 3

Intel SSD x25-m 80GB
2TB Samsung Ecogreen
(har testat att installera på båda diskarna)

Nu är jag vresig. Hjälp?

Tråkigt att höra. Mitt löste sig när jag valde att formatera om datorn.

Permalänk
Skrivet av Kujanpaa:

Tråkigt att höra. Mitt löste sig när jag valde att formatera om datorn.

Hm, där ser man... har du någon teori om vad på din disk som gav upphov till detta bottenlösa helvete?

Alltnog, grattis!

Visa signatur

LEDAMOT - SDFA

Permalänk

Exakt samma problem.

Kan fan inte fatta var problemet är heller, en helt ny dator med ingenting installerat förutom Origin och BF3.

Märkte först att ESN Launcher Mozille Plugin crashade i Google Chrome och efter det så bröt helvetet ut.

kommer så långt som till "join server" -> "initializing" och sen tar det roliga slut.
BF3 ser ut att starta upp men det är en vit liten skärm som inte går att ta bort utan att stänga ner processern.

Har försökt i alla browsers jag kan komma på.
installerat om spelet 2 gånger, med ny nerladdning och allt.
installerat om ESN Sonar och BF3 Web Plugin.

INGET FUNGERAR.

Sitter ivrigt och väntar på en update eller liknanden.

Det jobbigaste är att jag kunnat lira sen release utan några som helst problem tills för 2h sen.

Permalänk

På min bärbara dator fungerar det fint. Så det har ju inget att göra med min nyckel eller spelet i sig. Inte heller har det något att göra med operativsystemet då det är exakt samma på min bärbara som min stationära. (win7 enterprise x64 6.1 7601)

Något hårdvarurelaterat tro?
...

Visa signatur

LEDAMOT - SDFA

Permalänk
Medlem

Jag fastnar på connecting/joining med jämna mellanrum. Då finns det ingen möjlighet att komma in men det verkar hjälpa om jag drar ur modemet en stund och sedan startar om. Prova starta om internet, töm kakor osv.

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk
Medlem

Testa att starta origin som administratör
och sen kör igång bf3 från battlelog.

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core