Bara jag som börjat gilla Battlelog?

Permalänk
Medlem

Bara jag som börjat gilla Battlelog?

Gillar konceptet att allt är samlat på ett ställe, forum, nyheter, loggar, stats, serverbrowser m.m Dom som klagar på att det tar för mkt resurser fattar jag inte, det är väl 2011? Ni lider nog inte av att torska typ 80mb ram som en browserruta tar.

Sen finns det självklart massa som kan förbättras, men det är ju också en fördel, måste vara mycket enklare att ändra och uppdatera battlelog än en motsvarande ingame browser.

Så summa summarum, hatade det först, men börjat gilla det nu efter ett par dagar

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Jag brukar få "varningar" från datorn om att firefox använder mycket ram, 256mb har jag sett. Men kanske hade jag lite flikar uppe just då. Och då är datorn bara en vecka gammal och jag har knappt några plugin och skit. Men det funkar ju fint ändå.

Jag vet inte om att "börja gilla" är rätt ord, men jag börjar vänja mig helt enkelt. Jag skulle gärna vilja ha nån riktig ingame-meny också med en serverbrowser. Det är inte så tokigt, det duger nog.

Ja, det funkar.

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk

Man måste inte ha webbläsaren igång när man spelar.. =P

Jag tycker att Battlelog är en bra idé med bra tänk, kom ihåg att BF3 är det första spelet som använder sig utav något liknande. Jag gillar att man kan gå in på en bärbar och skriva till polarna via battlelog som FB istället för att behöva gå in-game.

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem

Jag gillar battlelog starkt

Permalänk
Medlem

Battlelog är helt okej faktiskt men jag gillar inte att man måste ha igång Origin.

Edit: Sweclockers klocka går fel

Permalänk
Medlem

Tycker det fungerar över förväntan! Gillar att man lätt joinar samma server via party. Dock skulle jag vilja att den reserverar platserna på servern när hosten har tryckt join with party, ibland blir det så att alla utom en kommer in.

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
ESXI: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av McWeiner:

Battlelog är helt okej faktiskt men jag gillar inte att man måste ha igång Origin.

Edit: Sweclockers klocka går fel

Du ska ställa om klockan idag vet du.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

Jag tycker att det är ett bra koncept, dock känns origin lite onödigt. De behöver jobba på stabiliteten och liknande dock Märker en hel del problem med att göra party's osv

Visa signatur

''Du kanske kan spela, MEN KAN DU KÖTTA?!?!?!''

Spelrigg: Intel i5 3570k 3.4Ghz [/B], Asus Nåt med Z77 4Gb DDR3, Asus GTX560Ti, 500gb HDD,Tagan Twoforce II 500w
Server: DL380G3, 6Gb ECC-minne, 2x Xeon @ 2,4Ghz, 72Gb 10k rpm SCSI, ESX Hypervisor 3.5

Permalänk
Medlem

Har svårt att förstå varför man måste ha Origin igång när man spelar genom Battlelog.

Battlelog gillar jag dock, Origin hade jag gärna skippat.

Permalänk
Medlem

Hatar skitet. jag vill kunna spela mitt spel utan att behöva gå in på en hemsida och aktivera spelet.
EA håller alla korten, man leasar spelet från dem helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Förändring vet vi ju alla är djävulens konst.

Battlelog såg jag som ett bra koncept direkt.
Vem vill sitta med en web broswer utan att kunna göra något annat medan spelet laddar och allt det ska göra? Detta är framtiden.
Finns en anledning att DICE gjort det på detta vis.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Som FribBe man hade ju inte behövt origin..

tycker faktiskt om Battlelog, allt man behöver veta finns på ett och samma ställe

off-topic; btw körde en fin runda ikv för ca 15 min sedan, 58/22 i kD x) och tidigare före de 21/1 )

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Asus P6X58D-E | i7-950 @ 4Ghz | Corsair H70 |ASUS GTX TITAN| Corsair XMS3 1600mhz 12gb | Corsair TX 750w | Intel x25-m SSD 80gb OS disk
framtida uppgraderingar
Custom vattenkylning

Permalänk

Jag gillar det Punkt.

Visa signatur

|Asus P8P67 PRO REV B3 | i5 2500K @ 3,3GHz | Noctua NH-U9B SE2 | Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB | 16 GB Corsair XMS3 | Corsair SSD Force Series 120GB | 1TB Western Digital Caviar Black | Cooler Master HAF X |

Permalänk
Medlem

Battlelog gillar jag, Origin....not so much.

Visa signatur

Frakk!!

Permalänk
Medlem

har inget emot battlelog i huvudtaget. det är ju hur smidigt som helst då sidan kommer upp fort sen har man ju allt där, o spelet startar snabbt. skulle man behöva vänta så kan man surfa runt under tiden. hade det varit som förr genom skivan så är ju det segare o måste avslutas o ha sig om man vill göra annat. en massa klickande..här har man battlelog på ena fliken o vanliga internetsurfandet på en annan snabbt o enkelt.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Hedersmedlem

Vad jag inte förstår är varför EA ska envisas att ha både Battlelog och Origin.. De kunde väk skitit i Battlelog och interagerat det på Origin istället, eller gjort Origin till en webbaserad tjänst istället.

För jag gillar inget av dem, trivs med att ha allt det där i spelet.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Gillar allt man kan titta upp i battlelog men kunde lika bra gjort det i spelet.

Permalänk
Medlem

Jag hatade hela konceptet i början och är fortfarande inte övertygad, det tar längre tid att byta server och första gången man går in på en server så trotts ssd så tar det ändå lite för lång tid än om man hade varit i spelet så som i bf3bc2. Men det har andra fördelar.

Dock är det stört dåligt att man inte kan ställa in sina grafikinställningar utan måste hoppa in i ett spel för det. Jag hamnade i en riktigt stor karta med öppen vy med inställningar på ultra, det hackade som in i helvette när jag skulle in och ändra inställningarna, mer än när jag spelade.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Var hittar man android appen till Battlelog då? Hittar ingen officiell sak...

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

Tycker det fungerar över förväntan! Gillar att man lätt joinar samma server via party. Dock skulle jag vilja att den reserverar platserna på servern när hosten har tryckt join with party, ibland blir det så att alla utom en kommer in.

För mig gör den just det! (reserverar alltså)

Det är inte helt klockrent om man är 5 personer så får man ofta " Host has failed to reserve slots "

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Medlem

Kommer man kunna spela spelet om tre år när EA tröttnat på att hålla igång battlelog..?

Permalänk
Medlem

Som många sagt redan..

Battlelog är najs men origin är onödigt (inte dåligt men onödigt)
känns som att man har 2 steam öppet... vilket bara tar minne ....

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Medlem

Gillar Battlelog.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av rhedlnd:

Jag brukar få "varningar" från datorn om att firefox använder mycket ram, 256mb har jag sett. Men kanske hade jag lite flikar uppe just då. Och då är datorn bara en vecka gammal och jag har knappt några plugin och skit. Men det funkar ju fint ändå.

Jag vet inte om att "börja gilla" är rätt ord, men jag börjar vänja mig helt enkelt. Jag skulle gärna vilja ha nån riktig ingame-meny också med en serverbrowser. Det är inte så tokigt, det duger nog.

Ja, det funkar.

Varningar?

Permalänk
Medlem

Battlelog är det bästa med BF3

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är ganska smidigt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av linkaaN:

off-topic; btw körde en fin runda ikv för ca 15 min sedan, 58/22 i kD x) och tidigare före de 21/1 )

off topic
du måste ju ha nötit sen VPN kom ut för över en vecka sen.
spelar du dygnet runt :)?
varje spel man spelar när du är med så ligger du alltid högst upp
vad är hemligheten ?

ang Battlelog så börjar man hitta allt som går att kolla på
funkar bra som fasen!
kul med stats och att man har kvar dom gamla rapporterna från tidigare servrar så man kan gå in och kolla på.
dock så saknar jag serverkö och auto join för firefox
såg att det fanns för Google Chrome

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

off topic
du måste ju ha nötit sen VPN kom ut för över en vecka sen.
spelar du dygnet runt :)?
varje spel man spelar när du är med så ligger du alltid högst upp
vad är hemligheten ?

Haha nä låste upp mitt via VPN ca 1 dag före. och körde Campain ville varva det innan MP

spela dygnet runt? heheh ne tyvärr Jobbar och sliter, spelar väl max 1 timme om dag om jag har tur eller kanske 2.
total speltid MP 14timmar och 36 minuter

Min hemlighet? nja.. spelat battlefield serien sedan Bf 1942, och spelat FPS spel sedan jag var runt 8 år gammal )

on-topic ; Det ända jag stör mig på.. är att dom tog bort att man kunde "joina" en server fastän den var full.. att man ställer sig i kö..

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Asus P6X58D-E | i7-950 @ 4Ghz | Corsair H70 |ASUS GTX TITAN| Corsair XMS3 1600mhz 12gb | Corsair TX 750w | Intel x25-m SSD 80gb OS disk
framtida uppgraderingar
Custom vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av linkaaN:

Haha nä låste upp mitt via VPN ca 1 dag före. och körde Campain ville varva det innan MP

spela dygnet runt? heheh ne tyvärr Jobbar och sliter, spelar väl max 1 timme om dag om jag har tur eller kanske 2.
total speltid MP 14timmar och 36 minuter

Min hemlighet? nja.. spelat battlefield serien sedan Bf 1942, och spelat FPS spel sedan jag var runt 8 år gammal )

on-topic ; Det ända jag stör mig på.. är att dom tog bort att man kunde "joina" en server fastän den var full.. att man ställer sig i kö..

Kösystemet kommer garanterat komma tillbaka då så många har klagat på detta. Skulle inte förvåna mig om dom patchar in det med nästa patch.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Tycker dom borde göra så du bara skriver battlelog.com i webbläsaren, loggar in och sedan går in på en server

Att ha origin med är onödigt som satan, tar längre tid, tar minne, varför inte samla deras butiker o allt på battlelog istället?

För övrigt så gillar jag idén med battlelog

Visa signatur

CPU: Intel Core 2500k @ 4.2ghz - Mobo: MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 - GPU: Sparkle Nvidia GTX 460 OC 1GB - Minne: Corsair XMS3 8GB 1600Mhz - HDD: Spinpoint F3 1TB - PSU: 650W - Chassi: Antec Nine Hundred