Operation Metro - Sämre än i betaversionen?

Permalänk
Medlem

Operation Metro - Sämre än i betaversionen?

Gick nyss in för att lira lite i beta-kartan Operation Metro för första gången sen spelet kom hem igår. "Beta-kartan" verkar passa ganska bra då jag stöter på mängder med konstigheter direkt från start. Precis de buggar som fanns på betan. Man kan ju tycka att de borde vara åtgärdade och att just Metro-kartan borde vara bättre än andra kartor med tanke på att den fått så mycket mer testning än andra kartor tack vare open beta.

Det första som händer är att gubben börjar "vibrera" när man lägger sig ner, som om han inte vet om han vill falla ner genom gräset eller vara kvar ovan jord. Hårkorset försvinner ganska ofta, så man måste byta mellan vapnen för att få tillbaka det. Ja och hårkorset till och med flyttade sig i sidled så det hamnade bredvid där jag verkligen siktade. Men just då så hade allt i hela spelet flyttat sig åt vänster med tanke på att jag var tvungen att trycka bredvid knapparna i menyn också. Jaja, tänkte jag och bytte server bara. Kom in på norska tv2 och där föll alla genom marken hela tiden Såna här saker stöter man ju inte på på nån annan karta direkt. Förutom att min meny väldigt ofta bestämmer sig för att flytta sig åt nåt håll så man inte kan träffa med muspekaren, men det hör ju mer till spelet och inte just kartan. Men extremt buggig karta alltså. Eller?

Tycker det är lite...intressant faktiskt
Annars inte alls så mycket skit som jag förväntat mig på de andra kartorna.

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk
Medlem

Jag hade inga problem med banan i betan. Nu däremot så sjunker jag hela tiden ner i marken när jag är utomhus, det hände mig aldrig i betan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Jag hade inga problem med banan i betan. Nu däremot så sjunker jag hela tiden ner i marken när jag är utomhus, det hände mig aldrig i betan.

Det hände i betan de första timmarna/första dagen, men de stängde av nånting för (skador på marken?) för att förhindra det. Och det hjälpte. Nu verkar de glömt bort att det inte funkade och inte fixat det, lol.

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk
Medlem

spelat den 3 gånger idag och inte haft några problem alls ;S tycker inte någon bana verkar ha mkt buggar ;S dock vissa saker gör inte att ADS förbi vilket suger =(

Permalänk
Medlem

har lirat metro massor..(är väl ensam i världen som gillar banan hehe) har inte råkat ut för en enda konstig bugg i huvudtaget på banan.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Har inte heler nå buggar på den kartan...

Permalänk
Medlem

inga direkt buggar som e relaterade till själva banan.. dock e ju Mtero i 64 conquest helt jekla fubar

Visa signatur

"ASUS TUF Gaming Z790-Plus WIFI" "Intel Core i9 13900K 3.0 GHz 68MB" "Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 FURY Be" "ASUS ROG Strix LC II 360 A-RGB" "ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming OC" "ASUS ROG Strix 1000W" "ASUS TUF Gaming GT501 Svart"
"Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 1TB + 2x2TB" "Windows 11"

Permalänk
Medlem

har inte heller hittat några buggar direkt

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

för mig buggar det på metro, inte på alla servrar men på en del 24/7 metro servrar

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk

Verkar på något sätt bero på vilken server man kör på. Vissa servar funkar galant medans på andra så faller man genom marken, får 3rd person på en fiende eller sig själv helt random etc.

Visa signatur

:: i5 2500K @ 4.5GHz 1.34V :: Asus P8P67 Pro :: 4x4GB Corsair Vengeance 1600MHz CL8 :: Asus GTX 670 :: XFX Core 650W ::

Permalänk
Medlem

Var inne på en server idag som hade en del buggar på metro. Man sjönk genom marken etc. men det var en enstaka server som det var problem med. Resterade har fungerat mycket bra.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

Enda banan jag har problem med är väl den där Tehran Highway som ger en latancy problem. Annars tycker jag faktiskt banorna lirar bra. Med 13 timmars gameplay borde man ju stött på en o annan bug men har märkt att det mesta dåliga har med kommunikationen med servrarna att göra. Kan få gröna rutor över skärmen ibland (6870 i cf) men det händer typ bara en gång varannan map i knappa sekunden så.

OffT: HAJAR inte varför dom inte sätter en CD på granaterna t.ex. Så jävla tråkigt när båda lagen bara sitter o kastar skit på varandra. Även inräknat i detta är rpgerna.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem

Vet precis vad du menar med buggarna på Metro, är mest buggat om man börjar som defender dock. På den sidan av banan är det helt wako, hur mycket buggar som helst. Så for man kommer ner i tunnlarna är det dock inga problem.

Permalänk
Medlem

Inga buggar förutom i DICE egna huvuden när de väljer att göra den till en Conquest bana.

Gör om gör rätt dice!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Kört Metro både på betan och retail och de enda problemen jag haft är första dagen på betan. Retail fungerar kalas!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Inga buggar förutom i DICE egna huvuden när de väljer att göra den till en Conquest bana.

Gör om gör rätt dice!

Haha. Det är utan tvekan BF-historiens sämsta conquestbana, alla kategorier. Kanske att den blir roligare att spela den med FF på (när alla granat- och raketkastare från ADHD-land blivit kickade), men det tror jag inte...

Permalänk
Medlem

Har inga problem med metro., det enda riktiga problemet jag har är att de har visat att attackerarna ska kunna ha tanks/LAV

Permalänk
Medlem

Jag gillar faktiskt banan Och jag har aldrig upplevt några buggar speciellt på den. Sen är ju vissa servrar buggiga men jag har aldrig sett något speciellt på den banan. Conquest kanske inte är lika kul på den men rush är riktigt kul.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2