Permalänk
Medlem

Battlefield 3 hjälp! Fel!

Det här är vad som händer, och det är så jävla irriterande. Jag kan spela i ungefär 10 minuter, sedan händer det här. Vad är fel? Jag har nyaste drivrutinerna.

Spec:
Nvidia GTS 450
Intel i3-550
4 GB ram

Sjukt tacksam för hjälp!

Permalänk

Det kan bero på din grafikkort. Den är för låg för BF3. Köp nytt! Billigast som möjligt Gigabyte GTX560TI 1gb oc, jag ha själv den och den rekommenderas jag hög.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem

Men mitt grafikkort ska ju klara av BF3 på medium inställningar? Sedan, vill jag ej köpa nytt graffe. Då jag kommer behöva nytt nätagg osv då också.

Permalänk
Medlem

Så där brukar jag få när jag tabbat ned spelet och tar upp det igen.

xfx 2Gb 6970 i Crossfire
Intel i5
8Gb ram

Permalänk
Medlem

Drivrutiner eller överhättning. Kontrollera temps på kortet när du kör. Är de normala testa andra drivrutiner.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Det ser ut som att minnena blir för varma. Har du klockat kortet kan du prova klocka ner det.

Permalänk
Medlem

Jag tabbade ner och kollade tempen på graffekortet och det låg på ca 73 grader. Dock, så kan det vara minnena som någon säger. Eller de här "GPU Core" såg jävligt varma ut, enligt gpu-z. Jag tänker spela lite, sedan drar jag en print-screen på gpu-z.

Permalänk
Medlem

Klient problem helt klart, bara att vänta på fix

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dansken88:

Det kan bero på din grafikkort. Den är för låg för BF3. Köp nytt! Billigast som möjligt Gigabyte GTX560TI 1gb oc, jag ha själv den och den rekommenderas jag hög.

jag klarar det på low med ett 260 så det borde gå för han med

Visa signatur

"Vad fan är det som händer? Herregud.." - Emil B

Permalänk
Medlem

Ehm, jag spelade i ca 20-30 min nu, och det flöt på ganska bra. Det var vid en del som problem kom, men sedan slutade det. Dock minimerades BF3, och upplösningen blev typ 640x480 och gick ej att ta upp igen, och då tog jag den här bilden.