Permalänk

Bf3 problem

Det värkar som om alla har fått igång Bf3 men det har dock inte jag och jag börjar bli trött på att det inte funkar vet inte vad jag ska göra.

Problem: Startar Bf3 laddar en bana och sen så när jag ska börja spela så blir skärmen svart och jag måste starta om datorn:
Kan ni hjälpa?

Visa signatur

Adam Mcintosh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adammcintosh:

Det värkar som om alla har fått igång Bf3 men det har dock inte jag och jag börjar bli trött på att det inte funkar vet inte vad jag ska göra.

Problem: Startar Bf3 laddar en bana och sen så när jag ska börja spela så blir skärmen svart och jag måste starta om datorn:
Kan ni hjälpa?

Nu är jag verkligen ingen datakille men när jag pressar mitt HD5770 för hårt i ccc overdrive blir det som du beskriver.

Permalänk

Jag har ju överklockat mina 6950 så kan prova att dra ner så får vi se vad som häner

Visa signatur

Adam Mcintosh

Permalänk
Medlem

Jag hade också överklocknings problem förut, fast då hade jag dragit upp processorn och minnet

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

ominstallera bf3, testa med lägre inställningar

Permalänk
Medlem

Furmark på grafikkorten se om dem är stabil. Herregud tänk efter själv innan du postar.

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk

Nej nu vet jag vad det är för fel. fel drivrutiner för grafikkorten ofc men nu kan jag hjälp igen.
Jag ska ha version 11.7 hittar inte den kan någon länka
Har AMD XFX 6950 2GB

Visa signatur

Adam Mcintosh