Origin har gett bort mitt BF-nick, fler?

Permalänk
Medlem

Origin har gett bort mitt BF-nick, fler?

Undrar om det är fler som råkat ut för att erat Battlefield nick plötsligt är upptaget när ni installerade BF3/Origin?

Origin ersatte EA Download och i ett gammalt aktiveringsmejl står det att kontot överförs automatiskt men det är uppenbart att så inte var fallet. Har läst om exempel på EA Forum att folk som lirat alla spel i Battlefield-serien blivit av med sitt nickname vid övergång till Origin.

Söker ni t.ex. på mitt önskade nick Reckie i Origin "Hitta vänner" så får den ju ingen direktträff utan det är bara några olika variationer som dyker upp. Likväl säger Origin att detta OriginID är upptaget, märkligt är bara förnamnet.

Har själv försökt prata med deras support men utan lycka, de påstår att att kontot tillhör någon annan och att det reggades för ganska länge sedan. Att man själv reggade sig redan 2005/2006 verkar inte spela in.

Permalänk
Medlem

Samma här, de svara bara att någon annan har tagit mitt namn.

Permalänk
Medlem

Mitt namn fick jag men min nuvarande email går inte att använda. På mitt Origin konto har jag blivit tvungen att använda en alternativ email då den säger att min andra redan används på ett konto. Jag antar att den menar något gammalt EA Downloader konto eller liknande.

Dom har iaf verkligen lyckats ställa till det hela men alla olika konton över åren. På mitt Origin konto har jag nu 14 (!) olika profiler från diverse spel och tjänster (om man loggar in här så ser man alla profilerna).

Permalänk
Medlem

Samma för mig, hittar bara massa varianter på mitt namn.

Permalänk
Medlem

Samma här, riktigt tråkigt.

Permalänk
Medlem

Låter som de verkligen klantat till det totalt.

Loggar jag in på EA supportforum så känner systemet igen mina konton, den listar de olika spelen som min använder innehar och jag kan byta till önskat nickname men Origin säger att det är upptaget.

Vi får hoppas på att det är en bugg och att våra nicks går att få tillbaka och att de inte har gått till andra användare.