Permalänk
Medlem

Pinsamt slöa jets i BF3

Nån annan som också tycker det? Jämför ex med BF2, dessa var mycket snabbare och gav mycket mer känsla, känns mer nu som dom flyter i luften, en helikopter är nästan snabbare, ser förjävligt ut, en vän avstod från att köpa spelet pga det.

Vad tycker ni? Borde jets vara snabbare i BF3?

PS. Vet vad afterburner är, men det gör inte planet så mycket snabbare tyvärr..

Visa signatur

CPU: Intel Core 2500k @ 4.2ghz - Mobo: MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 - GPU: Sparkle Nvidia GTX 460 OC 1GB - Minne: Corsair XMS3 8GB 1600Mhz - HDD: Spinpoint F3 1TB - PSU: 650W - Chassi: Antec Nine Hundred

Permalänk
Medlem

Med tanke på banornas storlek tycker jag det är bra.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Med tanke på banornas storlek tycker jag det är bra.

Den ytan du har att flyga på jets är 10 gånger större än vad du har att röra dig i markposition, sedan säger DICE att detta är de största mapparna de gjort

Hur är detta bra? Det är meningen att om du är i markposition ska jetsen susa förbi som en raket.

Visa signatur

CPU: Intel Core 2500k @ 4.2ghz - Mobo: MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 - GPU: Sparkle Nvidia GTX 460 OC 1GB - Minne: Corsair XMS3 8GB 1600Mhz - HDD: Spinpoint F3 1TB - PSU: 650W - Chassi: Antec Nine Hundred

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sozz:

Den ytan du har att flyga på jets är 10 gånger större än vad du har att röra dig i markposition, sedan säger DICE att detta är de största mapparna de gjort

Hur är detta bra? Det är meningen att om du är i markposition ska jetsen susa förbi som en raket.

Tycker inte att ytan är stor nog för snabbare jets. Tycker knappt att den är tillräcklig för hastigheten som den är nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Måste hålla med Jeddan. Om det skulle vara snabbare än det är nu så skulle man inte hinna med något annat än svänga

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Tycker inte att ytan är stor nog för snabbare jets. Tycker knappt att den är tillräcklig för hastigheten som den är nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visst så är det ju lite grann, det ser dock ganska löjligt ut imo

Visa signatur

CPU: Intel Core 2500k @ 4.2ghz - Mobo: MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 - GPU: Sparkle Nvidia GTX 460 OC 1GB - Minne: Corsair XMS3 8GB 1600Mhz - HDD: Spinpoint F3 1TB - PSU: 650W - Chassi: Antec Nine Hundred

Permalänk
Medlem

Tror man är lite fartblind också

Permalänk
Medlem

DICE sa ju själv att det skulle vara omöjligt att ha verklig hastighet (om ens i närheten) för att ett jet är så snabbt.

DICE vill att BF3 ska vara ett så roligt spel som möjligt. En karta där man får springa i 10 min för att komma fram till något skulle inte vara kul.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Jag som gärna skjuter ner plan tycker de är lagom snabba. Drog de förbi som en raket skulle jag inte hinna låsa på dem. Det dåliga är att de har för många flares...

Igår kom ett brinnande jet rakt emot mig. Jag tittar upp och ser att det kommer träffa mig mitt på, och det finns inte en chans att jag kan komma undan. Det enda som skymmer lite är en bergkant. Planet slår i kanten och byter riktning något samtidigt som det exploderar. Jag kommer undan men blotta förskräckelsen med brinnande vrakdelar som flyger så nära att jag kunnat sträcka upp handen och bränna mig.

Plan på maxhöjd som kör kamikaze med afterburner rätt ner i en soldat går alldeles lagom fort. Vet inte om ett bazookaskott är så mycket snabbare...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Om du flyger efter marken kommer du upptäckta att jet planen är jävligt snabba. Jag tyckte också de var långsamma men, som sagt, så känns det som att det går långsamt trots att de går fort (tex om du sitter på bussen etc, du märker inte av det). Tex när du flyger neråt för att skjuta en tank så upptäcker du att marken närmar sig snabbare än cad du tror, vilket oftast slutar med att man kör in i tanken istället... Det händer i alla fall mig :/

Permalänk
Medlem

Tycker faktiskt att dom har gjort ett jävligt bra jobb med jetsen i BF3, grym känsla!

Om man är en bra pilot så kan man i princip hålla sig i luften hela matchen...

Men smaken är som baken

Visa signatur

ASUS P8P76-Pro | i7 2600k | 8GB Corsair XMS3 | Gigabyte 6970 | 2x Samsung Spinpoint 1TB | Corsair Obsidian 800D | Corsair HX 750w |

Permalänk
Skrivet av Fredag:

Jag som gärna skjuter ner plan tycker de är lagom snabba. Drog de förbi som en raket skulle jag inte hinna låsa på dem. Det dåliga är att de har för många flares...

Igår kom ett brinnande jet rakt emot mig. Jag tittar upp och ser att det kommer träffa mig mitt på, och det finns inte en chans att jag kan komma undan. Det enda som skymmer lite är en bergkant. Planet slår i kanten och byter riktning något samtidigt som det exploderar. Jag kommer undan men blotta förskräckelsen med brinnande vrakdelar som flyger så nära att jag kunnat sträcka upp handen och bränna mig.

Plan på maxhöjd som kör kamikaze med afterburner rätt ner i en soldat går alldeles lagom fort. Vet inte om ett bazookaskott är så mycket snabbare...

Jag brukar inte klaga på att saker är "overkliga" då verkligheten ofta är svår om inte omöjlig att efterlikna perfekt. Men en sak jag faktiskt måste klaga på är hastigheten på jetplanen tillsammans med hastigheten på de olika "anti-air"-vapen (handburna) som finns att tillgå. Det är i min mening väldigt overkligt att skjuta ner ett jetplan med ett raketgevär, värmesökande eller inte; jetplanet bör hinna flyga iväg.

Jag tycker också att jetplanen faktiskt har löjligt många IR-flares och därför bör man kompromissa. Höja farten på jetplanen och sänka antalet flares alt. sänka hastigheten på raketgevär och sänka antalet flares. Jag håller på det förstnämnda.

Permalänk
Skrivet av Sozz:

Nån annan som också tycker det? Jämför ex med BF2, dessa var mycket snabbare och gav mycket mer känsla, känns mer nu som dom flyter i luften, en helikopter är nästan snabbare, ser förjävligt ut, en vän avstod från att köpa spelet pga det.

Vad tycker ni? Borde jets vara snabbare i BF3?

PS. Vet vad afterburner är, men det gör inte planet så mycket snabbare tyvärr..

Håller med! För lite fart i planen. Mer fart -> Mer Action. Fast även om de inte går speciellt fort så känner man sig sjukt cool när man svischar förbi marken i en barrel roll... Illa

Visa signatur

ASUS RAMPAGE III EXTREME | Intel i7 930 @ 4Ghz | CORSAIR 6GB 1866mhz | XFX HD 5970 2GB @ 900Mhz & 1180Mhz 1.2v | Crucial SSD C300 64GB | WD 500GB | M-AUDIO C-600 AVID | Corsair TX 850W

Permalänk
Medlem

Vet inte exakt hur många flares det har, men ska jag ta ner ett jet krävs det att det hela tiden håller sig i "mitt" område och jag måste i stort sett göra slut på all ammo och ta han på sista skottet. Flyger de vid "taket" har jag ett väldigt litet utrymme att låsa.

Gör man de ännu snabbare kan man inte ta ut dem alls. Pansar med antiair skulle inte heller kunna ta ut dem så lätt då...

Duktiga piloter använder det till sin fördel. Som det är nu kan man fortfarande plocka ut dem utan att det känns hopplöst, men när folk blir skickligare kommer jets att bli en riktig plåga.

Sen tycker jag stingern flyger "långsamt" nog, tar ju ett bra tag för den att komma ifatt, så hastigheterna känns välbalanderade nog för att det fortfarande ska vara kul för både piloterna och för oss som skjuter ner dem.

När min ammo är slut kan jag dessutom lägga minor. När de är slut "tvingas" jag att springa in i strid och kanske hjälpa laget och dö, så jag får ny ammo, så realism vs spelglädje känns ändå välbalanserad.

Jag hatar flares, och piloten hatar ljudet av att vara låst.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Rekordmedlem

Ett jakttplan presterar i verkligheten kanske 700m/s, så sätt det som max o reglera önskad fart med gasreglaget ? Då blir det mera som en flygsimulator, och troligen oerhört mycket svårare för alla hobbyflygare som bara vill ut o skjuta lite utan att behöva lära sig att manövrera planet, frågan är om ett actionspel för hobbykrigare skulle tjäna på att bli en simulator med riktiga egenskaper? jag tror inte att det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ett jakttplan presterar i verkligheten kanske 700m/s, så sätt det som max o reglera önskad fart med gasreglaget ? Då blir det mera som en flygsimulator, och troligen oerhört mycket svårare för alla hobbyflygare som bara vill ut o skjuta lite utan att behöva lära sig att manövrera planet, frågan är om ett actionspel för hobbykrigare skulle tjäna på att bli en simulator med riktiga egenskaper? jag tror inte att det.

Lite mera än mach 2 vill man inte ta en snäv kurva med

Permalänk

En idiotisk fråga jag vet, men vad är och gör flares igentligen ? Och varför går det inte använda missiler med jets ?

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Rekordmedlem

Flares är facklor som brinner och avger värme, värmesökande misiler väljer då dem före motorn på flygplanet, så här ser det ut.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Flares är facklor som brinner och avger värme, värmesökande misiler väljer då dem före motorn på flygplanet, så här ser det ut.
http://www.youtube.com/watch?v=E7iZQVCLOj4

Aha, nice. Tack för ditt utförliga svar

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av mrqaffe:

Flares är facklor som brinner och avger värme, värmesökande misiler väljer då dem före motorn på flygplanet, så här ser det ut.
http://www.youtube.com/watch?v=E7iZQVCLOj4

Skulle vara intressant om man kunde låsa upp "nya" Stingern i BF3 tror jag.

"The newest generation of the FIM-92 Stinger uses a dual IR and UV seeker head, which allows for a redundant tracking solution, effectively negating the impact of modern decoy flares (according to the U.S. Department of Defense). While research and development in flare technology has produced an IR signature on the same wavelength as hot engine exhaust, modern flares still produce a notably (and immutably) different UV signature than an aircraft engine burning kerosene jet-fuel."

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ljungan11:

Jag brukar inte klaga på att saker är "overkliga" då verkligheten ofta är svår om inte omöjlig att efterlikna perfekt. Men en sak jag faktiskt måste klaga på är hastigheten på jetplanen tillsammans med hastigheten på de olika "anti-air"-vapen (handburna) som finns att tillgå. Det är i min mening väldigt overkligt att skjuta ner ett jetplan med ett raketgevär, värmesökande eller inte; jetplanet bör hinna flyga iväg.

Jag tycker också att jetplanen faktiskt har löjligt många IR-flares och därför bör man kompromissa. Höja farten på jetplanen och sänka antalet flares alt. sänka hastigheten på raketgevär och sänka antalet flares. Jag håller på det förstnämnda.

Om en AA raket var långsammare än flyget den skjuts mot så hade det ju varit rätt så meningslöst att skjuta iväg den.

F/A-18 1900km/h
SU-35 2400km/h
Stinger 2700km/h

Stinger är väldigt gammalt system nu, moderna AA raketer är väldigt mycket snabbare. Ett flyg har inte en chans att flyga ifrån en missil.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk

Köra Javelin och SOFLAM då =P då blir allt kul, jag tycker det är väldigt bra balanserat, det är ganska svårt att ta ut ett flygplan som använder flares när man kör med stingern, speciellt en bra pilot som använder höjd och byggnader till sin fördel.

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Skrivet av kaya:

Om en AA raket var långsammare än flyget den skjuts mot så hade det ju varit rätt så meningslöst att skjuta iväg den.

F/A-18 1900km/h
SU-35 2400km/h
Stinger 2700km/h

Stinger är väldigt gammalt system nu, moderna AA raketer är väldigt mycket snabbare. Ett flyg har inte en chans att flyga ifrån en missil.

Åh fan. Sökte runt lite på wikipedia och det stämmer ju! Jag var helt säker på att ett jetplan var snabbare än ett "raketgevär"... Jag har väl kollat för mycket på film antar jag

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att jet-planen på Canals-mappen är GRYMT mycket snabbare än alla andra jets btw? Eller är det inbillning / illusion?

Permalänk
Skrivet av Ljungan11:

Åh fan. Sökte runt lite på wikipedia och det stämmer ju! Jag var helt säker på att ett jetplan var snabbare än ett "raketgevär"... Jag har väl kollat för mycket på film antar jag

SAM-robotar är ofta extremt snabba och de flesta jaktflyg har inte en chans att ta sig ifrån. Dom raketgevär som dock inte skulle ha någon chans skulle i så fall vara de enkla RPG-7 eller liknande.

EDIT: däremot håller jag med om att flyget på BF3 är lite sega, speciellt om man saktar ner till lägsta hastighet, i verkligheten skulle dom trilla ur skyn då.

Permalänk
Skrivet av Drawmly:

Bara jag som tycker att jet-planen på Canals-mappen är GRYMT mycket snabbare än alla andra jets btw? Eller är det inbillning / illusion?

Dom är antagligen lika snabba som vanligt. Den banan har dock sjukt litet område man får flyga på, och det hjälper inte riktigt att amerikanarnas luftvärn täcker halva banan.

Permalänk

Jag är ingen superpilot direkt, men tycker att planen är lite för kassa i nuläget. Jag kan ägna en hel runda åt att skjuta ner motståndarplan, vilket leder till i mitt fall runt 8kills på en runda. Har iofs inte fått Air-to-ground missiler ännu så vet inte hur bra de är, men just nu känns jag helt ofarlig för alla som är på marken. Däremot äger mobile AA upp flyg så det stänker om det.

Visa signatur

It's not in the numbers, or in the statistics itself. It's in the method by which the numbers were collected.

Permalänk
Skrivet av Trullatroll:

Jag är ingen superpilot direkt, men tycker att planen är lite för kassa i nuläget. Jag kan ägna en hel runda åt att skjuta ner motståndarplan, vilket leder till i mitt fall runt 8kills på en runda. Har iofs inte fått Air-to-ground missiler ännu så vet inte hur bra de är, men just nu känns jag helt ofarlig för alla som är på marken. Däremot äger mobile AA upp flyg så det stänker om det.

Håll dig på hög höjd för att undgå luftvärnskanoner och använd motmedel för att undvika SAM.