Permalänk
Medlem

BF3 - 3 dagar senare.

Dag 1
- riktigt WOW (ej world of warcraft) känsla, grafiken, ljudet allt var bara underbart.

Dag 2:
- krånglet börjar med att få den att hålla 60fps stabilt, gick efter lite pill.
- extrem rubberbanding på typ alla servrar och andra buggar som gör att man blir galen.

Dag 3:
- Börjar ifrågasätta om det verkligen är kul eller inte
- Stör mig på att man inte kan se ett skit på banan
- Vissa banor är som gjorda för campers som bara ligger ner i nått mörkt parti och plockar alla som kommer den vägen.
- Blir bländad av allt
- Fastnar på varje jäkla småsten i terrängen när man springer.
- börjar spela med allt på LOW istället
- börjar inse att jag inte har speciellt kul på banorna, även när det går bra. Får inte till de där riktiga flytet i spelet, man springer runt lite, försöker va smart, blir plockad av en sniper, eller nån som stod 3 meter bort fast man inte märkte dom för man blev bländad av solen.
- Hastigheten på kulorna är som taget ur Braveheart när det kommer ett hav av pilar över motståndarna. När man skjuter på långt håll känns det nästan som att motståndaren kan typ vänta...vänta..vänta..ta ett steg till vänster. Skjuta tillbaka.
- Inser att det var mkt(x10) roligare att flyga helli i BC2
- Inser att jag aldrig kommer lära mig att flyga jet då man bara blir nedskjuten eller utbuad och kallad för idot-noob när man försöker lära sig.
- Startar BC2, och inser att man har mkt roligare, trots att man har mycket att klaga på i det spelet med.

Sen ska man inte ens nämna alla buggar som är så otroligt dåliga att man inte fattar hur det kunde gå igenom till retail versionen av spelet. Så nu känner jag mig lite besviken, känslan från dag 1 är borta Väldigt tråkigt då jag såg fram emot detta, men det är faktiskt inte roligt. Har black ops också, och det är inte alls kul heller. Så jag vet inte vad jag ska spela nu faktiskt, kanske lägga ner å börjar köra harpan eller nått.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Ok, tack för infon

Permalänk

Kan bara hålla med !! Vart tog bf känslan vägen ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ayoo:

Ok, tack för infon

Nödvändig kommentar? Kommentera inte om du inte har nått att säga.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

Spela PCW, that made the game och behåller motivationen till att lira. Public är public. Like it or leave it som jag brukar tänka för mig själv.

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem

Ärligt talat, jag förstår inte vad folk håller på och klagar över. Jo visst det är ett par buggar hit och dit, men som jag upplevt det så har det inte varit så farligt, om man läser forumen får man snabb hjälp med eventuella problem.

Du hade inte tänkt att spela hardcore? Det är ju lite anti-camp där, samt OTROLIGT mycket roligare!

Permalänk
Medlem

Det har faktiskt varit tvärtom för mig, spelet har bara växt sedan dag ett, och nu när man känner sig bekant med alla mechanics så är det grymt roligt att lira.

"- Hastigheten på kulorna är som taget ur Braveheart när det kommer ett hav av pilar över motståndarna. När man skjuter på långt håll känns det nästan som att motståndaren kan typ vänta...vänta..vänta..ta ett steg till vänster. Skjuta tillbaka."

Jo, men sen så har ju spelet som inriktning att vara realistiskt också, och tro det eller ej, men kulor FÄRDAS faktiskt framåt, dom teleporterar sig inte!

Men som sagt, synd att du känner att det inte är roligt längre. Inget spel släpps dock perfekt, och jag är ganska säker på att dom kommer fixa många av de buggarna som du nämnde inom kort.

Visa signatur

ASUS P8P76-Pro | i7 2600k | 8GB Corsair XMS3 | Gigabyte 6970 | 2x Samsung Spinpoint 1TB | Corsair Obsidian 800D | Corsair HX 750w |

Permalänk
Medlem

Bästa FPS-spelet på senare år skulle då jag säga. Buggar osv får man leva med i början!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är väldigt smidigt att flyga helikopter i BF3, den gör exakt så som jag vill. Blir nästan aldrig nedskjuten i helikoptern :D.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kid_A:

Det har faktiskt varit tvärtom för mig, spelet har bara växt sedan dag ett, och nu när man känner sig bekant med alla mechanics så är det grymt roligt att lira.

"- Hastigheten på kulorna är som taget ur Braveheart när det kommer ett hav av pilar över motståndarna. När man skjuter på långt håll känns det nästan som att motståndaren kan typ vänta...vänta..vänta..ta ett steg till vänster. Skjuta tillbaka."

Jo, men sen så har ju spelet som inriktning att vara realistiskt också, och tro det eller ej, men kulor FÄRDAS faktiskt framåt, dom teleporterar sig inte!

Men som sagt, synd att du känner att det inte är roligt längre. Inget spel släpps dock perfekt, och jag är ganska säker på att dom kommer fixa många av de buggarna som du nämnde inom kort.

Jag är medveten om kulurna färdas, tycker bara dom har överdrivit nu jämfört med BC2 och jämfört med verkligheten. AK4 på 400meter tar INTE lång tid innan den träffar kan jag säga, om man har spårljuspatron så hinner man se vart den träffar, men det är inte som att den går i en synlig båge å ser ut att landa som en frisbee.

Ska prova spela lite HC imorgon som nån nämnde här ovan. Har ju faktiskt nästan uteslutande spelat HC i BC2, så det kanske passar mig bättre.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Bästa FPS-spelet på senare år skulle då jag säga. Buggar osv får man leva med i början!

Skulle du nöja dig med 3 däck på bilen de första tusen milen?

Om du inte skulle göra det, varför inte då? Köper man en produkt ska den funka.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Dag 1
- riktigt WOW (ej world of warcraft) känsla, grafiken, ljudet allt var bara underbart.

Dag 2:
- krånglet börjar med att få den att hålla 60fps stabilt, gick efter lite pill.
- extrem rubberbanding på typ alla servrar och andra buggar som gör att man blir galen.

Dag 3:
- Börjar ifrågasätta om det verkligen är kul eller inte
- Stör mig på att man inte kan se ett skit på banan
- Vissa banor är som gjorda för campers som bara ligger ner i nått mörkt parti och plockar alla som kommer den vägen.
- Blir bländad av allt
- Fastnar på varje jäkla småsten i terrängen när man springer.
- börjar spela med allt på LOW istället
- börjar inse att jag inte har speciellt kul på banorna, även när det går bra. Får inte till de där riktiga flytet i spelet, man springer runt lite, försöker va smart, blir plockad av en sniper, eller nån som stod 3 meter bort fast man inte märkte dom för man blev bländad av solen.
- Hastigheten på kulorna är som taget ur Braveheart när det kommer ett hav av pilar över motståndarna. När man skjuter på långt håll känns det nästan som att motståndaren kan typ vänta...vänta..vänta..ta ett steg till vänster. Skjuta tillbaka.
- Inser att det var mkt(x10) roligare att flyga helli i BC2
- Inser att jag aldrig kommer lära mig att flyga jet då man bara blir nedskjuten eller utbuad och kallad för idot-noob när man försöker lära sig.
- Startar BC2, och inser att man har mkt roligare, trots att man har mycket att klaga på i det spelet med.

Sen ska man inte ens nämna alla buggar som är så otroligt dåliga att man inte fattar hur det kunde gå igenom till retail versionen av spelet. Så nu känner jag mig lite besviken, känslan från dag 1 är borta Väldigt tråkigt då jag såg fram emot detta, men det är faktiskt inte roligt. Har black ops också, och det är inte alls kul heller. Så jag vet inte vad jag ska spela nu faktiskt, kanske lägga ner å börjar köra harpan eller nått.

Allt stämmer. Jag har haft precis samma uppfattning/känsla som dig..

Visa signatur

Dator:
CPU: Intel Sandybridge Core i7 2600k @4,5ghz 1.38v | GPU: HIS 6970 @ 960/5000 | RAM: Corsair Vengance 8gb @ 1600mhz MOBO: ASrock z68 mITX HT CHASSI: Silverstone Sugo SG08.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tarasus:

Skulle du nöja dig med 3 däck på bilen de första tusen milen?

Om du inte skulle göra det, varför inte då? Köper man en produkt ska den funka.

Men snälla, alla spel som är lite mer komplicerade än Pac-Man har buggar när dom släpps...

Visa signatur

ASUS P8P76-Pro | i7 2600k | 8GB Corsair XMS3 | Gigabyte 6970 | 2x Samsung Spinpoint 1TB | Corsair Obsidian 800D | Corsair HX 750w |

Permalänk

Dag 1

Citat:

- riktigt WOW (ej world of warcraft) känsla, grafiken, ljudet allt var bara underbart.

Vad bra. Du är inte ensam

Dag 2:

Citat:

- krånglet börjar med att få den att hålla 60fps stabilt, gick efter lite pill.

Du har ju löst det själv som du skriver - sänkt grafiken.

Citat:

- extrem rubberbanding på typ alla servrar och andra buggar som gör att man blir galen.

Dice / EA som har problem med kodning på vissa banor. Kommer antagligen att lösas i framtiden.

Dag 3:

Citat:

- Börjar ifrågasätta om det verkligen är kul eller inte

Här kan jag inte säga så mycket.

Citat:

- Stör mig på att man inte kan se ett skit på banan

Väldigt diffust klagomål. Om du inte ser för att du kollar ner i marken så kan du börja med att kolla rakt fram, då ser du kan jag lova. Annars får du berätta vad för problem du har.

Citat:

- Vissa banor är som gjorda för campers som bara ligger ner i nått mörkt parti och plockar alla som kommer den vägen.

Jaha? Krypskyttar är en del av kriget. Börja ta skydd så ska du se att det hjälper.

Citat:

- Blir bländad av allt

Sänk ljusstyrkan.

Citat:

- Fastnar på varje jäkla småsten i terrängen när man springer.

Också problem med kodning, hoppa så ska du se att de löser sig.

Citat:

- börjar spela med allt på LOW istället

Vad bra.

render.drawfps 1

så kan du även se om ditt problem med FPSen är löst.

Citat:

- börjar inse att jag inte har speciellt kul på banorna, även när det går bra. Får inte till de där riktiga flytet i spelet, man springer runt lite, försöker va smart, blir plockad av en sniper, eller nån som stod 3 meter bort fast man inte märkte dom för man blev bländad av solen.

Som sagt, göm dig alt. sänk ljusstyrkan i spelet. Båda två för en rejäl kombo likt en japansk slagsmålsgud i Tekken 6.

Citat:

- Hastigheten på kulorna är som taget ur Braveheart när det kommer ett hav av pilar över motståndarna. När man skjuter på långt håll känns det nästan som att motståndaren kan typ vänta...vänta..vänta..ta ett steg till vänster. Skjuta tillbaka.

Detta bör ju rimligtvis kunna användas åt andra hållet. När fienden skjuter tillbaka så kan ju du typ vänta...vänta..vänta..ta ett steg till vänster. Skjuta tillbaka.

Citat:

- Inser att det var mkt(x10) roligare att flyga helli i BC2
- Inser att jag aldrig kommer lära mig att flyga jet då man bara blir nedskjuten eller utbuad och kallad för idot-noob när man försöker lära sig.

Flyg inte då.

Citat:

- Startar BC2, och inser att man har mkt roligare, trots att man har mycket att klaga på i det spelet med.

Vad bra att du hittade ett spel som passar i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tarasus:

Skulle du nöja dig med 3 däck på bilen de första tusen milen?

Om du inte skulle göra det, varför inte då? Köper man en produkt ska den funka.

Spelet funkar bra för mig, så den jämförelsen funkar inte riktigt. Jag spelade både alphan och betan så jag kan omöjligen klaga nu.
I dagsläget så har i princip alla nya spel massvis med buggar, jag har vant mig vid det, för det kommer fortsätta så.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Dag 1
- riktigt WOW (ej world of warcraft) känsla, grafiken, ljudet allt var bara underbart.

Dag 2:
- krånglet börjar med att få den att hålla 60fps stabilt, gick efter lite pill.
- extrem rubberbanding på typ alla servrar och andra buggar som gör att man blir galen.

Dag 3:
- Börjar ifrågasätta om det verkligen är kul eller inte
- Stör mig på att man inte kan se ett skit på banan
- Vissa banor är som gjorda för campers som bara ligger ner i nått mörkt parti och plockar alla som kommer den vägen.
- Blir bländad av allt
- Fastnar på varje jäkla småsten i terrängen när man springer.
- börjar spela med allt på LOW istället
- börjar inse att jag inte har speciellt kul på banorna, även när det går bra. Får inte till de där riktiga flytet i spelet, man springer runt lite, försöker va smart, blir plockad av en sniper, eller nån som stod 3 meter bort fast man inte märkte dom för man blev bländad av solen.
- Hastigheten på kulorna är som taget ur Braveheart när det kommer ett hav av pilar över motståndarna. När man skjuter på långt håll känns det nästan som att motståndaren kan typ vänta...vänta..vänta..ta ett steg till vänster. Skjuta tillbaka.
- Inser att det var mkt(x10) roligare att flyga helli i BC2
- Inser att jag aldrig kommer lära mig att flyga jet då man bara blir nedskjuten eller utbuad och kallad för idot-noob när man försöker lära sig.
- Startar BC2, och inser att man har mkt roligare, trots att man har mycket att klaga på i det spelet med.

Sen ska man inte ens nämna alla buggar som är så otroligt dåliga att man inte fattar hur det kunde gå igenom till retail versionen av spelet. Så nu känner jag mig lite besviken, känslan från dag 1 är borta Väldigt tråkigt då jag såg fram emot detta, men det är faktiskt inte roligt. Har black ops också, och det är inte alls kul heller. Så jag vet inte vad jag ska spela nu faktiskt, kanske lägga ner å börjar köra harpan eller nått.

Ser flera hundra liknande trådar hela tiden, förstår inte varför folk måste berätta vad de tycker är fel med spelet hela tiden... Varför inte skriva din åsikt i någon av de trådarna? Om du hade skrivit upp punkter på hur du tycker spelet kan förbättras så hade jag inte klagat med min "kommentar" men på det sättet jag läser din tråd så ser det ut som om du inte tycker om BF3 och vill bara hitta andra människor som inte gillar det för att få någons slags självkänsla, men hej, det är bara min åsikt.

Oftast slutar det med att dessa trådar blir en stor rage-fest där det börjar med att folk berättar hur spelet är det bästa i världen medans den andra halvan tycker det är overhyped. Fast det här är ju sweclockers där, av erfarenhet, människor är lite mer mogna så det kommer nog inte hända.

Permalänk

Håller med TS. Fastna till just när det är som mest onödigt och man dör händer. Skjuta hur många skott som helst och ingen blir träffad, shooting range vore bra att öva på eftersom alla är inte lika "skillad", siktar jag ovanför går det för högt siktar jag lite över miss lite mindre över miss... Det värsta av allt var när jag sköt 4 skott rakt på en fiende på några meters avstånd, jag dog och han hade nästan sitt liv fullt. Men såg en annan gång på en som blev dödad att hela kroppen "hoppar" till av varje träff så jag kanske egentligen inte ens siktade mot fiende, men min sikte via skärmen siktade rakt mot kroppen, känns som man blir lurad om det är så, bara att ge upp om man blir träffad eftersom man inte kan sikta rätt.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kid_A:

Jo, men sen så har ju spelet som inriktning att vara realistiskt också, och tro det eller ej, men kulor FÄRDAS faktiskt framåt, dom teleporterar sig inte!

Utgångshastighet på en AK5: 930m/s, AK47: 715m/s, KSP58: 830m/s och AG90 853m/s. Ingen större skillnad men effektiv räckvidd är det stor skillnad på, en AK47 ligger väl på 300m medan en AG90 ligger på ~1800m.

Men att "snipa" någon på 500m med en AK5:a lr AK47... Så du har en bra poäng med realismen

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kid_A:

Men snälla, alla spel som är lite mer komplicerade än Pac-Man har buggar när dom släpps...

Vart går gränsen då? Buggar, självklart... men till den gräns att det inte fungerar för väldigt många spelare? Så släpp "men snälla" attityden och fundera en gång till, skulle DU godta att du får köpa en bil som bara har 3 däck de första tusen milen. Sen så får du ju faktiskt 4 däck, dom har bara inte kommit på hur dom ska skruva dit det fjärde ännu...

Nej det skulle ingen, men när det gäller denna marknad så slukar folk skitreleaser till höger och vänster istället för att konsumenterna ställer krav på att det ska FUNGERA så pass bra att det funkar att spela för de allra flesta. Då kommer spel att hålla en högre standard när dom släpps.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Dag 1
- riktigt WOW (ej world of warcraft) känsla, grafiken, ljudet allt var bara underbart.

Dag 2:
- krånglet börjar med att få den att hålla 60fps stabilt, gick efter lite pill.
- extrem rubberbanding på typ alla servrar och andra buggar som gör att man blir galen.

Dag 3:
- Börjar ifrågasätta om det verkligen är kul eller inte
- Stör mig på att man inte kan se ett skit på banan
- Vissa banor är som gjorda för campers som bara ligger ner i nått mörkt parti och plockar alla som kommer den vägen.
- Blir bländad av allt
- Fastnar på varje jäkla småsten i terrängen när man springer.
- börjar spela med allt på LOW istället
- börjar inse att jag inte har speciellt kul på banorna, även när det går bra. Får inte till de där riktiga flytet i spelet, man springer runt lite, försöker va smart, blir plockad av en sniper, eller nån som stod 3 meter bort fast man inte märkte dom för man blev bländad av solen.
- Hastigheten på kulorna är som taget ur Braveheart när det kommer ett hav av pilar över motståndarna. När man skjuter på långt håll känns det nästan som att motståndaren kan typ vänta...vänta..vänta..ta ett steg till vänster. Skjuta tillbaka.
- Inser att det var mkt(x10) roligare att flyga helli i BC2
- Inser att jag aldrig kommer lära mig att flyga jet då man bara blir nedskjuten eller utbuad och kallad för idot-noob när man försöker lära sig.
- Startar BC2, och inser att man har mkt roligare, trots att man har mycket att klaga på i det spelet med.

Sen ska man inte ens nämna alla buggar som är så otroligt dåliga att man inte fattar hur det kunde gå igenom till retail versionen av spelet. Så nu känner jag mig lite besviken, känslan från dag 1 är borta Väldigt tråkigt då jag såg fram emot detta, men det är faktiskt inte roligt. Har black ops också, och det är inte alls kul heller. Så jag vet inte vad jag ska spela nu faktiskt, kanske lägga ner å börjar köra harpan eller nått.

Da´Russian Stallion, det låter som om du behöver spela lite Teamplay, dont get me wrong. Man kan spela spelet 100% av vad spelet i grund har att erbjuda, då kommer man nog också märka av ett eller 2 miljoner fel, Men! Spelar du med en Squad, som du snackar med så delas spelet upp i två en halva Taktik och Samspel medans andra halvan är själva spelet. IMO sjukt obehagligt mycket roligare än att springa runt och tröttna på samma soppa.
Hmm... Detta blev är jävla nattsvammel känner jag.

Vad jag menar är att, jag tror man har roligare när man verkligen spelar tillsammans you know. Om du nu redan kört så och känner som du gör, kasta in spelet i mikrovågsugnen nån minut. Peace

Visa signatur

ASUS RAMPAGE III EXTREME | Intel i7 930 @ 4Ghz | CORSAIR 6GB 1866mhz | XFX HD 5970 2GB @ 900Mhz & 1180Mhz 1.2v | Crucial SSD C300 64GB | WD 500GB | M-AUDIO C-600 AVID | Corsair TX 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tarasus:

Vart går gränsen då? Buggar, självklart... men till den gräns att det inte fungerar för väldigt många spelare? Så släpp "men snälla" attityden och fundera en gång till, skulle DU godta att du får köpa en bil som bara har 3 däck de första tusen milen. Sen så får du ju faktiskt 4 däck, dom har bara inte kommit på hur dom ska skruva dit det fjärde ännu...

Nej det skulle ingen, men när det gäller denna marknad så slukar folk skitreleaser till höger och vänster istället för att konsumenterna ställer krav på att det ska FUNGERA så pass bra att det funkar att spela för de allra flesta. Då kommer spel att hålla en högre standard när dom släpps.

Det är självklart att jag inte skulle köpa en bil som skulle gå på 3 däck de första 1000 milen, det talar ju för sig självt. Men jag känner inte att BF3 "går på 3 däck" för mig, jag har haft få om kanske t om inga större problem med buggar.

Jag om någon ställer krav på att saker jag köper ska fungera, tro mig. Men eftersom BF3 fungerar bra för mig så ser jag inget problem faktiskt. Speciellt eftersom buggarna som finns kommer bli fixade inom en snar framtid.

Visa signatur

ASUS P8P76-Pro | i7 2600k | 8GB Corsair XMS3 | Gigabyte 6970 | 2x Samsung Spinpoint 1TB | Corsair Obsidian 800D | Corsair HX 750w |

Permalänk
Medlem

Nu tycker jag det klyvs hår här. Spel är inte tänkta att vara 100% realistiska. Det kan de aldrig vara.

Så här ser det ut på riktigt när man skjuter med spårljus. Jäkligt häftigt när man är där. De långsamt flygande ljusen är rikoschetter. Vanligtvis sätter man spårljus var tredje eller var femte patron när man bandar KSP band. Så det kan ju ge en viss inblick i eldhastigheten på det man ser här

http://www.youtube.com/watch?v=Izr-L_lvT4E

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alucius:

Nu tycker jag det klyvs hår här. Spel är inte tänkta att vara 100% realistiska. Det kan de aldrig vara.

Så här ser det ut på riktigt när man skjuter med spårljus. Jäkligt häftigt när man är där. De långsamt flygande ljusen är rikoschetter. Vanligtvis sätter man spårljus var tredje eller var femte patron när man bandar KSP band. Så det kan ju ge en viss inblick i eldhastigheten på det man ser här

http://www.youtube.com/watch?v=Izr-L_lvT4E

Precis! Kan säga att när vi hade ksp övning en kväll och 50 pers ligger på en lång rad med ksp90, så ser det riktigt maffigt ut. Och det är fan inga "angry birds" kulor som i bf3 "ka kaaaaah"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Punnisher:

Håller med TS. Fastna till just när det är som mest onödigt och man dör händer. Skjuta hur många skott som helst och ingen blir träffad,

håller med
man kan ju börja undra vad det är frågan om
nu kör jag mest som Engineer och dom har väl rätt kassa vapen på långt håll ?
men i 90% av fallen så kan jag skjuta som en galning på lite längre håll utan att motståndaren dör
det spelar fan ingen roll hur man gör.
även RPG-7n biter inte ibland.
sen smäller det bara till med ett fucking skott och man ligger på backen.

har alla jävlar kikare till sikten på sina machineguns eller :)?

det jag undrar över är varför vissa tycks vara odödliga trots att man skjuter med fan allt som går att få tag på
eller är det lagget som gör att deras position inte är rätt?
jag börjar nästan tro det

sen har jag börjat se antydningar på vissa sikten som far upp och ner att det är nåt annat inblandat.
AIM That
jag hoppas inte det men då skulle det förklara varför man ALLTID blir träffad på första skottet.

som sagt kör ni med kikare på siktena hela bunten eller hur lyckas ni?
50% av spelarna hoppar ju omkring som grodor tack vare lagget och ändå träffar ni
vad är hemligheten?

får jag ingen ordning på vapnena eller siktet så att det känns som man har en sportmössa då blir BF3 ölunderlägg

AIMen

Edit: dock så håller jag med om att ett bra samarbete i en Squad är ett måste.
hela spelet handlar ju om teamplay
en samlad attack från en Squad är nästan ett måste ibland

50% av spelarna har ännu inte förstått det och vägrar lyda order.
många har heller inte förstått att det går ut på att överta och skydda flaggorna.
för mycket poäng jagande som inte bidrar till teamet.

mer teamplay så blir det nog bra annars tröttnar man nog rätt snart.

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Jag har haft det ganska så kul i spelet!
Kan börja med att jag först spenderade 5 timmar uppe i luften +- lite hit och ditt. Otroligt vad man har förändrats mycket i strategi och det är ganska så sällan någon plockar mig nu.
Folk på marken tar mig sällan, enbart (pansarvagnsminigun/värmesökandepansarvagn. Eller att man är lite oförberedd med lite kulor på jet kroppen om någon dyker ovanför en.
Kan spendera en hel match utan att dö just nu. Även om jag inte får så många kills varje gång.

Sedan så gick jag vidare till helikopter vilket visade sig att jag hade ordentlig talang med AH-6J LITTLE BIRD. Gud vad det är kul att straffa (stavning iaf flygger i cirklar och siktar på samma ställe) har fått många roliga kills på det, när man samtidigt ska undvika alla kranar som finns på några banor.

Men när jag väl är nere på marken så tycker jag inte att spelet är nå vidare roligt =/
Så jag fördjupar mig på att vara uppe i luften och vara himlens konung

Permalänk
Medlem

Det enda jag stört mig på hittills är att det tenderar att uppstå flaskhalsar på vissa banor med många spelare, varför folk ibland bara ligger och skjuter på varandra från varsin sida utan att spelet kommer vidare. Renodlat skyttegravskrig, fast med moderna vapen.

Men i övrigt upplever jag spelet än så länge som fantastiskt. Jag har dock inte spelat något annat BF tidigare så jag har inget att jämföra med. Men det skiter väl jag i så länge jag har kul ^^

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem

Blir bara bättre för var dag man spelar:) Lite buggar och skit kan man leva med tills det fixas. Bra jobbat Dice:)

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem

Det känns som att du behöver lära dig banorna. Jag tyckte också vissa banor var riktigt tråkiga tills man spelat dom ett par timmar

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Det värsta problemet är som sagt rubberbanding/studsa-fram-o-tillbaka-lagg. Rushade med pumphaglet som Recon så att jag kunde få låsa upp min kära SV98 igen, men känslan från betan, alla klockrena headshots satt inte alls med nuvarande laggproblem. Som sniper/engineer är det rätt viktigt att bolt-action fungerar, och att raketgeväret träffar fiendens fordon... Men med rubberbandingproblemen är det rätt svårt, och straffet för att missa pga. rubberbanding är att någon med ett spray'n'pray vapen gör ditt liv kort.

Annars tycker jag spelet är underbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ayoo:

Ok, tack för infon

Låter ju mest som att du gnäller på att du dör?

Tips nr 1. Campa mer. Rätt position för rätt situation är typ 80% av spelet. Sänk tempot.. Rör man sig syns man... avancera ett par meter i taget och kolla runtomkring dig. Sätt dig på huk. Vänta ett par sekunder, ta skydd bakomnått. avancera mera,.. osv.

I övrigt känner jag inte igen något av det du beskriver. Tycker det e helt sjuuukt kul. Kan inte sluta spela...

Dock är det svårt att lära sig heli å jets då man inte har så mkt "träningstid" innan man dör. Men det e bara köra å köra tillls det går.