Permalänk
Medlem

Flyter mitt på bra/inte?

Hej jag spelade nyligen på Sweclockers 64 server och såg Chat rutan var fullt av snack om Grafikkort och sånt
Många talade om GTX 580 att det flyter på bra på Ultra med Motion Blur och 1920x1080p, som det inte gör för mig, vad är problemet?

Mina Spec:

-OS: Windows 7 Home Premium x64
-MB: Asus P8P67 DELUXE REV B3
-CPU: Intel Core i7 2600K 3,4GHz
-GPU: Asus GeForce GTX 580 1536MB DirectCU II
-RAM: Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE

Visst har jag tunga delar

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sebastian R:

Hej jag spelade nyligen på Sweclockers 64 server och såg Chat rutan var fullt av snack om Grafikkort och sånt
Många talade om GTX 580 att det flyter på bra på Ultra med Motion Blur och 1920x1080p, som det inte gör för mig, vad är problemet?

Mina Spec:

-OS: Windows 7 Home Premium x64
-MB: Asus P8P67 DELUXE REV B3
-CPU: Intel Core i7 2600K 3,4GHz
-GPU: Asus GeForce GTX 580 1536MB DirectCU II
-RAM: Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE

Visst har jag tunga delar

Du har på gränsen förlite Vram. Sätt på windows classic temat och stäng av ALLA program (inkl. webbläsarn).. Det kan kanske hjälpa dig att klara dig med ~1.5Vram...

Visa signatur

Dator:
CPU: Intel Sandybridge Core i7 2600k @4,5ghz 1.38v | GPU: HIS 6970 @ 960/5000 | RAM: Corsair Vengance 8gb @ 1600mhz MOBO: ASrock z68 mITX HT CHASSI: Silverstone Sugo SG08.

Permalänk
Medlem

Okej! För annars hade jag tänkte att Uppgradera till ett till GTX 580 eller en 120 Hx skärm!

Vad jag har hört ger bra FPS vilket val är smartast?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sebastian R:

Okej! För annars hade jag tänkte att Uppgradera till ett till GTX 580 eller en 120 Hx skärm!

Vad jag har hört ger bra FPS vilket val är smartast?

Edit: Jag läste på lite om detta, det bör räcka med 1,5GB vram, se bara till att inte ha på AA (Anti Alising)
Om du ska ha en 120hz skärm behöver du (för att utnyttja den till max) 2st 580..l.

Visa signatur

Dator:
CPU: Intel Sandybridge Core i7 2600k @4,5ghz 1.38v | GPU: HIS 6970 @ 960/5000 | RAM: Corsair Vengance 8gb @ 1600mhz MOBO: ASrock z68 mITX HT CHASSI: Silverstone Sugo SG08.

Permalänk

En 120hz skärm ger ju inte bättre fps, då lär ditt grafikkort punga ut 120 fps istället för 60 (60hz) vilket betyder att det lär anstränga sig mer.

Att uppgradera till ett till 580 ger inte heller mer FPS om du har för lite VRAM, då du inte får mer av att installera ytterligare ett kort. Det du kan göra är att köpa ett nytt kort med mer VRAM. Men det är knappast värt.

2st 580 presterar extremt bra så länge du inte har dåligt med VRAM.

Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Permalänk
Avstängd

klocka kortet så har du fått nästan 20% mer i prestanda gratis
det går åt.
kolla även i MSI afterburner så kortet verkligen körs i 100%
gör det inte det så måste du klocka upp CPUn

GO GO GO

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Vram är det Ram minnet eller GPU-Minne?

Om det är GPU minne så dubblas den ju till 3 om jag skaffar en till eller blir det inte så?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Skrivet av Mr. Prudo:

Att uppgradera till ett till 580 ger inte heller mer FPS om du har för lite VRAM, då du inte får mer av att installera ytterligare ett kort. Det du kan göra är att köpa ett nytt kort med mer VRAM. Men det är knappast värt.

2st 580 presterar extremt bra så länge du inte har dåligt med VRAM.

Jasså?

Notera att även 6870 som endast har 1 GB VRAM får bättre prestanda av CF

Permalänk
Skrivet av Fönstrputtsaren:

Jasså?

Notera att även 6870 som endast har 1 GB VRAM får bättre prestanda av CF

Som jag sa..

"2st 580 presterar extremt bra så länge du inte har dåligt med VRAM."

Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Vram är det Ram minnet eller GPU-Minne?

Om det är GPU minne så dubblas den ju till 3 om jag skaffar en till eller blir det inte så?

Det blir inte en fördubbling av minnet tyvärr :/

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Skrivet av Sebastian R:

Vram är det Ram minnet eller GPU-Minne?

Om det är GPU minne så dubblas den ju till 3 om jag skaffar en till eller blir det inte så?

Man kan tänka sig att det dubblas, men tänk då också på att ett till kort kommer vilja ha del av dessa resurser. Då blir det inte dubbla längre

Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Permalänk
Medlem

Herregud vad mycket skit snack i denna tråd... Folk verkar tro man kan maxa spelet bara man har mycket minne på grafikkortet...
Ett 580 är på gränsen att maxa bf3 med behaglig fps, jag skulle tippa att ditt funkar som det ska men att dom som sitter och säger att dom kör 580 maxmax snackar skit eller så tycker dom 40 fps duger

Permalänk
Medlem

vad folk missar är om ni tänker efter så har det alltid varit Low, medium, high i alla spel...nu finns ultra för dom som vill ha större e-penis. så det är itne nödvändigt att lira på ultra..utan high är ju max igenligen..så jo ett 580 räcker o blir över för bf3..sj sitter man på 560ti på high o det flyter på

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Prudo:

Som jag sa..

"2st 580 presterar extremt bra så länge du inte har dåligt med VRAM."

Och det har jag inte! För 1536 och enligt SweC test var det 1476 på Ultra, vilket borde vara perfekt på gränsen.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Skrivet av Sebastian R:

Och det har jag inte! För 1536 och enligt SweC test var det 1476 på Ultra, vilket borde vara perfekt på gränsen.

Så bra! Trodde det eftersom vissa skrev det tidigare i tråden

Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -