Battlefield 3 är grymt men...

Permalänk
Medlem

Battlefield 3 är grymt men...

Vad är rollen som gruppledare i BF3? I BF2 var ju rollen given, det var han/hon som gav order var gruppen skulle avancera. Gruppledaren i BF3 måste kunna ge "waypoints" och andra order. Om inte gruppledaren kan ge waypoints så blir det väldigt svårt för gruppen att samarbeta, alla blir utspridda. Vad tycker ni? Annars tycker jag liret är grymt bra!

Permalänk
Medlem

Du kan ju markera erövringszoner med q iallafall. Utöver det, inte så mycket.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

Du kan ju markera erövringszoner med q iallafall. Utöver det, inte så mycket.

Jo det det vet jag. Men nu finns inga förutsättningar till samarbeta med snabbkommandon som BF2 hade som jag tyckte var bra.

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att det finns ett antal saker man kan säga, kom inte ihåg vilken knapp det var men då kunde man välja mellan olika kommandon

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av petehell:

Jo det det vet jag. Men nu finns inga förutsättningar till samarbeta med snabbkommandon som BF2 hade som jag tyckte var bra.

Commo-Rose? Har iofs inte testat det själv.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Commo-Rose? Har iofs inte testat det själv.

Commo-rose är väldigt begränsad och faktiskt trasig i nuläget. För att nämna något annat så är inte kartan nå bra heller. I övrigt så rockar spelet!

Permalänk
Medlem

Märker på era svar att ni inte är så intresserade av att samarbeta i squaden som man kunde göra i BF2...om man ville. Fattar inte hur Dice kan missa det här? Tycker att förutsättningarna ska finnas om man vill ha lite "teamwork" och då menar jag inte att man kastar lite ammo och ger medic för att man vill komma åt sina poäng.

Permalänk
Medlem
Skrivet av petehell:

Märker på era svar att ni inte är så intresserade av att samarbeta i squaden som man kunde göra i BF2...om man ville. Fattar inte hur Dice kan missa det här? Tycker att förutsättningarna ska finnas om man vill ha lite "teamwork" och då menar jag inte att man kastar lite ammo och ger medic för att man vill komma åt sina poäng.

Instämmer. Det är sån sjuk skillnad att köra på SweC-servern och sitta i mumble jämfört med att lira i en anonym squad. Tråkigt att de inte ens har VoIP

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar