Hur levde Battlefield 3 upp till dina förväntningar?

Permalänk

Hur levde Battlefield 3 upp till dina förväntningar?

Nu har väl inte alla hunnit spela såpass mycket att man kan göra en rättvis bedömning men några har väl och suttit och pressat några timmar sen det släpptes igår?

Själv hade jag rätt låga förväntningar. BF3 har sålts på sin grafik. Alla snackar om hur bra grafik och sånt det är och jag var orolig att spelet helt enkelt skulle bli vacker men riktigt jävla tråkigt (Ungefär som BC2...) med 15 sek spawntid, 2 - 3 min kubbande i början av varje liv för att hitta någon fiende samt behöva två mag för att sänka någon.

Har därför blivit rätt positivt överraskad utav spelet so far. Högt tempo och trevliga vapen. Lagom svårt att sänka någon och rekylen är lagom.

EDIT: Notera att "Över förväntan" inte betyder att man älskar spelet. Trodde man att det skulle suga och det visade sig vara okej är det fortfarande över förväntan. Förväntade man sig att det skulle suga och det sen sög så är det samma som om man förväntade sig att det skulle vara orgasmerande och det var det.

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Medlem

Det är helt klart i linje med mina förväntningar.

Jag förväntade mig att det skulle vara väldigt snygg och skön spelkänsla, på den punkten är jag varken besviken eller överraskad.
Förväntade mig även ett halvfärdigt spel vid release, som även innehåller många buggar, vilket det minst sagt verkar göra

Det som återstår att se är hur E-sporten tar emot bf3, hoppas hoppas hoppas!

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk

Nött en timme nu och tycker faktiskt att det motsvarar väldigt bra mina förväntningar.
Enda saken som är smått irriterande är att när jag spelar så tycks gubben röra på sig själv smått.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem

Jag tyckte betan var värdelös (ex är commander borta osv) men efter att ha läst recensioner köpte jag det ändå så vi får se vad jag tycker om några dagar

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

SP var tråkigt, men MP är över förväntan, trodde det skulle vara mindre känsla med en massa ögongodis bara. Dock så är det kanon känsla. Över förväntan!

Visa signatur

ASUS TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 |i7 12700K | Kingston Fury 32GB DDR4 3600MHz
Gigabyte RTX 3080ti gaming oc |EK-AIO 360 | Seasonic Focus plus 750W |
Samsung 970 EVO m.2 1TB | Samsung SSD EVO 860 1TB | Fractal Design R6 | Logitech G15 Keyboard | Sennheiser PC 350|

Permalänk
Medlem

Äckligt dåligt spel.

Ljussättningen, grafiken och upplägget är drömmen för 14åringar med ADHD,

med sin dåliga handling och fula grafiska design så är det verkligen inget för mig, och jag har spelat dessa spelen sedan BF1942, detta är första gången jag blev verkligt besviken, och ångrar att ha slösat 500 spänn på det.

Permalänk
Medlem

Spelet var precis vad jag förväntade mig! Extremt kul, var sådär i början direkt när jag testade det, men kom in i det mer sen och började tycka det var riktigt kul Var ungefär samma sak för mig i betan.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

efter katastrofen som var Brink förväntade jag mig väldigt lite av BF3. tycker BF3 varit asbra hittills. det är inte perfekt, men som destructoid skrev i sin recension levererar BF3 en multiplayerupplevelse inom FPS som står utan konkurrens

kunde inte bry mig mindre om singleplayer. om jag ska vara helt ärlig hade jag gärna sett att de skrotar sp helt och hållet och inriktar sig på mp och möjligtvis co-op. BC2 vietnam hade inget sp och togs emot väldigt väl av kritiker, tror det har det högsta betyget bland alla bf-spel på ign

Permalänk

Jag tycker spelet är fruktansvärt frustrerande i MP och dessutom tråkigt.

Jag skriker aldrig annars i spel men i BF3 gormar jag som storm. Jag blir irriterad på hur svårt det är att döda någon. Vapnen har för mycket rekyl. Det tar för lång tid att komma till fighten ofta springer man i nån minut för att sedan bli skjuten av en fjant med sniper som bar ligger och juckar med marken hela matchen. Jag gillar inte att plan o helis är så kontra-intuitiva i styrningen.

Spawn punkterna i TDM är katastrof. Egentligen är det inget skill baserat spel. Man skjuter folk som inte ser en komma eller skjuter någon som är upptagen mad att skjuta någon själv. Det är ingenting som är verkligt med det här spelet som många menar.

Styrningen är oprecis och gubben fastnar ofta i små objekt istället för att bara kliva över dem. blir bara massa oflyt.

Inga dumma hot tack!
Permalänk
Medlem
Skrivet av Microcosmix:

Jag tycker spelet är fruktansvärt frustrerande i MP och dessutom tråkigt.

Jag skriker aldrig annars i spel men i BF3 gormar jag som storm. Jag blir irriterad på hur svårt det är att döda någon. Vapnen har för mycket rekyl. Det tar för lång tid att komma till fighten ofta springer man i nån minut för att sedan bli skjuten av en fjant med sniper som bar ligger och juckar med marken hela matchen. Jag gillar inte att plan o helis är så kontra-intuitiva i styrningen. .

l2p issue

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Medlem

ganska korkat alternativ "Stämde exakt in på mina förväntningar (Precis så bra eller dåligt som jag trodde) " Iom att det inte säger om dessa personer tycker att spelet är bra eller dåligt...

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cindori:

l2p issue

Must be yeh

Permalänk
Medlem

Tycker att grafiskt och spelmässigt sätt så lever det helt upp till förväntningarna.

Storyn var dock inte vad jag kunde hoppats på, inte katastrof men inte vad man kunde hoppats på.

Sedan att Origin är med, och Battlelog som det enda alternativet att "starta" spelet med drar ner betyget, men det visste man ju redan när man köpte spelet.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Kunde valt alternativ nr1 om det inte vore för alphan, betan och alla trailers/gameplays man nötat på youtube under det senaste halvåret. Och det kan jag säga som hittils bara spelat PC fullversionen på low settings @1280x720 med ca 25FPS :/

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Trodde att det skulle vara bättre grafik med mitt system men inte. Då MWF2 är riktigt bra så blev jag så besviken. Uppgradera datorn för 5 papp och sedan inte vara säger på att man ser mycket skillnad, tror inte det. Men det e klart, dom alla samarbetar väl för att man skall köpa nya grejor hela tiden...synd

Permalänk
Medlem

Går väl mot strömmen och erkänner att jag köpte det för SP och grafiken. Han inte testa, men 299kr är det väl kanske värt.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Har kört lite över 20tim under helgen och jag tycker spelet är riktigt bra, äntligen ett spel som kräver lite
av datorn, även jag uppgraderade till Crossfire innan spelet släpptes och upplever att det fungerar riktigt
bra, inga större problem med studdering heller.

Spelet i sig är riktigt snyggt, bra med effekter osv, ljudupplevelsen var mäktigt, visst finns det lite buggar
och sånt men det löser sig nog med tiden.

Visa signatur

if it ain't broke, don't fix it

Permalänk
Medlem

Har inte testat SP och är ingen fanatisk bf lirare sen förr... bara spelat bc2 och lite 1942 när det begav sig... fick barn kring bf2 och den tiden är som ett svart hål. spelade inget alls...och tror inte ens jag uppmärksammade att det kom ut.

mina förväntningar på bf3 var inte skyhöga. förväntade mig inget underverk utan hoppades på skoj multiplayer att fördriva tiden med ibland. och det har jag väl fått, rätt kul so far... inget som får mig att vilja sälja ungarna på blocket och låsa in mig i min villa, låta skägget växa och fragga tills jag ligger på golvet i epileptiska spasmer. men, något att göra när frun och barnen sover. ja, det duger det till.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Kul spel än så länge.

Men det känns som om man laggt krut på grafik istället för känslan.
Saknar lite av den spelkänslan som fanns i bf2 där man kunde bli skjuten i ryggen, vända sig om och med ett bra aim vinna fighten. Har inte upplevt det så i bf3 men det kanske kommer. Om någon ser din rygg på hyfsat avstånd e du död!

Men efter 2000 timmar bf2 och 4 timmar bf3 är jämförelsen kanske inte rättvis

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

Lätt modiferad version av ett tidigare inlägg med liknande tema:

Spelet har långsamt växt i mina ögon. I början var det typ 'WOW!' för mig också. Sen var det typ halvkul, man kunde inte banorna, virrade bort sig, på public så samarbetar inte folk etc. Sen började man få bättre och bättre grejer på vapnen, få en bättre känsla för 'flowet' i spelet, kunna banorna bättre och bara få en mer instinktiv känsla för spelet som gör att man tänker mindre och bara agerar istället. Så kan man då fokusera tankarna på det som händer två, tre eller rentav fyra steg framöver.

Däremot finns det några grejer jag också vill fixa, en av dem är solen. En annan är ljussättningen. Om någon gömmer sig inne i en byggnad på t.ex. Metro precis vid de sista kontrollpunkterna och man själv kommer utifrån i solljuset så hinner man aldrig se ens deras kroppar innan skärmen hinner anpassa ljuset. Kanske är det mer realistiskt så, men är det bra? Körde lite TDM på Métro och fick säkert 8-9 kills bara genom att testa att sitta inne precis innanför ingången till en byggnad, folk bara rushade in, ibland 3 åt gången, och jag fick dem ändå.

En annan sak är att man tappar sitt sikte i ADS(Aiming Down Sights) om man går från crouch till standing, eller prone till crouch. Dessutom går det för långsamt att byta läge. Det gör att camping uppmuntras, eftersom att byta position eller röra på sig tar för lång tid i stridens hetta(ibland har man någon sekund extra på att göra ett move när fienden laddar om bakom en vägg eller något och då man kan ibland behöva byta läge eller röra sig lite.).

Sen kan de gott och väl fixa lagget på hit detection. Har dödat flera fiender genom att fortsätta skjuta efter att deras kropp har gömt sig bakom en vägg/under en sten, trots att jag inte ens har visuell kontakt, så fortsätter skotten att registrera en sekund eller så efter att de har gömt sig. Det är irriterande att få sådana kills, för man råkar själv ut för sånt till slut sen också.

Men dessa grejer kan (förhoppningsvis) fixas i olika patchar eller i någon config någonstans om den släpps eller kan manipuleras. Just nu ger jag spelet en stark 8.5/10, som lätt kan bli 9+ om spelet får ett bättre flyt, de fixar laggbuggarna med hit detection och ljussättningen(det räcker att de justerar det viktigaste).

Permalänk
Skrivet av icelaw:

Äckligt dåligt spel.

Ljussättningen, grafiken och upplägget är drömmen för 14åringar med ADHD,

med sin dåliga handling och fula grafiska design så är det verkligen inget för mig, och jag har spelat dessa spelen sedan BF1942, detta är första gången jag blev verkligt besviken, och ångrar att ha slösat 500 spänn på det.

Det var ju tråkigt att du tycker så,
Men det kostade 222kr på Mediamarkt på release dagen samt dagen. Eller 279kr så fick man MOH Tier one. Det var både Limmited Ed och utan för 222kr.

Sen så är inte alla 14 med ADHD som tycker om grafiken och upplägget kan vara så att det är du som ogillar det bara.

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem

MP fungerar över förväntan. SP under. Trodde bara det skulle vara snyggt men det är jäkligt bra känsla också! Conquest på Firestorm börjar bli min favorit!

Permalänk
Medlem

Inget fel på själva spelet i sig, tycker det är kul. Bara ljudet gör det värt att spela.

Men det jag inte kan förstå är hur dom har tagit bort det som gjorde BF2 så bra.

Hela Squad delen.
En stor karta som man kan ge "grafiska" ordrar på.
En commo-rose som gör nytta, man ska inte banta ner den utan utveckla den.
Kunna göra egna squads med namn, typ templay, snipers, antitank osv.

Är man squadleader så ska man kunna göra lite mer för att få till ett bra public teamplay. Tex. bara kunna spwna på squadleadern. Nu känns squaden inte som en squad, alla springer runt hur dom vill.

Inget mod-stöd är ju bara negativt.

Alla dom funktionerna runt spelet känns som det är till för konsoll folk.

Permalänk
Medlem

Ljussättningen är helt off, flygprofilerna är kassa, kartorna är för små. I övrigt bra.

Permalänk

Med tanke på att jag tycker det är kul fast jag har 25 FPS med allt på LOW så måste det va sjukt kul när jag fixat till datorn lite

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem

Kanske fel tråd men jag börjar bli desperat!!!!

Jag har postat detta ett antal ggr här på sweclockers utan att fått någott konkret ur det, men nu börjar jag ge upp hoppet om bf3 och i ren desperation skriver jag samma inlägg igen.....

Finns det någon som har nån input på följande: de enda keys jag kan binda är "space" och " enter" inga andra tangenter vare sug på tangentbord eller mus "ses" av spelet.

Finns det nån begåvad person som kan hjälpa till med dett?

Kör Windows 7 ultimate