Efterlyser squadmates till BF3

Permalänk
Medlem

Efterlyser squadmates till BF3

Hej!

Jag har aldrig tidigare tillägnat BF-serien någon större uppmärksamhet, och hade från början egentligen inte tänkt göra det i framtiden heller, men efter all hype om BF3 beslöt jag mig till slut för att ge spelet en chans. Inledande reaktioner har varit väldigt positiva och spelet andas verkligen potential, MEN, det finns ett stort problem som i min mening sänker en stor del av upplevelsen.

Nästan ingen verkar vilja samarbeta. Såsom jag upplevt det hittills verkar folk antingen inte fatta eller helt enkelt bara ignorera det faktum att spelet är konstruerat kring kooperativa spelstilar, vilket är både tråkigt och irriterande då samarbete så uppenbarligen både gynnas och belönas. Jag har gång på gång genom desperata, fruktlösa försök slitit med att få min squad att hålla ihop, men det funkar helt enkelt inte. De få gånger det händer att man hamnar i en situation där en grupp får för sig att arbeta tillsammans öppnar spelet verkligen upp sig. Dessa stunder är dock som bäst högst tillfälliga och fullständigt spontana, varför i samma stund de upphör varje spelare återgår till att göra sin egen grej.

Jag är en gröngöling i BF-sammanhang men inser att spelet ger väldigt mycket bara man anstränger sig lite, och jag skulle därför gärna vilja hitta några trevliga medspelare som är intresserade av teamwork. Jag har alltså självt inte mycket erfarenhet och håller fortfarande på att lära mig hur allting fungerar, men jag är åtminstone en bra teammate som gillar samarbete och spelar för att ha roligt.

Om någon är intresserad, skicka mig ett pm med användarnamn och kort beskrivning av er spelstil så lägger jag till er i battlelog. Intentionen är alltså inte att skapa någon slags klan eller liknande, jag är bara intresserad av att hitta ett gäng glada samarbetsorienterade aspiranter som kan tänkas spela i samma squad om man skulle råka vara online samtidigt.

Själv spelar jag nästan uteslutande assault eftersom jag gillar att återuppliva gubbar. Jag ligger hellre lågt i bakgrunden och ger supporteld och rycker in med några hundra volt när det behövs än att rusha fram i infernalisk panik och spreja folk med kulor som rabiata kaniner.
Jag är dock begränsad till att kommunicera med tangentbord då jag inte äger något headset, men det borde ju funka ändå.

Hoppas vi ses!
Utopolitan

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem

Tjenare!

Det är som du själv säger - spelupplevelsen blir så mycket bättre med några bra squadmates. Jag har följt BF-serien sedan Vietnam, och att vara i en squad där alla befinner sig i t.ex. Skype/Mumble gör allt så mycket roligare. Samarbetet blir oftast bra, vilket gör att du inte behöver kämpa för att få ammo eller liknande.

Lägg gärna till mig, "Dundercalle".

Peace

Permalänk
Hedersmedlem

Utan headset kommer du inte långt samarbetsmässigt... Fixa ett headset och kom in på vår Mumble-server (länk i min signatur), så ska du få se på teamplay!

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Utan headset kommer du inte långt samarbetsmässigt... Fixa ett headset och kom in på vår Mumble-server (länk i min signatur), så ska du få se på teamplay!

Lite OT: Men hur går det med eran Mumble? Har funderat på det några gånger om jag ska gå med, men jag har har inte bestämt mig än

Permalänk
Medlem

Har inga squadmates då polarna fortfarande lirar cs 1.6 (sigh), squadmates skulle vara så jävla nice och ha, adda mig/kika på battlelog på min gamertag: klemze. Har ca 2.5 kd och typ 1.5 win loss, spelar endast assualt och är mycket bra squadplayer. Adda adda adda :D!

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

Kul att några är intresserade! Kommer antagligen adda ikväll.

Hoppas fler vill haka på!

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem

Om vi blir flera kan vi skapa en Platoon ochså ^^ men jag är på inte riktigt like imponerande k/d som klemze i detta

Dock i mw1 mw2 o black ops har jag 2.00+ i all av dem ;D

nu är detta dock teamplay spelar endast recon i stort sett har alla snipers nu ^^ och även en ump/shotgun vilket är nice när man attackerar på rush!

id ; LegatusD

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoyoman:

Om vi blir flera kan vi skapa en Platoon ochså ^^ men jag är på inte riktigt like imponerande k/d som klemze i detta

Dock i mw1 mw2 o black ops har jag 2.00+ i all av dem ;D

nu är detta dock teamplay spelar endast recon i stort sett har alla snipers nu ^^ och även en ump/shotgun vilket är nice när man attackerar på rush!

id ; LegatusD

Hah, min k/d ratio just nu är 0.649... patetiskt! Men det beror mest på att jag än så länge inte spelat vidare seriöst eftersom jag inte haft någon att spela med.

Det där med platoons låter intressant... hur funkar det egentligen?

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utopolitan:

Hah, min k/d ratio just nu är 0.649... patetiskt! Men det beror mest på att jag än så länge inte spelat vidare seriöst eftersom jag inte haft någon att spela med.

Det där med platoons låter intressant... hur funkar det egentligen?

Ganska noob på detta aswell ^^ så jag är inte riktigt säker men jag tror det är typ en clan grej ;S..tror att man kan joina servers med platoons så blir man sjukt många :S inte alls säker på det dock

men om det bara blir vi 3 så får det vara en squad ;S
dock fixa headset brossan ^^