När kommer dedikerade servers?

Permalänk
Medlem

När kommer dedikerade servers?

Kommer ihåg att jag blev glad när jag läste det första gången och blev lite säkrare när de berättade det för mig under intervjun på Dreamhack.

Sökte lite nu men lyckades inte riktigt hitta något. Kommer dedikerade servers dyka upp eller är det server systemet som finns nu det de kallar för "dedicated" ?

Det jag är ute efter är att hosta unranked pcw servers och så för privatpersoner.

Har jag missat något?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Så vitt jag vet kommer det bara att gå och hyra server om man vill ha en.

Permalänk
Hedersmedlem

Det som finns nu är dedikerade servrar som du hyr. De har aldrig sagt att man kommer kunna hosta en egen dedikerad server.

Permalänk
Medlem

det skrev någon stans att dem måste godkänna din dator mm. för att du ska få hosta en egen server så länge du inte hyr någon från ett ställe dvs. ingen aning hur dem godkänner eller hur man går till.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

För mig är verkligen inte "dedikerade" servers att man har möjligheten att hyra.. :/

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ceogar:

För mig är verkligen inte "dedikerade" servers att man har möjligheten att hyra.. :/

En dedikerad server är en server som är dedikerad till en viss uppgift, i detta fall att köra en spelserver. Detta kan gälla vad som helst, inte bara spel.

Motsatsen till dedikerade servrar i spelvärlden är Modern Warfare 2:s hårt kritiserade P2P-lösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

För mig är verkligen inte "dedikerade" servers att man har möjligheten att hyra.. :/

Kanske inte för dig men så är det.

Dedicated servers är att det finns "dedikerad" hårdvara för att driva spelservern. Inget i detta ingår att du ensam skall kunna driva den på en Laptop. På ModernWarfare2 med IWnet där hade man bara listen server vad jag kommer ihåg att om Hosten disconnecta så försökte den hitta den bästa personen som skulle kunna hosta den vilket fungerade uselt. (Listen server)

EAs förklaring var att de inte vill ge ut serverfiler till andra personer förutom RSP (Ranked Server Provider) vilket får dem att hålla kontrollen på vad servers får göra och inte får göra. Du kan få bort en server genom att klaga på den att den bryter EULA.

Detta är inget jag tycker heller om för jag vill kunna köra en server hemma som jag gjort med andra spel.

Mer info om deras val= http://slumz.boxden.com/f13/ea-explains-battlefield-3s-rsp-se...

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.