Permalänk
Medlem

Sista snipern!

Tja..jag har nu låst upp den sista snipern och den oneshotar verken på hardcore eller normal.. Den är dock mkt skönare att skjuta med.

Tänkte jag skulle informera er om den finns några recons här som har drömmar om oneshots...its all a scam= yey reroll close q combat...;(

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Skjut i huvudet.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Skjut i huvudet.

tro mig försöker men på 200+ blir det svårt

Permalänk
Medlem

Blev lite varm i bröstet nu ;). Har inte köpt spelet än men ogillar snipers sen tidigare spel (även om de har bidragit till goda minnen, som när man åker båt till baksidan av en ö full av campers och knivar 4 pers o skjuter en).

Dags att lämna buskarna och hjälpa laget!! ;D

Permalänk
Medlem

Har inte kollat, men finns det ingen motsvarighet till magnum ammo (som i BC2)?

Visa signatur

"Nightcrawl tipsar om Kvinnofängelset, som alternativ till den kan jag rekommendera att du istället skär av stora kroppspulsådern på dig själv och lägger dig ner och dör en utdragen, smärtsam död. Kan garantera att det är roligare än att se 700 avsnitt av den serien." -Loaded

Permalänk
Medlem

Alldeles utmärkta nyheter tycker jag!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Lösning, va två snipers, sätt ett skott var

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk

urgh snipers förstör varenda spel. de e sjukt tillfredsställande o kniva dem för alla förtjänar ett roligt spel.

Visa signatur

Dator: Corsair Carbide 400R | ASUS P8Z68-V PRO | i5-2500K | | Noctua NH-C12P SE14 | DDR3 1600MHz 8GB | Corsair HX 650W | Gainward GeForce GTX 570

Permalänk
Medlem

Oh noes, inget vapen med easy mode?

Permalänk
Avstängd

Har också kört recon pga detta. Men nu blir det bara skit .... en "sniper" ska ju vara någon man fruktar o måste tänka hur man ska ta ut han enklast nu känns det mer som att "rusha o panga horan i huvudet".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Skjut i huvudet.

+1

Skrivet av yoyoman:

tro mig försöker men på 200+ blir det svårt

Bara sikta lite högre

Skrivet av Ljungan11:

Nej! Vill ju ha ett bra vapen att skjuta med SV-98an går ju inte så rakt

Skrivet av barbafarsan:

urgh snipers förstör varenda spel. de e sjukt tillfredsställande o kniva dem för alla förtjänar ett roligt spel.

Varför förstör vi snipers varenda spel?!

Är det bara för att vissa folk inte kan snipra ?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LarssoN:

+1

Bara sikta lite högre

Nej! Vill ju ha ett bra vapen att skjuta med SV-98an går ju inte så rakt

Varför förstör vi snipers varenda spel?!

Är det bara för att vissa folk inte kan snipra ?

För sniping är komplicerat.

Permalänk
Skrivet av LarssoN:

+1

Varför förstör vi snipers varenda spel?!

Är det bara för att vissa folk inte kan snipra ?

De har inte o göra med att de skjuter en här o där, de e typ skitsamma, en grupp vinner alltid över en sniper. Jag tycker bara att de bidrar noll till teamplay de bara ligger o fjantar på sin kulle eller hörn o tror att de vinner matchen åt laget. Möjligt om de hade legat o kört med laser o spottat o hållt på men de har jag ännu inte märkt en enda sniper som gjort i ett spel. I bfbc2 så kunde man som sniper vara framme med sitt lag, slänga c4, slänga de där spottingbollarna, köra rödpunktssikte o ha en aktiv roll istället för att ligga bak o dega. Förstår mig inte alls på den mentaliteten

Visa signatur

Dator: Corsair Carbide 400R | ASUS P8Z68-V PRO | i5-2500K | | Noctua NH-C12P SE14 | DDR3 1600MHz 8GB | Corsair HX 650W | Gainward GeForce GTX 570

Permalänk
Medlem

Vad är poängen med M98B? Krävs fortfarande 2 skott + färre kulor i magasinet. M98B skjuter till och med större kulor och vad gör det? Inte ett skit. Varför göra 3 olika bolt action snipers när alla skadar lika mycket?

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem

Det är ju så roligt då man får ligga på avstånd och plocka folk en efter en. En duktig prickskytt är en sådan som rapporterar in fientlig rörelse och täcker egna trupperna, antingen genom verkanseld eller nedtryckande eld.
Då jag spelar prickskytt så rapporterar jag in allt jag kan och försöker att verka mot alla synliga mål.

Visa signatur

PC1: Prime Z390-P I5 9400F 32GB RTX2060 MP510 W10Pro
PC2: P7H55E I5 760 Radeon 6870 1GB XMS3 16GB W10Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av LarssoN:

Varför förstör vi snipers varenda spel?!

Är det bara för att vissa folk inte kan snipra ?

Man hör ständigt folk som klagar på snipers. Tror att det kan vara tvärtemot vad du säger dock. Att folk dör av bra snipers så att de inte har en chans att skjuta tillbaka. Riktigt irriterande, men åh så effektivt att försvara punkter med (om ingen kör in med en tank dvs).

Permalänk
Medlem

Har alltid tyckt att vara krypskytt i FPS/Action spel är så jäävla tråkigt.

Om det nu är så roligt och ligga i en buske, varför kan de inte bara spela Deer Hunter eller något? Så slipper vi dem ;P

Permalänk
Medlem
Skrivet av WijK:

Vad är poängen med M98B? Krävs fortfarande 2 skott + färre kulor i magasinet. M98B skjuter till och med större kulor och vad gör det? Inte ett skit. Varför göra 3 olika bolt action snipers när alla skadar lika mycket?

Den har en tyngre kula, dvs större nerslagningskraft, och ja det är skillnad i spelet. Dock så kan ju folk testa att spela på hardcore servrar för då kan man ha max 60% hp då bör dem dö av en kula.
Sen så kanske det går att låsa upp magnumkulor som i BC2.

Dock så skjuter M98B redan magnumkulor.

A precision tactical rifle, the M98B was uniquely developed from the ground up as a Bolt-Action Sniper Rifle. Firing the .338 Magnum round

Visa signatur

Gigabyte z270 K3 Gaming | Intel Core i5 7600k @ 4.6 GHz | GeForce RTX 2080 | 16GB DDR4 | MSI Optix 27" Curved 144HZ

Permalänk
Medlem

Den enda stora skillnaden bland dem är om dem är bolt eller semi? annars kvittar det nästan vilken man använder.

Permalänk
Medlem

man sitter ju med ena fingret på Q när man kör sniper så att man spottar folk så att resten av laget kan se dom ifall man själv inte kan/hinner ta snubben..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av LarssoN:

+1

Varför förstör vi snipers varenda spel?!

Är det bara för att vissa folk inte kan snipra ?

Wow, vilket svar, vad häftig du är som ger ett helt ologiskt svar på en fråga:O

Snipers drar inte ett enda strå till stacken för laget, de är själviska små Amy Diamonds som bara "what's in it for me?" o sitter o gömmer sig bara för att kunna få en hög k/D. Byt klass o släng lite ammo/medpacks åt folket ist! I BC2 gjorde de iaf lite mer nytta...

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem

Bra! Slipper vi att halva laget ligger i buskar och snipar. Bad Company 2 var hemskt när 12/16 var snipers.

Permalänk
Skrivet av yoyoman:

Tja..jag har nu låst upp den sista snipern och den oneshotar verken på hardcore eller normal.. Den är dock mkt skönare att skjuta med.

Tänkte jag skulle informera er om den finns några recons här som har drömmar om oneshots...its all a scam= yey reroll close q combat...;(

Skickades från m.sweclockers.com

Goda nyheter når här mitt öga!

Skrivet av FribBe:

Bra! Slipper vi att halva laget ligger i buskar och snipar. Bad Company 2 var hemskt när 12/16 var snipers.

Man kan ju alltid hoppas, dock tycker jag redan att jag ser tendenser av detta överallt, hela tiden. Speciellt på rush blir det märkbart när man är 1 av 4 som attackerar medan resten ligger i buskarna.

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Medlem

Är det något som är irriterande så är det support med det helautomatiska "snipergeväret" M249...

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Jag lirar typ alltid sniper o jag ligger inte bara o sniprar från långt håll. Tycker en sniper kan tillföra sjukt mkt fall man är ett par kompisar som lirar, sitter på lite avstånd säger vart fienden är o eftersom 1 skott inte dödar så mjukar man bara upp fienden o låter sina kompisar få freekills. Ett krigsspel som BF3 utan sniper vore ju inte ett riktigt krigsspel.

Permalänk
Medlem

Många vet tydligen inte vad en sniper gör

Skrivet av El_Raspberry:

För sniping är komplicerat.

Skrivet av barbafarsan:

De har inte o göra med att de skjuter en här o där, de e typ skitsamma, en grupp vinner alltid över en sniper. Jag tycker bara att de bidrar noll till teamplay de bara ligger o fjantar på sin kulle eller hörn o tror att de vinner matchen åt laget. Möjligt om de hade legat o kört med laser o spottat o hållt på men de har jag ännu inte märkt en enda sniper som gjort i ett spel. I bfbc2 så kunde man som sniper vara framme med sitt lag, slänga c4, slänga de där spottingbollarna, köra rödpunktssikte o ha en aktiv roll istället för att ligga bak o dega. Förstår mig inte alls på den mentaliteten

En snipers uppgift är ju inte att i första taget vara långt fram..
Utan att sptta fienden, säga vart dem är och ev. ta ut nån på längre håll.

Skrivet av Softarn:

Man hör ständigt folk som klagar på snipers. Tror att det kan vara tvärtemot vad du säger dock. Att folk dör av bra snipers så att de inte har en chans att skjuta tillbaka. Riktigt irriterande, men åh så effektivt att försvara punkter med (om ingen kör in med en tank dvs).

Jepp, oftast därför dem klagar (oftast)
Att spotta, säga till mina polare i squads och ev ta ut nån är bland de roligaste att vara sniper... Att hålla koll på flaggor är också ganska kul och skjuta folk i ryggen ^^

Skrivet av hersses:

Wow, vilket svar, vad häftig du är som ger ett helt ologiskt svar på en fråga:O

Snipers drar inte ett enda strå till stacken för laget, de är själviska små Amy Diamonds som bara "what's in it for me?" o sitter o gömmer sig bara för att kunna få en hög k/D. Byt klass o släng lite ammo/medpacks åt folket ist! I BC2 gjorde de iaf lite mer nytta...


(som jag skrev ovan)
"En snipers uppgift är ju inte att i första taget vara långt fram..
Utan att sptta fienden, säga vart dem är och ev. ta ut nån på längre håll."

Permalänk
Skrivet av Softarn:

Man hör ständigt folk som klagar på snipers. Tror att det kan vara tvärtemot vad du säger dock. Att folk dör av bra snipers så att de inte har en chans att skjuta tillbaka. Riktigt irriterande, men åh så effektivt att försvara punkter med (om ingen kör in med en tank dvs).

Problemet är att det är alldeles för många som tycker att det är bra att försvara punkter. Speciellt märkbart blir det då det lag som de är med i ska attackera något. 3 snipers av 16 = bra. 12/16 = säker förlust, om man inte är i det försvarande laget då. Tyvärr känns också detta som mer regel än undantag..

Om man är i det försvarande laget i en Rushmatch och inte kan sticka upp huvudet i 2 sekunder utan att dö, då vet man att man förmodligen kommer att vinna.

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk

Var de inte så i Bad Company 2 också? såvida den inte var skadad sen innan såklart. Lär er att sikta i huvudet eller välj en annan klass

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av LarssoN:

Många vet tydligen inte vad en sniper gör

"En snipers uppgift är ju inte att i första taget vara långt fram..
Utan att sptta fienden, säga vart dem är och ev. ta ut nån på längre håll."

Men ni är ju inte snipers, ni är ju spaning. Visst spaning har snipergevär, men ja kan ju säga som så att spaning vill inte ligga o skjuta i verkligheten. De vill ligga oupptäckta o observera. Och tro mig spaning ligger lååååångt fram ofta bakom fiendens linjer så kom inte å säg att de itne är långt fram.

Tycker de kan göra om hela klassen utrusta dem med; ett par kikare så kan de ligga där o titta ut, kanske inkludera ett tält och en banjo så kan de sitta o sjunga coooombajaaaa resten av matchen o spana på solnedgången.

Visa signatur

Dator: Corsair Carbide 400R | ASUS P8Z68-V PRO | i5-2500K | | Noctua NH-C12P SE14 | DDR3 1600MHz 8GB | Corsair HX 650W | Gainward GeForce GTX 570