Permalänk
Medlem

Origin/BF3 problem

Hej. Har har som trådens namn nämner problem med BF3 och Origin.

Jag har kunnat spela singelplayer sedan jag fick det men det är nu när jag ska börjar spelar multiplayer som de stora problemet dyker upp.

Jag kommer inte åt multiplayer funktionen. Är ganska okunnig på det här med datorer men tyckts mig provat alla möjliga alternativ. Till er som det fungerar för, pluggar ni bara in skivan bara kör eller krävs någon speciell inställning etc?

Vet inte om mitt problem med Origin kanske står bakom problemet med BF3. När jag loggar in dyker en ruta upp där det står "DU ÄR OFFLINE! Våra verifieringsservrar verkar vara nere. Programmet är nu offline. Försök att ansluta senare genom att logga ut och logga in igen."

När jag klickar bort den där rutan och försöker ansluta mig genom att i verktygs fältet klicka på "gå online" dyker det upp olika felmeddelanden beroende på om jag väljer att försöka ansluta mig med min e-post eller Origin ID. Origin ID ger mig till svar "Nätverket Origin kunde inte nås. Kontrolera nätverksanslutning och försök igen." (eftersom att jag lyckas skriva här har jag nätverksåtkomst) medans e-post försöket ger mig till svar "OGILTIG CACHE-KATALOG välj giltig cache-katalog". Vad är nu en sådan cache katalog för något?

Tack på förhand!!

Mvh Fredrik

Permalänk
Medlem

Testa att installera om både Origin och bf3..