Permalänk
Medlem

CF problem i bf3!

Tjena, har precis installerat bf3 men har ett problem med CF.
varje gång jag startar spelet med CF aktiverat så dör det efter 5 min och felet är OUT OF MEMORY.
Jag vet att bf3 bara använder minnet från en grafikkrets men då är det också konstigt att det fungerar att spela om jag stänger av CF.

vet inte om det har med drivrutiner att göra men har testat både 11.9 och 11.10 prew 3..

Tacksam för hjälp

Permalänk
Medlem
Skrivet av drench^^:

Tjena, har precis installerat bf3 men har ett problem med CF.
varje gång jag startar spelet med CF aktiverat så dör det efter 5 min och felet är OUT OF MEMORY.
Jag vet att bf3 bara använder minnet från en grafikkrets men då är det också konstigt att det fungerar att spela om jag stänger av CF.

vet inte om det har med drivrutiner att göra men har testat både 11.9 och 11.10 prew 3..

Tacksam för hjälp

Vilka kort har du i CF? och hur mycket PSU?

Visa signatur

Min Rigg: CPU: Intel i5 4670k @ 4.5Ghz | PSU: 500W OCZ Modstream PRO | 8GB Corsair Vengeance LP | Grafikkort: EVGA GTX 670 FTW 2GB | Moderkort: ASUS Z87-A | Lagring: 1TB HDD, Crucial M4 128GB SSD | Chassi: NZXT H440 Röd/Svart | Headset: Bose AE2W | Tangentbord: Corsair K70 Blue | Musmatta: SteelSeries Fnatic Limited Edition | Mus: Steelseries Rival | OS: Windows 8.1 Pro 64 Bit.

Permalänk
Medlem

Har två powercolor hd6850 pcs+ och ett 600 watts agg.

Men andra spel funkar ex bfbc2 utan problem.

Permalänk

På rak arm så gissar jag att du har textur-settingen på för högt i grafikinställningar. Den kräver följande av ditt grafikminne:

Low: 600~
medium: 900~
high 1100~
Ultra: 1500~

Permalänk
Medlem

Jo men det funkar ju på precis samma inställningar när jag kör singel kort, inaktiverar CF.
Men ska testa lite senare.

EDIT: kan även tillägga att jag har en gammal skärm som bara klarar 1440x900

Permalänk
Medlem

Någon som har några ideer? Vore tacksam!

Testade att gå in nu och ändra inställningar men när jag trycker apply så hänger det sig, detta händer när CF är aktivt.
avaktiverar jag CF funkar det galant :/