Permalänk

Inafanteri OP

Är det bara jag som tycker att infanteri är lite OP? Jag menar de kan gömma sig så sjukt lätt och skadar mycket mer än en tank,heli eller något annat. Några exempel:

Idag blev jag ägd av C4 hela tiden. Stod långt bak med min tank och försökte snipea andra tanks long range. BOOM död av C4. Tydligen krävs bara en C4 för att döda en tank.

Man kör in med en tank och ska cappa en flagga, 3-4 engis liger och gömmer sig i alla möjliga vinklar med sina RPG, man ser ingen, man är död.

Man flyger en helikopter det minsta i närheten av marken, LOCk direkt. Man trycker X, 2 sec senare LOCK. Snurrar helikoptern för att försöka skaka av missilen. LOCK försvinner och man anadas ut i en sec innan det står LOCK igen och man dör sekunden senare.

Detta är min upplevelse men jag har 25 FPS med allt på LOW så det kan ju vara därför jag inte ser fotsoldaterna. Svårt att flyga med 25 FPS med Någon som känner igen sig vid detta?

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem

Nej.
Spela infanterist om du tycker det är OP.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk

Det är tråkigt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk

Är man två på en tank är man nästan oslagbara. Den som åker med letar efter gubbar runt om hela tiden och lagar om det behövs.

Skickades från m.sweclockers.com

Glömde att komminikation, ts,ventrilo tex är nästan ett måste mellan tankföraren och andraföraren.

Visa signatur

Intel Core i7 860 3,6 GHz | Corsair 6GB DDR3 1600MHz | 580 GTX | Asrock P55 Deluxe3
Förra Gaming datorn Media datorn

Permalänk

Och tydligen verkar alla RPG-7/Smaw vara laddade med HEAT skott... dock helt utan splashdamage...

RPG mot en tank... Jo ja tackar, men vafasen En RPG borde inte göra mer skada vid en träff i fronten på en abrams än en T-90...

Kom och skjut mig med en PIAT, en riktig anti tank kanon...

Visa signatur

Intel core i5 760 @ 3.63Ghz| Msi 560Ti HWK/9800GT| 10GB ram 1TB seagate|Noctua NH-U12P SE2| Fractal R3 White ||| Äpplet fick flytta sig för en mer arbetsinriktad maskin, Dell XPS15 (gen2) | IntelSB Core i7 2640m @ 3.2Ghz (Dualcore.m HT) | GF GT540m | 8GB ram | 500GB WD CavBlack | 1080P AdobeRBG | JBL-ljud |||
"VAR E CHIPPET!!?"

Permalänk

För en som spelar assault och recon så är ju tanks och helikoptrar etc OP som fan eftersom man har en väldigt liten möjlighet att spränga dom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanity92:

Är det bara jag som tycker att infanteri är lite OP? Jag menar de kan gömma sig så sjukt lätt och skadar mycket mer än en tank,heli eller något annat. Några exempel:

Idag blev jag ägd av C4 hela tiden. Stod långt bak med min tank och försökte snipea andra tanks long range. BOOM död av C4. Tydligen krävs bara en C4 för att döda en tank.

Man kör in med en tank och ska cappa en flagga, 3-4 engis liger och gömmer sig i alla möjliga vinklar med sina RPG, man ser ingen, man är död.

Man flyger en helikopter det minsta i närheten av marken, LOCk direkt. Man trycker X, 2 sec senare LOCK. Snurrar helikoptern för att försöka skaka av missilen. LOCK försvinner och man anadas ut i en sec innan det står LOCK igen och man dör sekunden senare.

Detta är min upplevelse men jag har 25 FPS med allt på LOW så det kan ju vara därför jag inte ser fotsoldaterna. Svårt att flyga med 25 FPS med Någon som känner igen sig vid detta?

Grand Bazaar - Large Conquest. Körde LAVen (Light tank), allt jag gjorde var att röra på mig hela tiden så ingen rpg träffade mig xD min bästa runda hitintills.

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk

Absolut inte, det krävs 3 skott från en smaw för att bara disabla en tank, och sedan ännu mer om man ska spränga den. Det tar sin lilla tid att ladda om och det krävs en del utmanövrering för att få in de skotten på en tank utan att bli skjuten

Sedan ska ju tanks ha understöd också, om man kör in en tank i ingenstans och inte har infanteri med sig så får man skylla sig själv, tanks är del av en armé och det är inte meningen att de ska fungera lika bra ensamma som med support.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Insanity92:

Är det bara jag som tycker att infanteri är lite OP? Jag menar de kan gömma sig så sjukt lätt och skadar mycket mer än en tank,heli eller något annat. Några exempel:

Idag blev jag ägd av C4 hela tiden. Stod långt bak med min tank och försökte snipea andra tanks long range. BOOM död av C4. Tydligen krävs bara en C4 för att döda en tank.

Man kör in med en tank och ska cappa en flagga, 3-4 engis liger och gömmer sig i alla möjliga vinklar med sina RPG, man ser ingen, man är död.

Man flyger en helikopter det minsta i närheten av marken, LOCk direkt. Man trycker X, 2 sec senare LOCK. Snurrar helikoptern för att försöka skaka av missilen. LOCK försvinner och man anadas ut i en sec innan det står LOCK igen och man dör sekunden senare.

Detta är min upplevelse men jag har 25 FPS med allt på LOW så det kan ju vara därför jag inte ser fotsoldaterna. Svårt att flyga med 25 FPS med Någon som känner igen sig vid detta?

Exakt så tycker jag det är också.:)

Permalänk

Det jag menade med att infanteri skadar mer var C4, den är one shot eller jag kanske ska säga one BOOM ;P . Sen så är tanks inte de som har det värst, det är helis som infanteri är mest OP mot. Det största problemet för tanks är som sagt C4 och när man blir skjuten av massvis av RPGs samtidigt. Man har ingen som helst chans att varken skjuta alla (för man inte ser var de gömmer sig) eller dra därifrån (för man blir stunnad). Det räcker ofta med en också om de har mycket skydd och gömma sig bakom och flankera.

Sen en annan grej med helin är att man kan inte landa den med under 50 HP (eller när det börjar pipa). Med hundra så kan man men med 50 så gör man suicide om man snuddar marken. Ser jättekul ut när man landar mjukt och den sprängs Hur ska man kunna laga den om man är engi?

Skrivet av PanicSpray:

För en som spelar assault och recon så är ju tanks och helikoptrar etc OP som fan eftersom man har en väldigt liten möjlighet att spränga dom

Haha, det spelar jag med. Därför jag kör tanks och heli på banor som Operation Firestorm och Caspian Border.

Fast det kanske är en poäng att man måste ha support. Ska börja spela detta mer seriöst i TS snart.

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk

Mm, måste nog hålla med lite om helikopter-grejen, så fort man lyfter så får man konstant "LOCK" på sig, lite tråkigt

Permalänk
Skrivet av m1n1h0p:

Mm, måste nog hålla med lite om helikopter-grejen, så fort man lyfter så får man konstant "LOCK" på sig, lite tråkigt

Exakt, t.o.m med stealth så det blir svårare att locka. Man kan inte skjuta de heller om man inte har co-pilot.

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk

Alla RPG-er är ju sjukt slöa, en tank kan ju dodgea skotten om de kommer från lite avstånd. Så är det INTE i verkligheten... en tank med en bra skytt/reparatör är svår att slå ut och brukar dra iväg i kills...

Visa signatur

Nikon D90, Nikon D7000, SB-600, 2xYN-460, Nikkor 18-105mm/3.5-5.6 VR, Nikkor 35mm/1.8, Nikkor 50mm/1.8D, Tamron 70-200/2.8, Tokina 11-16/2.8, Nikon 85/3.5 Macro
Flickr

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[ABF:

Henkeman;11546973']Alla RPG-er är ju sjukt slöa, en tank kan ju dodgea skotten om de kommer från lite avstånd. Så är det INTE i verkligheten... en tank med en bra skytt/reparatör är svår att slå ut och brukar dra iväg i kills...

nuff said

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Skrivet av '[ABF:

Henkeman;11546973']Alla RPG-er är ju sjukt slöa, en tank kan ju dodgea skotten om de kommer från lite avstånd. Så är det INTE i verkligheten... en tank med en bra skytt/reparatör är svår att slå ut och brukar dra iväg i kills...

Så länge man inte blir stunnad ja, då kan man inte dodgea mycket. Sen så brukar ja inte bli skjuten från avstånd utan från hus och bakom stenar mycket nära flaggan där som jag cappar. Så när en fått iväg ett skott på en är man körd. Fast egentligen är det C4 som jag stör mig mest på. Antar tanks skulle vara OP om de aldrig dog. Bara det här med stunnen som jag verkligen hatar.

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO