Det förbannade färgschemat kraschar spelet

Permalänk
Medlem

Det förbannade färgschemat kraschar spelet

Se bild:
http://tinypic.com/view.php?pic=24lsy6t&s=5

Denna popup dyker upp titt som tätt, Alt-tabbar ur BF3 och i 50% av fallen kraschar spelet, alt. att man blir frånkopplad från servern. Windows 7 är dumt i sitt lilla huvud liksom.

Vad kan man göra åt det?
Annat än att trycka 'behåll aktuella och visa inte igen', vilket givetvis i sann Windows-anda visar skiten igen precis när man har nån på kornet.

Permalänk
Hedersmedlem

Får samma sak titt som tätt, aldrig krashat eller blivit frånkopplad som tur är. Enda lösningen jag hittat är att själv byta till Win7 Basic innan spelande,t så poppar den aldrig upp.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Har samma problem dock inte att de har krashat endast att de stänger ner Windows aero. Sjukt irriterande att de kommer upp varje gång man tabbat dock...

Permalänk
Rekordmedlem

Aero kan stänga av om det inte får tillräckligt med minne, så det kan nog vara en "feature" i spelet att det inte återlämnar minnet på rätt sätt, de kanske tar bort den i nått servicepack

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag får samma problem även i Civ V. Någon som vet hur man slipper se det där meddelandet? Att markera att man inte vill se det igen har förstås ingen effekt på mitt Windows heller.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk

I Vista kan detta dyka upp när det är för lite minne kvar till dessa delar av Windows. Den laptop jag har detta problem på (jobbdator där jag inte kan göra så mycket) har inget diskret grafikkort och använder ramminne till garfiken, så jag vet inte om det är grafikminne eller ramminne som blir problemet för er.
Några förslag är att göra som ni blivit rekomenderade tidigare ändra till basic läget innan ni öppnar spelet, eller att sänka grafikinställningarna i spelet.
Taskmanager borde kunna ger er en finger visning om det är ramminne som tar slut om den är i gång när ni kör spelet. Vet inte riktigt vad ni kan använda för att kontrollera använd mängd grafikminne, men det går nog att hitta i detta forum någon stans

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Medlem

Jag har också fått upp detta meddelande 2-3 gånger under lika många dagar. Lär inte vara minne som saknas för min del.

Permalänk
Medlem

Eller bara få windows att inte visa meddelandet. Prestandan är ok och jag har inga märkbara problem i övrigt.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Medlem

Har också fått det där några gånger, men det var ett tag sen nu. Får hoppas att jag slipper det igen. Dock har spelet aldrig kraschat pågrund av det, men man blir irriterad ändå så det räcker.

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk
Medlem

Ja som någon redan påpekat är problemet för egen del att spelet minimeras/växlar fönstret bort från spelet. Minnet må ha ett finger med i spelet, men är absolut inte något som är relevant i det stora.

Har 8 gig ramminne, långt ifrån allt som används när jag kör BF3. Inga problem med prestandan, så det är ju bara att man sumpar ett liv i spelet som är surt.

Permalänk
Medlem

Gör en länk till spelet, eller om ni redan har en, höger klick, properties, compatibility, kryssa i Disable visual themes och disable desktop compisition.

Detta kommer att slå av aero medan ni har spelet igång, för att sedan återställa när ni fimpar det.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 |► Raspberry Pi 3B | Osmc |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Gör en länk till spelet, eller om ni redan har en, höger klick, properties, compatibility, kryssa i Disable visual themes och disable desktop compisition.

Detta kommer att slå av aero medan ni har spelet igång, för att sedan återställa när ni fimpar det.

Bra idé där, låter lovande!

Frågan är - om man startar spelet via länken så blir det väl bara single player? Eller hur menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tackle:

Bra idé där, låter lovande!

Frågan är - om man startar spelet via länken så blir det väl bara single player? Eller hur menar du?

Det har du ju rätt i, steam/origin osv blir jobbigare.

Man kan lägga snabb ikoner för avstängning dock.

http://www.petri.co.il/quickly-turn-on-off-aero-theme-in-wind...

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 |► Raspberry Pi 3B | Osmc |► OnePlus 6 |