Permalänk
Medlem

När ska jag köpa BF3?

Hej alla!

Vill köpa BF3 (PC) imorgon men vet inte om jag skall vänta tills DICE fixar sina problem, om man kollar på Swec's forum så ser man ju att många har problem med spelet. Jag är ingen expert, och vet inte vad jag skulle ta mig till om jag inte kan logga in, får bluescreen, spelet startar inte, kan inte aktivera gamekey elr lösen funkar inte osvosv, om jag skulle stöta på något av detta, kommer det funka om jag väntar på deras nästa patch? Eller är det pyssla i datorn som gäller? Allt detta för att jag ska få reda på om jag ska köpat imorrn eller vänta. Tack! <3

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Permalänk
Medlem

Mitt fungerar alldeles utmärkt.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Mitt fungerar alldeles utmärkt.

Ok! Tackar.....för väldigt snabbt svar...

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Permalänk
Medlem

Mitt funkar också, så iväg och köp det!

Permalänk
Medlem

Jag har inga problem med spelet, jag stör mig på två saker.

1. DCad från servrar, lost connection to host.
2. När man står på ett tak och ska gå över kanten för att hoppa ner tex. så springer han vid kanten på samma stäle även att det bara är en 10cm "vägg/mur".

Visa signatur

CPU: i5-2500K | RAM: 4gb XMS3 1333mhz | Grafikkort: XFX Radeon 5770 | Mobo: MSI P67A c45 | HDD: WD Black 500GB | Chassi: NZXT Lexa S |PSU: XFX XXX Edition 750W

Permalänk
Medlem

Mitt funkar också utmärkt, du ska inte bara lyssna på vad andra säger, prova dig fram och se vart du hamnar
finns säkert många där ute som inte vet hur man gör för 5öre... och sedan bara klagar på spelet vart efter

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweturbo:

Mitt funkar också, så iväg och köp det!

Blir väl så! Tack

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ezkit:

Mitt funkar också utmärkt, du ska inte bara lyssna på vad andra säger, prova dig fram och se vart du hamnar
finns säkert många där ute som inte vet hur man gör för 5öre... och sedan bara klagar på spelet vart efter

Ni är så positiva allihopa! Tack du med!

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Permalänk
Medlem
Skrivet av x3onz:

Jag har inga problem med spelet, jag stör mig på två saker.

1. DCad från servrar, lost connection to host.
2. När man står på ett tak och ska gå över kanten för att hoppa ner tex. så springer han vid kanten på samma stäle även att det bara är en 10cm "vägg/mur".

Bara jag kan köra så blir jag glad, pallar inte med strul som att inte kunna aktivera gamet, eller att jag aldrig kan starta spelet osv...

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Permalänk
Skrivet av x3onz:

Jag har inga problem med spelet, jag stör mig på två saker.

1. DCad från servrar, lost connection to host.
2. När man står på ett tak och ska gå över kanten för att hoppa ner tex. så springer han vid kanten på samma stäle även att det bara är en 10cm "vägg/mur".

1 beror mer på servrarna än på dice/ea/bf3 som så många gnäller på

TS: Köp det på en gång. Folk i allmänhet verkar tycka om att gnälla, men jag har inte stött på något problem alls förutom buggade killcams (som inte påverkar spelet någonting), och att min dator egentligen är lite i underkant för att spela på high, fast jag inte riktigt vill erkänna det

Permalänk
Skrivet av Woxics49:

Bara jag kan köra så blir jag glad, pallar inte med strul som att inte kunna aktivera gamet, eller att jag aldrig kan starta spelet osv...

Det var bara första dagen när servrarna var överbelastade

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woxics49:

Bara jag kan köra så blir jag glad, pallar inte med strul som att inte kunna aktivera gamet, eller att jag aldrig kan starta spelet osv...

Jag är nästan säker på att du inte kommer ha några problem. men får du lost connection to host, testa logga ut och in från battlelog

Tycker du ska slå till och köpa bf3, även att det finns lite buggar och små fel så löser dom det snabbt, statsen ville inte fungera tidigare idag, efter ca 10min efter att dom upptäckte det så var det fixat.

Visa signatur

CPU: i5-2500K | RAM: 4gb XMS3 1333mhz | Grafikkort: XFX Radeon 5770 | Mobo: MSI P67A c45 | HDD: WD Black 500GB | Chassi: NZXT Lexa S |PSU: XFX XXX Edition 750W

Permalänk
Medlem

Skit i alla som klagar, gillar du spelet så gillar du spelet. Buggar kommer o går.

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Medlem

Sitter du på forum och lyssnar på vad folk klagar på är det klart att spelet ser sämre ut, då det bara postas klag eller hur man löser problem osv, Det är ju ingen som gör en forum post om att allt är normalt i spelet

Permalänk
Medlem

Fungerar bra för mig med.

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
ESXI: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Tycker det är skitkul jag, men visst finns det buggar, vilket nytt spel har inte det?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Inaktiv

Fungerat helt felfritt för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

1 beror mer på servrarna än på dice/ea/bf3 som så många gnäller på

TS: Köp det på en gång. Folk i allmänhet verkar tycka om att gnälla, men jag har inte stött på något problem alls förutom buggade killcams (som inte påverkar spelet någonting), och att min dator egentligen är lite i underkant för att spela på high, fast jag inte riktigt vill erkänna det

Skrivet av _MmattiasS_:

Det var bara första dagen när servrarna var överbelastade

Skrivet av x3onz:

Jag är nästan säker på att du inte kommer ha några problem. men får du lost connection to host, testa logga ut och in från battlelog

Tycker du ska slå till och köpa bf3, även att det finns lite buggar och små fel så löser dom det snabbt, statsen ville inte fungera tidigare idag, efter ca 10min efter att dom upptäckte det så var det fixat.

Skrivet av alindvall:

Skit i alla som klagar, gillar du spelet så gillar du spelet. Buggar kommer o går.

Skrivet av sarqune:

Sitter du på forum och lyssnar på vad folk klagar på är det klart att spelet ser sämre ut, då det bara postas klag eller hur man löser problem osv, Det är ju ingen som gör en forum post om att allt är normalt i spelet

Skrivet av qhrizz:

Fungerar bra för mig med.

Skrivet av ronz:

Tycker det är skitkul jag, men visst finns det buggar, vilket nytt spel har inte det?

Skrivet av anon99565:

Fungerat helt felfritt för mig

Tack allihop, vet inte om jag var otydlig men det är inte buggarna ingame jag är orolig för, mest att allt kommer gå åt helvete och att jag kaster 400 spänn i sjön^^ Men eftersom att jag fått rätt många svar, INGEN tycker attjag ska vänta med köpet, då har ni grubbs övertalat mig!

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Woxics49:

Tack allihop, vet inte om jag var otydlig men det är inte buggarna ingame jag är orolig för, mest att allt kommer gå åt helvete och att jag kaster 400 spänn i sjön^^ Men eftersom att jag fått rätt många svar, INGEN tycker attjag ska vänta med köpet, då har ni grubbs övertalat mig!

Det är det bästa infantry spelet genom tiderna så att du ens kan tveka liksom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Det är det bästa infantry spelet genom tiderna så att du ens kan tveka liksom.

Haha det vet jag väl! Jag lade ner 15k för burken i sign, ALLT FÖR BF3, och lite annat men ändå^^

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Permalänk
Medlem

Spelet går sönder 7 av 10 gånger när matchen är slut. Men framstegen sparas ändå. Så jag säger köp. Vi som levlat lite nu behöver flera noobs att äga, så välkommen in i gamet!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Spelet går sönder 7 av 10 gånger när matchen är slut. Men framstegen sparas ändå. Så jag säger köp. Vi som levlat lite nu behöver flera noobs att äga, så välkommen in i gamet!

<3

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Spelet går sönder 7 av 10 gånger när matchen är slut. Men framstegen sparas ändå. Så jag säger köp. Vi som levlat lite nu behöver flera noobs att äga, så välkommen in i gamet!

Jag har en snabb fråga bara, så att du kan få in mer noobs i gamet - jag har testat ca 40 olika servrar nu, jag har som max kommit in och spelat 5 minuter... detta är mätt med tidtagarur ( 5 min 23 sec ) Jag har verkligen försökt med allt, har du något tips som jag kan testa ? ( Kör med GTX 460 i SLI , så tror inte att min dator ligger under medium i grafik iaf... ) Hoppas att jag får något sorts svar , Tack

Visa signatur

Dator 1: i9 9900k, 16gb 3600Mhz, 2x970 Evo 500gb, RTX 2070 etc.
Dator 2: Macbook Pro late 2018

Permalänk
Medlem

Det finns så sjukt många tips och olika problem. Det enda jag gjorde var att uppdatera punkbuster manuellt. Var nått med routern man kunde ställa in också, men jag är för dåligt insatt. Problemet du beskriver går ju inte att leva med, försök hitta nån med samma fel på större forum...

Köp det bästa singelkortet nästa gång du uppgraderar, sett att väldigt många har problem med SLI.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Tveka inte.

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Det finns så sjukt många tips och olika problem. Det enda jag gjorde var att uppdatera punkbuster manuellt. Var nått med routern man kunde ställa in också, men jag är för dåligt insatt. Problemet du beskriver går ju inte att leva med, försök hitta nån med samma fel på större forum...

Köp det bästa singelkortet nästa gång du uppgraderar, sett att väldigt många har problem med SLI.

Hade redan ett GTX 460 sedan innan, och ville gärna testa SLI för en gångs skull ^^ Så valde att göra detta

Visa signatur

Dator 1: i9 9900k, 16gb 3600Mhz, 2x970 Evo 500gb, RTX 2070 etc.
Dator 2: Macbook Pro late 2018

Permalänk
Medlem
Skrivet av alindvall:

Tveka inte.

tacktack

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee