Discounect från BF servrar?!?

Permalänk
Medlem

Discounect från BF servrar?!?

Efter 0-5.23 minuters speltid blir jag discounectad, testat ungefär 40 olika servrar nu , så det är inte problemet, speccsen på min dator stor lite längre ner, och tror inte att det är problemet när jag då alltså kör på medium grafik, bör funka iaf ?? Vilka , och då menar jag var enda en, uppdateringar behöver jag ? - Jag har betat av alla jag kommer på, men kan ju alltid ha missat! Men iaf , jag går in på en server, ibland kommer jag inte ens in, men om jag kommer in så tar det någon minut, sedan så är jag ute igen, inte kickad , utan bara disconnect.... jag förstår inte problemet, andra verkar klara av det ?, hörde att det kunde vara något med routern, så om någon är insatt , snälla skriv rätt så exakt vad jag skall göra

Tack och hej // Sannen!

Visa signatur

Dator 1: i9 9900k, 16gb 3600Mhz, 2x970 Evo 500gb, RTX 2070 etc.
Dator 2: Macbook Pro late 2018

Permalänk
Medlem

testa tanka hem PunkBuster manuellt och lägg till BF3, sedan trycker du på check updates.

http://websec.evenbalance.com/downloader/download.php?file=1

Då blev jag kvitt problemet.

Frag on!

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av fue:

testa tanka hem PunkBuster manuellt och lägg till BF3, sedan trycker du på check updates.

http://websec.evenbalance.com/downloader/download.php?file=1

Då blev jag kvitt problemet.

Frag on!

biblotek -> dokument -> Battlefield 3 -> Settings, där inne, eller ?

Visa signatur

Dator 1: i9 9900k, 16gb 3600Mhz, 2x970 Evo 500gb, RTX 2070 etc.
Dator 2: Macbook Pro late 2018

Permalänk

Testa att slå av UPnP i din router/modem ifall du har det. Det funkade för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bruna Baronen:

Testa att slå av UPnP i din router/modem ifall du har det. Det funkade för mig

mm jag vet exakt vad UPnp är tyvär .... eller vänta, jag har inte den blekaste, kan du säga hur man gör det och ungefär vad som händer då, jag menar, något nytt ska man väll kunna lära sig ^^

Visa signatur

Dator 1: i9 9900k, 16gb 3600Mhz, 2x970 Evo 500gb, RTX 2070 etc.
Dator 2: Macbook Pro late 2018

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sannen:

biblotek -> dokument -> Battlefield 3 -> Settings, där inne, eller ?

nej, tryck på länken jag skrev, ladda hem det, öppna upp det.

tryck på ADD GAMES lägg till BF3.

Sen när det är klart trycker du OK, sen trycker du på knappen check for updates.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av fue:

nej, tryck på länken jag skrev, ladda hem det, öppna upp det.

tryck på ADD GAMES lägg till BF3.

Sen när det är klart trycker du OK, sen trycker du på knappen check for updates.

Var ska det komma upp en add games, kommer varken upp det eller lägg till spel... ursäktar om jag låter trög :/ Men är riktigt ny inom dessa områden ^^

Visa signatur

Dator 1: i9 9900k, 16gb 3600Mhz, 2x970 Evo 500gb, RTX 2070 etc.
Dator 2: Macbook Pro late 2018

Permalänk
Skrivet av Sannen:

mm jag vet exakt vad UPnp är tyvär .... eller vänta, jag har inte den blekaste, kan du säga hur man gör det och ungefär vad som händer då, jag menar, något nytt ska man väll kunna lära sig ^^

Jag är inge vidare på att förklara saker men gör ett försök iaf.

Vad har du för router/modem?. När du har tagit reda på det logga in i den och kolla runt lite om du ser något som heter UPnP. Vet inte Alls vart den kan ligga i just din router/modem så lättast är att kolla runt lite i den bara. Finns det något som heter verktyg så kanske den ligger där?

Hur du kommer in i din router. Om du har WIN 7

Star >> Kontrollpanelen >> Nätverk Och Internet >> Visa datorer och andra enheter i nätverket. Och där borde du kunna se den. Beroende på vad det är för tillverkare så kan det räcka med att öppna den annars så högertryck den och välj något i still med öppna i webbläsare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bruna Baronen:

Jag är inge vidare på att förklara saker men gör ett försök iaf.

Vad har du för router/modem?. När du har tagit reda på det logga in i den och kolla runt lite om du ser något som heter UPnP. Vet inte Alls vart den kan ligga i just din router/modem så lättast är att kolla runt lite i den bara. Finns det något som heter verktyg så kanske den ligger där?

Hur du kommer in i din router. Om du har WIN 7

Star >> Kontrollpanelen >> Nätverk Och Internet >> Visa datorer och andra enheter i nätverket. Och där borde du kunna se den. Beroende på vad det är för tillverkare så kan det räcka med att öppna den annars så högertryck den och välj något i still med öppna i webbläsare.

I love you!!! <3 <3 <3 , fan vad skönt, kört 2 games hittils , när sweclocker servern blir ledig vid kanske 3 på natten får man joina den, tack tack tack <3 <3

Visa signatur

Dator 1: i9 9900k, 16gb 3600Mhz, 2x970 Evo 500gb, RTX 2070 etc.
Dator 2: Macbook Pro late 2018